Uusien peltien suojaus ja helmat
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Uusien peltien suojaus ja helmat
Haulla tuossa haeskelin ja jotakin vastauksia tuli, mutta ei tarpeeksi...
ELi oletteko, jotka ovat uusia peltejä ladaan laittaneet ni puhdistaneet pelleistä sen mustan pohja maalin pois? vai maalanneet uudella maalilla päälle?
Ja sitten helmoissa oleva "sisäpelti", jossa on reiät.. Mikä sen tarkoitus tai lähinnä niiden reikien tarkoitus on? Kun se oli mädäntyny ni jos hitsaa vaan suoraa peltiä tilalle, kun eihän ne reiät mitään ainakaan jäykistä sitä?
Siinäpä taas minun mietiskelyjä.
ELi oletteko, jotka ovat uusia peltejä ladaan laittaneet ni puhdistaneet pelleistä sen mustan pohja maalin pois? vai maalanneet uudella maalilla päälle?
Ja sitten helmoissa oleva "sisäpelti", jossa on reiät.. Mikä sen tarkoitus tai lähinnä niiden reikien tarkoitus on? Kun se oli mädäntyny ni jos hitsaa vaan suoraa peltiä tilalle, kun eihän ne reiät mitään ainakaan jäykistä sitä?
Siinäpä taas minun mietiskelyjä.
Joo itekkin sen mustan maalin pois hioin. Ei kuulemma kestä 2-k maaleja. En alkanu ottaan riskiä ja kokeileen onnea että kestääkö joten suosiolla aina vain pois nuo.
Ja oiskohan siinä reikä pellissä se tarkoitus että pääsee ilma vaihtuun sen pellin molemmilla puolin? Arvelisin sen näin olevan. Pääsee kosteus pois sen pellin molemmilta puolin.
Ja oiskohan siinä reikä pellissä se tarkoitus että pääsee ilma vaihtuun sen pellin molemmilla puolin? Arvelisin sen näin olevan. Pääsee kosteus pois sen pellin molemmilta puolin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Niin tuokin vielä. En aatelukkaan ite tuota.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Sen reikäpellin tarkoitus on jäykistää sitä peltiä ja kun se hitsataan koriin niin se jäykistää koria.
Voitte kasoa mallia mun galleriasta LIMO:n hitsauksesta.
Siis tohon koriin on vaihdetty sekä reikäpellit että helmapellit. Pistehitsauksen suoritin siten että ensin porattiin reijät jotka sitten hitsattiin umpeen.
Ovat vielä hiomatta muuta ruostesuojattu väliaikaisesti.
Voitte kasoa mallia mun galleriasta LIMO:n hitsauksesta.
Siis tohon koriin on vaihdetty sekä reikäpellit että helmapellit. Pistehitsauksen suoritin siten että ensin porattiin reijät jotka sitten hitsattiin umpeen.
Ovat vielä hiomatta muuta ruostesuojattu väliaikaisesti.
Lada rules
Vielä ruosteenestoon liittyen, eli onko niin että jos haluaa suojata helmat kunnolla niin ulkopeltiin pitää porata ylimääräiset reiät josta pääsee suihkuttamaan suoja-ainetta myös sen sisäpuolelle? Noista kynnyslistan alla olevista rei'istähän ei pääse operoimaan kuin helmojen sisäpuolta, ei kait se aine tuon keskipellin läpi mene?
Mietin vaan kun tuossa omassa 2107:ssa on helmojen pohjaan porattu jotain ylimääräisiä reikiä, joita axteekissa taas ei ole. Että olisko ne tuota em. tarkoitusta varten?
Mietin vaan kun tuossa omassa 2107:ssa on helmojen pohjaan porattu jotain ylimääräisiä reikiä, joita axteekissa taas ei ole. Että olisko ne tuota em. tarkoitusta varten?
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Mä ostin viisi vuotta sitten Ladan jonka etulokari oli vaihdettu ja maalattu mustan varastomaalin päälle. Näin siinä sitten oli käynyt! Kuva ei kerro edes koko totuutta, koko lokarin alalta maali on halkeillut ja irtoilee pikkuhiljaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Ton helman sisällä olevan pellin tarkoitus (ja siinä olevien reikien) on tukea koria.
Niin kummalta kun se kuulostaakin niin pelti joka on suora ja reijätön taipuu helpommin kuin sellainen jossa noita reikiä on.
Joissakin autoissa näkee suraan pelyiin tehtyjä vekkeja ja taivutuksia. Niillä on sama tarkoitus.
Niin kummalta kun se kuulostaakin niin pelti joka on suora ja reijätön taipuu helpommin kuin sellainen jossa noita reikiä on.
Joissakin autoissa näkee suraan pelyiin tehtyjä vekkeja ja taivutuksia. Niillä on sama tarkoitus.
Lada rules
Vielä tuli sellainen mieleen että tuo varastomaalihan ei kestä edes tinneriä. Niin ei se ihme ole jos pääsee noin käymään kuten kuvassa.AI kirjoitti:Mä ostin viisi vuotta sitten Ladan jonka etulokari oli vaihdettu ja maalattu mustan varastomaalin päälle. Näin siinä sitten oli käynyt! Kuva ei kerro edes koko totuutta, koko lokarin alalta maali on halkeillut ja irtoilee pikkuhiljaa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05