entäs tiedättekö että mun ei tarvinnu ottaa samarasta konetta eikä vaihteistoakaan irti kun kytkin vaihdettiin? korjaamon kaverit teki sen mun puolesta
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Niin ja sitten noissa Valmeteissa on oikein huoltoluukku kytkimen vaihtoa varten!! Eipä tartte katkaista koko raktoria! No, mutta tämänhän te jo tiesittekin?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
aon kirjoitti:Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?
Eikös sillä polkimen päässä olevalla ruuvilla säädetä poljin oikeaan korkeuteen ja työsylinterin tapin pituudella vapaaliike.
Jos työsylinterin tappi on säädetty liian tiukalle,niin kytkin kantaa vaikka repis koko polkimen veks!
Ja ohjeistus oli muistaakseni että vapaaliikkeen piti olla työsylinterin painimen ja kytkinhaarukan pään välissä n. 5mm...Mulla meni omasta laapotista kytkin kun sitä välystä oli muka-säädetty polkimen päästä ja haarukka kantoi muutaman millin
Kytkinpakettihan on aika halpa joten ihmettelen yli 200e remppaa ellei sitten ole vaihdettu öljyjäkin tms...
Mutta,miten sen kytkimen saa vaihdettua ilman lootan irrotusta kytkinkopasta pala pois ja akseli poikki...
Purkailin tuon oman latan koneen, niin kytkin levyssa oli ihan hyvin viela pintaa, mutta paine asetelmassa ja vauhtipyorassa oli ihan kivat urat semmosta kysysin etta voiko vaikka tasohiomalla ottaa tuosta vauhtipyorasta sileeksi sen pinnan? Vai haittaako jos siita kuluu se milli pois?
Uus levy, ja nivan paineasetelma varmaan joka tappauksessa tulee..
Sen siita saa, kun on auto tuhannen kilsaa peltoautona
Purkailin tuon oman latan koneen, niin kytkin levyssa oli ihan hyvin viela pintaa, mutta paine asetelmassa ja vauhtipyorassa oli ihan kivat urat semmosta kysysin etta voiko vaikka tasohiomalla ottaa tuosta vauhtipyorasta sileeksi sen pinnan? Vai haittaako jos siita kuluu se milli pois?
Uus levy, ja nivan paineasetelma varmaan joka tappauksessa tulee..
Sen siita saa, kun on auto tuhannen kilsaa peltoautona
saa siitä hyvän mutta tarvii melkein metalli sorvia.... muista ottaa asetalman kiinnitys pulttien kohdalt saman verran pois kun otat kytkin pinnasta...
En ole kerkinyt koneelle mutta nyt tulee vastaus siihen, että kytkimem vaihdon yhteydessä ei tarvitse laatikkoa tiputtaa maahan. Eli Venäläisessä korjauskirjassa on kuvasarja kytkimen vaihdosta ja siinä laatikkoa siirretään vähän taaksepäin, jotta voidaan moottorin ja laatikon välistä irroittaa paineasetelma pois. Vaihdekeppiä ei tarvitse irroittaa, koska korissa on sen tähden pitkä aukko. Vaihdelaatikon alle tietty laitetaan pyörillä kulkeva tunkki jotta laatikko pysyy ylhäällä. Kardaani tulee etupäästä tietysti irti ja siirretään sivulle.
Aikaisemmin kirjoitin, että laatikkoa ei tarvii ottaa pois, se vain irroitetaan moottorista. Käyttäkää aivoja, kun luette tekstejä.
taitaa kuitenkin tulla helpommaksi ottaa koko laatikko pois tieltä, eihän se enää paljosta ole kiinni tossa vaiheessa ja kivempi puuhailla kun on kunnolla tilaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Niin, kukin pelaa tyylillään! Itse tykkään kanssa työskennellä, kun tilaa on tarpeeksi ympärillä. Ahtaissa paikoissa menee vaan hermot ja yleensä tarvitaan erikoistyökaluja, että saa pultteja pois. Itse irroitin kyllä Ladan laatikon ihan kokonaan suosiolla lattialle ja sitten uudet osat paikoilleen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...