Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

mulla on tulossa kans laserilla leikatuilla laipoilla turbo vakio pakosarjaan kii. ja oikeestaan kaikki muutkin laipat mitä tarvii.
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Mites muuten uusissa turboissa, onko akselissa poikittaisvälystä yhtään?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

-jusu- kirjoitti:Tuli kans hommattua ladaan puhallin, tyyppi on td-04. Joku kiinas tehty varmaan on, eikä ole hinnalla pilattu :D En tiiä onko liian iso 1200:seen koneeseen, mut sen näkee. Kaasaria tässä oon etsiskellyt. Seuraavana modifioin vakio pakosarjaan turbon laipan jne.
kannattaa heittää se pakosarjan jälkeinen palikka toisin päin nii tulee fiksumpaan paikkaan se turbo :wink:
mitenkäs tuo turbo ladan käyttö tarkoitus?
onko tulossa liikenteeseen
vai ihan muutenvaan kokeiluna suljetulle alueelle?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Joo, pitää vähän sovitella, kun alan pakosarjaa modaamaan. Ihan tieliikenne peli tulee olemaan ja lähes jokapäiväsessä ajossa, joten pienillä painella lähdetään liikenteeseen paikkoja särkemättä :) vaikka melkeen sen tiedänkin, nälkä kasvaa syödessä :lol:
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

kuinka paljon 1500 ja 1600 kone muistuttaa toisiaan? eli mitkä osat käy päinsä ja mitkä ei?
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

eipä niissä taida muuta eroa olla ku männän halkaisija..1500 on 76mm ja 1600 79mm..
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Onko teillä turbottamisen jälkeen kulutus noussut vai laskenut normaaliajossa?
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutus :D Voiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan :wink:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Mäntä kirjoitti:Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutus :D Voiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan :wink:

Ei välttämättä,moottorin hyötysuhdehan paranee turbo-ahtamisessa ja näin ollen kulutus ei ainakaan pitäisi lisääntyä :roll: motarille kiihdyttäessä olis mukava näyttää bemari kuskeille välillä kuinka lada lähtee :twisted: siinä tehot ei mene hukkaan :D
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

varmaan kaikissa perus turbotuksissa (eli kohtuu halvalla tehdyissä) on kulutus noussut jonkun verran
riippuu tietysti että onko säädöt kuinka pers eellään ja kuinka paljon polkee :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Kontio kirjoitti:
Mäntä kirjoitti:Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutus :D Voiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan :wink:

Ei välttämättä,moottorin hyötysuhdehan paranee turbo-ahtamisessa ja näin ollen kulutus ei ainakaan pitäisi lisääntyä :roll: motarille kiihdyttäessä olis mukava näyttää bemari kuskeille välillä kuinka lada lähtee :twisted: siinä tehot ei mene hukkaan :D
aina kun ahdot nousee niin onhan bensaakin pakko mennä enemmän että moottori toimis, ja mitä enemmän ahtoo on niin sitä enemmän pitäs mennä keittoo jäähdyttään pakokaasuja normaali 14:1 seoksen lisäksi.. kyllä turbo moottori on periaatteessa taloudellisempi kun vapari mutta tiedä siitä sitten :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

pappa- igor kirjoitti:
Kontio kirjoitti:
Mäntä kirjoitti:Epäilisin, että vähintään kaksinkertaistunut kulutus :D Voiko ladalla jossa on turbo edes ajaa normaali ajoa siinähän menee tehot hukkaan :wink:

Ei välttämättä,moottorin hyötysuhdehan paranee turbo-ahtamisessa ja näin ollen kulutus ei ainakaan pitäisi lisääntyä :roll: motarille kiihdyttäessä olis mukava näyttää bemari kuskeille välillä kuinka lada lähtee :twisted: siinä tehot ei mene hukkaan :D
aina kun ahdot nousee niin onhan bensaakin pakko mennä enemmän että moottori toimis, ja mitä enemmän ahtoo on niin sitä enemmän pitäs mennä keittoo jäähdyttään pakokaasuja normaali 14:1 seoksen lisäksi.. kyllä turbo moottori on periaatteessa taloudellisempi kun vapari mutta tiedä siitä sitten :roll:
Joo tottahan sitä bensaakin tarttee lisää kun on enemmän ilmaa :) Mutta jos on pieni kaasari,pieni alhaalta reagoiva turbo,hyvä jäähdytys ja hyvät säädöt niin mun mielestä kulutus vois pysyä aika siedettävänä :wink: Oon moneen kertaan ihaillu tota sun nappista,hieno rojekti ja näyttäis tulevan aika petollisen tehokas... bemari kuskien kannalta 8)
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kontio kirjoitti:... bemari kuskien kannalta 8)
Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

RussianTUNER kirjoitti:
Kontio kirjoitti:... bemari kuskien kannalta 8)
Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..
No siksi juuri että bemari edustaa jupahtavaa autoa parhaimmillaan :D Stps sana "bemari" herättää monissa just samanlaisia hyviä/huonoja fiiliksiä kuin "lada" :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Jokari kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:
Kontio kirjoitti:... bemari kuskien kannalta 8)
Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..
No siksi juuri että bemari edustaa jupahtavaa autoa parhaimmillaan :D Stps sana "bemari" herättää monissa just samanlaisia hyviä/huonoja fiiliksiä kuin "lada" :wink:
No mussa ei ainakaan herätä kumpikaan huonoja. Jos tänneppäin joku tulis tehokkaalla Ladalla niin sais varmaan noita T4:s kuskeja ja muita jätättää eniten. Bemarikuskit täälläpäin nykyään aikkast rauhallisia.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Vastaa Viestiin