Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
kannattaa heittää se pakosarjan jälkeinen palikka toisin päin nii tulee fiksumpaan paikkaan se turbo-jusu- kirjoitti:Tuli kans hommattua ladaan puhallin, tyyppi on td-04. Joku kiinas tehty varmaan on, eikä ole hinnalla pilattuEn tiiä onko liian iso 1200:seen koneeseen, mut sen näkee. Kaasaria tässä oon etsiskellyt. Seuraavana modifioin vakio pakosarjaan turbon laipan jne.

mitenkäs tuo turbo ladan käyttö tarkoitus?
onko tulossa liikenteeseen
vai ihan muutenvaan kokeiluna suljetulle alueelle?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Mäntä kirjoitti:Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutusVoiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan
Ei välttämättä,moottorin hyötysuhdehan paranee turbo-ahtamisessa ja näin ollen kulutus ei ainakaan pitäisi lisääntyä



- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
aina kun ahdot nousee niin onhan bensaakin pakko mennä enemmän että moottori toimis, ja mitä enemmän ahtoo on niin sitä enemmän pitäs mennä keittoo jäähdyttään pakokaasuja normaali 14:1 seoksen lisäksi.. kyllä turbo moottori on periaatteessa taloudellisempi kun vapari mutta tiedä siitä sittenKontio kirjoitti:Mäntä kirjoitti:Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutusVoiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan
Ei välttämättä,moottorin hyötysuhdehan paranee turbo-ahtamisessa ja näin ollen kulutus ei ainakaan pitäisi lisääntyämotarille kiihdyttäessä olis mukava näyttää bemari kuskeille välillä kuinka lada lähtee
siinä tehot ei mene hukkaan

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Joo tottahan sitä bensaakin tarttee lisää kun on enemmän ilmaapappa- igor kirjoitti:aina kun ahdot nousee niin onhan bensaakin pakko mennä enemmän että moottori toimis, ja mitä enemmän ahtoo on niin sitä enemmän pitäs mennä keittoo jäähdyttään pakokaasuja normaali 14:1 seoksen lisäksi.. kyllä turbo moottori on periaatteessa taloudellisempi kun vapari mutta tiedä siitä sittenKontio kirjoitti:Mäntä kirjoitti:Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutusVoiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan
Ei välttämättä,moottorin hyötysuhdehan paranee turbo-ahtamisessa ja näin ollen kulutus ei ainakaan pitäisi lisääntyämotarille kiihdyttäessä olis mukava näyttää bemari kuskeille välillä kuinka lada lähtee
siinä tehot ei mene hukkaan



-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
No siksi juuri että bemari edustaa jupahtavaa autoa parhaimmillaanRussianTUNER kirjoitti:Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..Kontio kirjoitti:... bemari kuskien kannalta


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
No mussa ei ainakaan herätä kumpikaan huonoja. Jos tänneppäin joku tulis tehokkaalla Ladalla niin sais varmaan noita T4:s kuskeja ja muita jätättää eniten. Bemarikuskit täälläpäin nykyään aikkast rauhallisia.Jokari kirjoitti:No siksi juuri että bemari edustaa jupahtavaa autoa parhaimmillaanRussianTUNER kirjoitti:Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..Kontio kirjoitti:... bemari kuskien kannaltaStps sana "bemari" herättää monissa just samanlaisia hyviä/huonoja fiiliksiä kuin "lada"
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com