Nopeusmittari

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari kirjoitti:Paljonko ne teidän ladanne oikein kiertävät kun kehtaa vetää kolmosella 120? :D

Satasessa on ihan pakko heittää neloselle, enempää ei juuri kehtaa vedättää ja kaikenlisäksi kulku tuntuu vain hyytyvän tiettyjen kierroksien jälkeen (huomaa selvästi vedätettäessä kakkosella vähänkään rajummin)


Tiiä noista jengoista ku ei oo mittaria, mutta kyllä tuo kiertää niin pitkälle kun kuski kehtaa vaan polkea. Noin pers'tuntumalla sanoisin että siinä 3000 rpm kohdalla se alkaa vasta kunnolla vetää.

Onkohan Jokari sulla säädöt ihan kondiksessa, jos ei jaksa kiertää loppuun asti? Sytkä kenties vähän myöhäsellä :?:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Paljonko ne teidän ladanne oikein kiertävät kun kehtaa vetää kolmosella 120? :D

Satasessa on ihan pakko heittää neloselle, enempää ei juuri kehtaa vedättää ja kaikenlisäksi kulku tuntuu vain hyytyvän tiettyjen kierroksien jälkeen (huomaa selvästi vedätettäessä kakkosella vähänkään rajummin)


Tiiä noista jengoista ku ei oo mittaria, mutta kyllä tuo kiertää niin pitkälle kun kuski kehtaa vaan polkea. Noin pers'tuntumalla sanoisin että siinä 3000 rpm kohdalla se alkaa vasta kunnolla vetää.

Onkohan Jokari sulla säädöt ihan kondiksessa, jos ei jaksa kiertää loppuun asti? Sytkä kenties vähän myöhäsellä :?:
Ei pitäisi olla myöhäsellä, mutta tosiaan ei tuo niin hanakasti kierrä kuin entinen 1200S...se veti pitkälle ja niin puhtaasti kuin Ladan mylly ikinä voi, vaikka huoltoa ei juuri ikinä tehtykkään (muutakuin öljyt, samoilla tulpillakin 6 vuotta ja 25000 km).

Tosiaan kakkosella kulku tuntuu hiipuvan aavistuksen aikaiseen, mutta kolmosella tuntuu kyllä vetävän hyvin, heti sen jälkeen kun kakkoskurkku aukeaa, niin mielestäni kiihtyvyydessä ei ole moittimista.

Motarilla sain vähän alle kilometrin matkalla 140 lasiin pitämällä kaasua sinnikkäästi matossa, ehkä hieman olisi vielä kulkenut mutta tie loppu kesken...
No pitää vielä vähän koittaa Lataa kakkosella tänään kaupungissa...ei toki ylinopeutta :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jokari kirjoitti:No pitää vielä vähän koittaa Lataa kakkosella tänään kaupungissa...ei toki ylinopeutta :wink:
No kaupungissa et kyllä saa todellista käsitystä siitä mitä se kakkosella kulkee kun sillä voi huoletta vinguttaa 70km/h (~5600rpm, suurin teho) helposti 80km/h (rapiat 6000rpm) ja kyllä sillä satasenkin (~8000rpm) saa tauluun jos sytty on mallillaan.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä tuo Jokarin biilin tehottomuus hieman ihmetyttää, Lempi nimittäin kelaa mittariin 140 varsin helposti ja vauhdin pitämiseen ei tarvi pitää kaasua pohjassa.

Niin ja kyllä nuo renkaat muuttuu aika ikäväksi ajaa, kun kumiseos kovettuu.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jusu kirjoitti:
Jokari kirjoitti:No pitää vielä vähän koittaa Lataa kakkosella tänään kaupungissa...ei toki ylinopeutta :wink:
No kaupungissa et kyllä saa todellista käsitystä siitä mitä se kakkosella kulkee kun sillä voi huoletta vinguttaa 70km/h (~5600rpm, suurin teho) helposti 80km/h (rapiat 6000rpm) ja kyllä sillä satasenkin (~8000rpm) saa tauluun jos sytty on mallillaan.
No jos nuo lukemat on 1300cc hihnakoneen kanssa vedettyjä, niin jokaisesta voi rapsia jonkun kympin pois...eihän tuota isolohkoa saa erkkikään kiertämään 8t :? Muutenkin taitaa olla tuo remmikone 1200cc pikkulohkon kanssa vähän parempia kiertämään, eihän nämä pitkäiskuiset koneet ole läheskään niin hanakoita ottamaan jenkaa.

Hulluahan nyt toimivaa ladaa on revittää paskaksi. Kulkee nyt kuitenkin ihan riittävästi ja lähtee aina käyntiin...pieniä ja isompia hälyääniä kuuluu myllystä aina, mutta kun toimii niin ei korjata vaan ajetaan loppuun koko keksintö.

*sitä parempaa ladaa odotellessa*
Viimeksi muokannut Jokari, 22.4.2006 1:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

en tiiä mutta ainakin 1700i ottaa kiekat todella äkäsesti ainakin mulla 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nostellaas vanhaa...nyt lata kulkee taas suunnilleen niinkuin sen ehkä pitäisi. En tiedä oliko ennakko päässyt menemään liian aikaiselle vai mikä, mutta selkeää nakutusta se piti isoilla kierroksilla ja kaasua höllätessä myllystä kuuluu selvää helinää. Varsinkin kakkosella vedätettäessä konsertto oli karmiva.

