Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
LadaGirl
Viesti
Kirjoittaja LadaGirl » 27.7.2006 17:25
Mulla on vuoden -86 Lada 1200L. Kytkin reistalee
Autolla ei meinaa edes päästä enään mäkeä ylös. Tietääks kukaan mikä siinä on vialla?
aon
Viestit: 728 Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja aon » 27.7.2006 17:31
LadaGirl kirjoitti: Mulla on vuoden -86 Lada 1200L. Kytkin reistalee
Autolla ei meinaa edes päästä enään mäkeä ylös. Tietääks kukaan mikä siinä on vialla?
Eli siis luistaa? Itseltäni oli vastaavassa tapauksessa kytkinlevy kulunut loppuun, voi tietysti olla myös vapaaliikkeen säätö pielessä.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
LadaGirl
Viesti
Kirjoittaja LadaGirl » 27.7.2006 18:10
Tiedätkö missä voisin korjauttaa sen ja onko kallista se lystiä?
aon
Viestit: 728 Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja aon » 27.7.2006 18:15
LadaGirl kirjoitti: Tiedätkö missä voisin korjauttaa sen ja onko kallista se lystiä?
240e oli itselläni osat + työt, varmaan useimmat autokorjaamot tekevät... tuolla vielä muiden kokemuksia:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=8404
Vapaaliikettä voi koittaa kasvattaa kiertämällä sitä kytkinpolkimen varren yläpäässä olevaa säätöruuvia kiinnipäin.
Viimeksi muokannut
aon , 27.7.2006 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
rokrok
Viesti
Kirjoittaja rokrok » 27.7.2006 18:17
ainakin toi kytkinlevy maksais motonetis 26e.. työ voi äkkiä kalliimmaks ku itse osa jos korjaamolle viet
aon
Viestit: 728 Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja aon » 27.7.2006 18:22
rokrok kirjoitti: ainakin toi kytkinlevy maksais motonetis 26e.. työ voi äkkiä kalliimmaks ku itse osa jos korjaamolle viet
Samallahan sinne kannattaa vaihtaa paineasetelma ja -laakeri, kun kerran auki on.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
raul
Viestit: 656 Liittynyt: 4.6.2006 21:20
Paikkakunta: Etelä
Viesti
Kirjoittaja raul » 27.7.2006 18:26
Veikkaisin että useemmilla pikkupajoilla työn hinta Ladaan liikkuis siinä satasen kieppeillä, max. 200 €. Kehä III:n ulkopuolella edullisemmin
aropupu
Viestit: 574 Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola
Viesti
Kirjoittaja aropupu » 1.8.2006 16:06
Vapaaliikettä voi koittaa kasvattaa kiertämällä sitä kytkinpolkimen varren yläpäässä olevaa säätöruuvia kiinnipäin.
Ei sieltä polkimen päästä vaan nimenomaan vaihdelaatikon päästä! Se polkimen säätöhän ei vaikuta mitenkään työsylinterin vapaaliikkeeseen.
aon
Viestit: 728 Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja aon » 1.8.2006 16:54
Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
tsenobiili
Viestit: 112 Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Viesti
Kirjoittaja tsenobiili » 1.8.2006 17:45
aon kirjoitti: Niin. Mutta kyllähän polkimen vapaaliikkeen säätökin pielessä ollessaan aiheuttaa luistamista, eikös vain?
Eikös sillä polkimen päässä olevalla ruuvilla säädetä poljin oikeaan korkeuteen ja työsylinterin tapin pituudella vapaaliike.
Jos työsylinterin tappi on säädetty liian tiukalle,niin kytkin kantaa vaikka repis koko polkimen veks!
Se ei skulaa joka skagaa
Lada Scandinavia
Viestit: 1655 Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti
Kirjoittaja Lada Scandinavia » 1.8.2006 21:29
Tuohon kytkimen vaihto työssä ei tarvitse ottaa vaihdelaatikkoa pois takavetoisessa. Tiesittekö tämän?
pressa
Viestit: 10447 Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti
Kirjoittaja pressa » 1.8.2006 21:31
kuinka kytkimen vaihtaa ilman laatikon pois ottoa???
älä vain sano että nostaa moottorin pois
pappa- igor
Viestit: 1099 Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja pappa- igor » 1.8.2006 21:33
Lada Scandinavia kirjoitti: Tuohon kytkimen vaihto työssä ei tarvitse ottaa vaihdelaatikkoa pois takavetoisessa. Tiesittekö tämän?
juu sen määkin halusisin tietää... kuin ka se muka onnistuu... rälläkällä kytkinakseli ja kardaani poikki
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Turbiini
Viestit: 866 Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus
Viesti
Kirjoittaja Turbiini » 1.8.2006 21:34
No minä ainakin nostin moottorin pois JA laatikko oli silloin paikallaan (toki samalla lohko kävi koneistamolla)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463 Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P
Viesti
Kirjoittaja samarai » 1.8.2006 21:56
Datsun 100A:n ja Cherryn kytkimen vaihdossa ei tarvitse/tarvinnut ottaa vaihteistoa tai moottoria pois. Tiesittekö tämän
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»