Lancian 1.6 ie Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Lancian 1.6 ie Ladaan

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Eli onko joku laittanut lancia 1.6 ruisku twim camin kantti ladaan?

itsellä ois operaatio edessä ja kyselisin vähän vinkkejä/ kuvia.

sen tiedän että tulipeltiin joutuu muokkaamaan tilaa imusarjalle ja virranjakajalle.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Tommonen 1.6 twincam vinokone oli itselläkin joskus tarkoitus Ladaan sovittaa mutta projekti meni sitten jäihin. En ole kyllä vielä silti luopunut täysin ideasta. Homma vaatii ainakin myös öljykierron modifointia pakopuolen nokkapukin osalta siten että nokat saa kunnon voitelun koneen ollessa pystyasennossa. Myös vinokoneen vakio öljypohja on kuulemma aivan hanurista joten sitäkin kannattaa parannella. Kyllähän se onkin vähän sen mallinen että öljy ei varmaan pysy ihan parhaiten siellä alhaalla missä sen kuuluisi olla.

Itse lähdin toteuttamaan hommaa siten että toin nokkapukin reunimmaisia ylivuotokanavia hieman alas päin (ettei koko nokka-akselin koppa tulvi ihan täynnä öljyä) ja jostain kummallsesta hetken mielijohteesta tartuin tänään härkää sarvista, hain alumiinipuikkoja ja hitsasin ne banaanin muotoiset nokkakopan alaosassa olevat kanavat umpeen (ilman tätä öljypinta olisi liian matalalla ja nokat menee pilalle). Ihme ja kumma, homma tuntui menneen ihan nappiin. :shock:

Pistähän sitten kertomusta projektin etenemisestä. En löytänyt silloin joskus netistä ainuttakaan varsinaisesti toteutettua projektia vinokoneen pistämisestä Ladaan :?:
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

niinpä niin en minäkään löytänyt mistään moista projektia.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En ole myöskään itse tehnyt mutta noista muutoksista löytyy omilta sivuilta tietoa jonkin verran faq-osiosta. Suurin työ on juuri tuon öljynkierron toteuttaminen sekä fiksun pakopuolen teko. Ei se öljypohja nyt niin hanuristaole, ei vaan mahdu mitenkään paikoilleen etuakselin takia. Öljypohjista löytyy ihan hyvää juttua vvierin sivuilta.
Vauhdin tae - alamäki
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Tuli purettua tuo moottori atomeihin. Tutkiskelin öljypohjaa ja veikkaisin että se toimii huonosti nimenomaan lähinnä koneen ollessa poikittain. Pitkittäin tuon luulisi pelittävän ihan hyvin jos vaan sopisi sellaisenaan.

Osaatko sanoa Stefa saisiko tuohon Prisman 1.6 twincamiin tämmöiset Kuplan takomännät:

http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1154.ASP

Noin pikaisesti vilkaistuna tuo 85,5mm malli (lakikorkeus 39.6mm, 22mm männäntappi) voisi olla passeli turbovehkeeseen. Puristussuhde laskisi noihin pattipäämäntiin verrattuna, mutta sehän on osittain ideanakin.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

On noita turbo-tc:itä tehty noilla kuplan takoilla. Ongelma vaan on kun joudutaan lohko poraamaan isommaksi niin lähekkäin ovat sylinterit tuovat haastetta kannentiivistykseen. Itse en ilman liekkirenkaita tekisi. Kestävät kuulemma männät kyllä ja puristuksetkin tosiaan osuvat aika kivasti.

Omaan tulossa 84.5mm pattipäiset. Ruttua jää vajaa 9 palotilan ja mäntien kaivelujen jälkeen. Onhan tuo korkeapuristeinen turboksi mutta ei pitäisi mikään mahdoton olla. Työkaveri kertoili omassa Amazonissaan olleesta evo1-koneesta 10.2 rutulla ja 1.5 baria ahtoja. Nyt siinä on 9-puristeinen 2.3-litrainen itsetehdyillä kiertokangilla.
Vauhdin tae - alamäki
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

pakko kaivaa tällanen vanha juttu esiin ku osuu itsellä ajankohtaseks.

laittoko iigorr kyseistä konetta ladaan? onko onnistunu?

stefan kotisivuilla on hyvää juttua mutta ne kuvat modatuista ja vakioista nokkapukeista ei valitettavasti toimi. onkohan kuvat vielä jossain tallella, olisi kiinnostusta nähdä ne.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Oiskohan tästä topicista hyötyä tuossa muutoksessa?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... iikonloppu
ja laitetaan nyt tämäkin vaikka eipä taida paljon auttaa http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... iikonloppu :?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

joo tossa on ainaki noi nokkapukkien muokkaamiset esillä hyvin. täytyy perehtyä siihen koneeseenkin paremmin kun tänään tuli ostettua lancia ruisku twin camilla. kone pois ja miettiminen alkakoon... 8)
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

tekso_ kirjoitti:pakko kaivaa tällanen vanha juttu esiin ku osuu itsellä ajankohtaseks.

laittoko iigorr kyseistä konetta ladaan? onko onnistunu?

stefan kotisivuilla on hyvää juttua mutta ne kuvat modatuista ja vakioista nokkapukeista ei valitettavasti toimi. onkohan kuvat vielä jossain tallella, olisi kiinnostusta nähdä ne.
enhän mä sitä ikina saanu aikaseks laittaa kiinni :D myin voitolla pois ja aloin rakentaa ladan 1600cc
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Aivan oikein toimittu :!: Koska eihän Lata enää Lata ole jos on menty jotaan makoroonien konetta keulalle työntämään :!: Pidetään vaan Latat Latoina ja italiaanot erikseen :!: :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

BA3 kirjoitti:Aivan oikein toimittu :!: Koska eihän Lata enää Lata ole jos on menty jotaan makoroonien konetta keulalle työntämään :!: Pidetään vaan Latat Latoina ja italiaanot erikseen :!: :wink:

näin on :D lyökää hyrrä kylkee jos ei muuten :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

kyllä mä jokatapauksessa aattelin laittaa lancian koneen. kun tuli se lanciakin jo ostettua. 8)

taisin lukee jonkun jutuista että osassa twin cam koneista on virranjakajalle paikka nokkakotelon päällä. omaa konetta tutkittuani luulisin että siinä on paikka. mutta minkähän mallin jakajan siihe voi asentaa? ois aika hitosti kätevämpi ku ei tarttis tulipeltiä alkaa muokkaan ja sitä mukaa lämppäriä ja kaikkee muuta.. :roll:
Vastaa Viestiin