Muklasin sytyn sinne 5 asteen korville, ja kun tuohon yhdistettiin vielä muutama venttiili joiden välyksiä rassasin pienemmälle+ öljynvahto+ kiristetty ketju, niin kyllä pitääkin kone ennennäkemättömän nättiä ääntä. Vetää varsin hyvin jenkaa ja tuo puuttuva ilmaputsarin kärsä tekee mukavan mureat imuäänet vähänkään reilummilla kierroksilla :D

Sen mitä nyt olen testaillut niin kakkosella ei paljoa yli 65 kehtaa vetää ja kolmosellakin sinne vähän päälle sataan maksimissaan, jonkunverran kovempaa pääsis jos viittis vedättää kaasu pohjassa pitempään. Eli ihan peruslaiskaa menoa ja hyvä niin :D Eikä sitäpaitsi tule normaaliajossa vedätettyä noin paljoa (ainakaan kovin usein :wink: )
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari kirjoitti: Sen mitä nyt olen testaillut niin kakkosella ei paljoa yli 65 kehtaa vetää ja kolmosellakin sinne vähän päälle sataan maksimissaan, jonkunverran kovempaa pääsis jos viittis vedättää kaasu pohjassa pitempään. Eli ihan peruslaiskaa menoa ja hyvä niin :D Eikä sitäpaitsi tule normaaliajossa vedätettyä noin paljoa (ainakaan kovin usein :wink: )


No on se kyllä aika laiskaa menoa, koska nuo takapotkun koneet alkaa vasta kunnolla vetää siinä 4000 rpm tienoilla :wink:

Tähän väliin täytyy taas päästä kehumaan omaa autoa( :oops: ), mutta pakko ihmetellä miten pirteä tuo on 67 hv:ksi. Kaverin 1.6 Tipo ykspisteruutalla tuntu laiskemmalta.. :D
Neero82

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

laittekaa kiekkamittari laatokkaanne ja aina kun se nousee yli 6500 ni vaihtaa isompaa...

ni ei tarvi niihi viivoihi kattella....
Neero82

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

ja huipuista ni kyl toi mu laatokka kelas sinne pitkien merkkivaloon asti melko helposti...
Ladserwagen

Viesti Kirjoittaja Ladserwagen »

Itselläni tuollainen 1300 samara, niin ne viivat sattuu vaihtamiskierroksille aika hyvin. Ei tunnu kone laiskottelevan, hyvin vääntää.

Muuten, kuinka nopeusmittarista saa sen viisarin irti?
Neero82

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

ei muutakun otat kiinni ja vetäset sen pois...
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Kovasti tuntuu muitten vehkeet kiertävän ja kulkevan. Ehkäpä oma 1200L ei ollut ihan täydessä tikissään?? 2 vaihteella kiihdytin yleensä 60 ja kolmosella max 100 km/h ja kerran ajoin pitkään alamäkeen ylikierroksille 4 vaihteella, jolloin vauhtia oli 150 mittarin mukaan...pelotti aika paljon se vauhti. Sitten lopun edellä, kun siinä ai toiminut enää kun 1 ja 4 vaihde, niin ajoin ykkösellä loppuun asti "tääsijä" mittari heilui siellä 60 paikkeilla, kierroksia aivan liikaa ja sitten kone hyyty.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

köhmä kirjoitti:Kovasti tuntuu muitten vehkeet kiertävän ja kulkevan. Ehkäpä oma 1200L ei ollut ihan täydessä tikissään?? 2 vaihteella kiihdytin yleensä 60 ja kolmosella max 100 km/h ja kerran ajoin pitkään alamäkeen ylikierroksille 4 vaihteella, jolloin vauhtia oli 150 mittarin mukaan...pelotti aika paljon se vauhti. Sitten lopun edellä, kun siinä ai toiminut enää kun 1 ja 4 vaihde, niin ajoin ykkösellä loppuun asti "tääsijä" mittari heilui siellä 60 paikkeilla, kierroksia aivan liikaa ja sitten kone hyyty.
No kyllähän nuo nyt ihan normaaleja arvoja olivat, kun kattelee nappiksen kierros/nopeuskäppyröitä. Kiihdytys huipputehon kierroksille noilla luvuilla...onko sitten mitään järkeä tuosta enää vedättää, ei välttämättä :D

Tuo vanha 1200S oli kyllä ärjy peli, se veti niin pirun nätisti kakkosella 80 km/h eikä tehnyt edes tiukkaa...harmi kun en tuolla päässyt ajamaan, tosin se oli kyllä ihan finaalissa koko kiesi :(

P*rkele kun minäkin vaivaan päätäni revittäessäni tolla lusmukkeella, nyt saa luvan riittää tuo repiminen, monen testailuvedätyksen jälkeen on todettava että kyllä siellä ainakin osa hevosista on tallessa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin