Ladan kytkin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

samarai kirjoitti:Datsun 100A:n ja Cherryn kytkimen vaihdossa ei tarvitse/tarvinnut ottaa vaihteistoa tai moottoria pois. Tiesittekö tämän 8) :)


No perskele nyt tartte ostaa cherry :lol: Sama juttu myös Saab 99/90/900:ssa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

entäs tiedättekö että mun ei tarvinnu ottaa samarasta konetta eikä vaihteistoakaan irti kun kytkin vaihdettiin? korjaamon kaverit teki sen mun puolesta :lol: :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Niin ja sitten noissa Valmeteissa on oikein huoltoluukku kytkimen vaihtoa varten!! Eipä tartte katkaista koko raktoria! No, mutta tämänhän te jo tiesittekin?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Hoituu kytkimen vaihto myös Kadett E:n ilman koneen tai askin irroitusta. Sitä varten on oikeinhuolto luukku.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

tsenobiili kirjoitti:
aon kirjoitti:Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?
Eikös sillä polkimen päässä olevalla ruuvilla säädetä poljin oikeaan korkeuteen ja työsylinterin tapin pituudella vapaaliike.
Jos työsylinterin tappi on säädetty liian tiukalle,niin kytkin kantaa vaikka repis koko polkimen veks!
Ja ohjeistus oli muistaakseni että vapaaliikkeen piti olla työsylinterin painimen ja kytkinhaarukan pään välissä n. 5mm...Mulla meni omasta laapotista kytkin kun sitä välystä oli muka-säädetty polkimen päästä ja haarukka kantoi muutaman millin :lol:
Kytkinpakettihan on aika halpa joten ihmettelen yli 200e remppaa ellei sitten ole vaihdettu öljyjäkin tms...
Mutta,miten sen kytkimen saa vaihdettua ilman lootan irrotusta :shock: kytkinkopasta pala pois ja akseli poikki... :wink:
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

aropupu kirjoitti: Kytkinpakettihan on aika halpa joten ihmettelen yli 200e remppaa ellei sitten ole vaihdettu öljyjäkin tms...
Työ siinä maksaa. Minä en kyllä kauheasti kilpailuttanut kun korjaamon sijaintikin painaa jonkin verran.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Eipä kytkinhärpäkkeiden vaihto kovin kaksinen työ ole, mutta korjaamot on kalliita, ihan sama mikä homma on kyseessä :(
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Tahan kytkimeen liittyen

Purkailin tuon oman latan koneen, niin kytkin levyssa oli ihan hyvin viela pintaa, mutta paine asetelmassa ja vauhtipyorassa oli ihan kivat urat :? semmosta kysysin etta voiko vaikka tasohiomalla ottaa tuosta vauhtipyorasta sileeksi sen pinnan? Vai haittaako jos siita kuluu se milli pois?

Uus levy, ja nivan paineasetelma varmaan joka tappauksessa tulee..

Sen siita saa, kun on auto tuhannen kilsaa peltoautona :evil:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

IlkkaHe kirjoitti:Tahan kytkimeen liittyen

Purkailin tuon oman latan koneen, niin kytkin levyssa oli ihan hyvin viela pintaa, mutta paine asetelmassa ja vauhtipyorassa oli ihan kivat urat :? semmosta kysysin etta voiko vaikka tasohiomalla ottaa tuosta vauhtipyorasta sileeksi sen pinnan? Vai haittaako jos siita kuluu se milli pois?

Uus levy, ja nivan paineasetelma varmaan joka tappauksessa tulee..

Sen siita saa, kun on auto tuhannen kilsaa peltoautona :evil:
saa siitä hyvän mutta tarvii melkein metalli sorvia.... muista ottaa asetalman kiinnitys pulttien kohdalt saman verran pois kun otat kytkin pinnasta... :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

En ole kerkinyt koneelle mutta nyt tulee vastaus siihen, että kytkimem vaihdon yhteydessä ei tarvitse laatikkoa tiputtaa maahan. Eli Venäläisessä korjauskirjassa on kuvasarja kytkimen vaihdosta ja siinä laatikkoa siirretään vähän taaksepäin, jotta voidaan moottorin ja laatikon välistä irroittaa paineasetelma pois. Vaihdekeppiä ei tarvitse irroittaa, koska korissa on sen tähden pitkä aukko. Vaihdelaatikon alle tietty laitetaan pyörillä kulkeva tunkki jotta laatikko pysyy ylhäällä. Kardaani tulee etupäästä tietysti irti ja siirretään sivulle.

Aikaisemmin kirjoitin, että laatikkoa ei tarvii ottaa pois, se vain irroitetaan moottorista. Käyttäkää aivoja, kun luette tekstejä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

taitaa kuitenkin tulla helpommaksi ottaa koko laatikko pois tieltä, eihän se enää paljosta ole kiinni tossa vaiheessa ja kivempi puuhailla kun on kunnolla tilaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Niin, kukin pelaa tyylillään! Itse tykkään kanssa työskennellä, kun tilaa on tarpeeksi ympärillä. Ahtaissa paikoissa menee vaan hermot ja yleensä tarvitaan erikoistyökaluja, että saa pultteja pois. Itse irroitin kyllä Ladan laatikon ihan kokonaan suosiolla lattialle ja sitten uudet osat paikoilleen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tuolla usein kysytyissäå kysymyksissä on aika hyvä ohje sen laatikon irroitukseen.

On todella helppo homma kun laatikko on pois tieltä :D .
Lada rules
Avatar
pressa
Viestit: 10448
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

saivarteluksi menee kun mietitään onko laatikko
pois vai irti
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tää on taas sitä että näkee paljon vaivaa nähdäkseen vähän vaivaa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin