Uusien peltien suojaus ja helmat

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Uusien peltien suojaus ja helmat

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Haulla tuossa haeskelin ja jotakin vastauksia tuli, mutta ei tarpeeksi...
ELi oletteko, jotka ovat uusia peltejä ladaan laittaneet ni puhdistaneet pelleistä sen mustan pohja maalin pois? vai maalanneet uudella maalilla päälle?
Ja sitten helmoissa oleva "sisäpelti", jossa on reiät.. Mikä sen tarkoitus tai lähinnä niiden reikien tarkoitus on? Kun se oli mädäntyny ni jos hitsaa vaan suoraa peltiä tilalle, kun eihän ne reiät mitään ainakaan jäykistä sitä?

Siinäpä taas minun mietiskelyjä.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Yleensä korjauspelleissä oleva maali on vain ns. varastomaali. Eli kannattaa hioa pois ja kunnon pohjamaali tilalle.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Joo itekkin sen mustan maalin pois hioin. Ei kuulemma kestä 2-k maaleja. En alkanu ottaan riskiä ja kokeileen onnea että kestääkö joten suosiolla aina vain pois nuo.

Ja oiskohan siinä reikä pellissä se tarkoitus että pääsee ilma vaihtuun sen pellin molemmilla puolin? Arvelisin sen näin olevan. Pääsee kosteus pois sen pellin molemmilta puolin.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Mietin kans niitä pellin reikiä et oisko ruostesuojauksen helpottamiseksi? Koska kaikki ruostesuojausta varten olevat reiät ovat kynnyskotelon sisäpuolella...
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Niin tuokin vielä. En aatelukkaan ite tuota.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Tosin sunkin teoriaa tukee se ilman kierto, kun kaikki vesireiätki on toisella puolella sitä peltiä..
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Sen reikäpellin tarkoitus on jäykistää sitä peltiä ja kun se hitsataan koriin niin se jäykistää koria.

Voitte kasoa mallia mun galleriasta LIMO:n hitsauksesta.

Siis tohon koriin on vaihdetty sekä reikäpellit että helmapellit. Pistehitsauksen suoritin siten että ensin porattiin reijät jotka sitten hitsattiin umpeen.

Ovat vielä hiomatta muuta ruostesuojattu väliaikaisesti.
Lada rules
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Juu siis pelti jäykistää koria, mutta niillä rei-illä ei oo jäykistävää vaikutusta? Voin korvata sen reikä pellin tavallisella suoralla pellillä johon teen ilmankierto reiät..?
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Vielä ruosteenestoon liittyen, eli onko niin että jos haluaa suojata helmat kunnolla niin ulkopeltiin pitää porata ylimääräiset reiät josta pääsee suihkuttamaan suoja-ainetta myös sen sisäpuolelle? Noista kynnyslistan alla olevista rei'istähän ei pääse operoimaan kuin helmojen sisäpuolta, ei kait se aine tuon keskipellin läpi mene?

Mietin vaan kun tuossa omassa 2107:ssa on helmojen pohjaan porattu jotain ylimääräisiä reikiä, joita axteekissa taas ei ole. Että olisko ne tuota em. tarkoitusta varten?
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Kyllä ovat sitä varten ne reiät. Mulla oli kans niissä nykysissä helmoissa ja poraan myös uusiin. Mutta sitten hyvä kysymys myös reikiin liittyen et kannattaako ne peittää vai jättää auki... Eli jos vettä pääsee kotelon sisään ni se tulis rei-istä ulos, mutta meneehän niistäkin tavaraa sisään.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Niin, minulla oli kumitulpilla laitettu tukkoon ne reiät ja varmaan ihan fiksua olla ne tulpat ettei mene suotta pölyä ja vettä sinne kotelon sisään muhimaan..
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3662
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mä ostin viisi vuotta sitten Ladan jonka etulokari oli vaihdettu ja maalattu mustan varastomaalin päälle. Näin siinä sitten oli käynyt! Kuva ei kerro edes koko totuutta, koko lokarin alalta maali on halkeillut ja irtoilee pikkuhiljaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Ton helman sisällä olevan pellin tarkoitus (ja siinä olevien reikien) on tukea koria.

Niin kummalta kun se kuulostaakin niin pelti joka on suora ja reijätön taipuu helpommin kuin sellainen jossa noita reikiä on.

Joissakin autoissa näkee suraan pelyiin tehtyjä vekkeja ja taivutuksia. Niillä on sama tarkoitus.
Lada rules
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3662
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

RTJN65 kirjoitti:Joissakin autoissa näkee suraan pelyiin tehtyjä vekkeja ja taivutuksia. Niillä on sama tarkoitus.
Kuten Lada Combin katossa...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

AI kirjoitti:Mä ostin viisi vuotta sitten Ladan jonka etulokari oli vaihdettu ja maalattu mustan varastomaalin päälle. Näin siinä sitten oli käynyt! Kuva ei kerro edes koko totuutta, koko lokarin alalta maali on halkeillut ja irtoilee pikkuhiljaa.
Vielä tuli sellainen mieleen että tuo varastomaalihan ei kestä edes tinneriä. Niin ei se ihme ole jos pääsee noin käymään kuten kuvassa.
Vastaa Viestiin