Vanteista..

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Pitpä oikein käydä vararengastakin mittailemassa. Tai siis rengasta joka on joskus ollut samassa autossa alla, mutta nyt vararenkaana. Tuossa on ET jotakin yli 30, mutta alle 35 :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Hazka

Viesti Kirjoittaja Hazka »

haaparannasta saa paria mallia 4x98 jaolla. Mun vanteet on nyt ET25, mutta myös 18 et:llä ois saanu.

Kuva
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jumankauti onpas todella hieno lada :!: 8) 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Jusu kirjoitti:Mittasinpa uudelleen.

Kuva
a= n.106mm
b= n.152mm
106-152/2=30

Sama tulos kahdesta 2105 vanteesta. Mitat suurpiirteisiä, jos menisin tihrustamaan tönärillä millin kymmenyksiä, voisi lopputulos muuttua jonkin desimaalin.
Saamari ku ei tullu mittoja ylös keväällä ku tuota faq:a varten noita mittailin. Kuitenkin mittaamani 1200s:n vakio vanteen ET oli 35. Oiskohan mahdollista että näissä on sekä 5.5tuumasia että 6tuumasia? Tällöin leveämmässä on pienempi ET.

,_,/ukka
kanttilamppuisessa on kyllä ollut 2105 ja 2107 tyyppistä vannetta, 2107 kai korvasi aika pian 2105:n, molemmat tietääkseni 5 tuumaa leveitä.

Itse olen laskennassa huomioinut vanteen reunat pois, jota oheisessa kuvassa ei ole huomioitu, eli noi reunukset, jotka on noin 1,2-1,4 cm. vanteen leveys 4,5 tai 5 tuumaakin on mitattu ilman noita reunoja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:Itse olen laskennassa huomioinut vanteen reunat pois,...
Täysin turhaa työtä lopputuloksen kannalta.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jusu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Itse olen laskennassa huomioinut vanteen reunat pois,...
Täysin turhaa työtä lopputuloksen kannalta.
joo virhemarginaalit voi vähän heitellä mittaustavasta riippuen.

sain tossa yhden kanttilampun vanteen, 05 84 valmistettu ja taitaapi olla tyyppiä 2105, tein mittauksia:

reunat poislaskien ET-30,5
reunojen kanssa ET-31,5

muutoin mittausmenetelmät oli samat kuin eilen 2101, 2107, 2108 vanteiden kanssa. 2107 vanteen 34,5 sijaan olikin 2105 vanteessa 30,5 eli olisiko tämä siis näitten vanteiden ero, muodosta on vaikea erottaa vanteita toisistaan.

miksi sitten kanttilampussa olisi alkuun ollut pienempi ET? tuninki kai todettiin virheeksi ja tultiin vähän takaisin päin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
J-Tech

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

minkäs kokosia renkaita olette käyttäneet 14 tuumasissa vanteissa?mulle on tulossa sen kokoset vanteet et:llä 35 ja tätä keskustelua olen lueskellut kauhulla ja miettinyt että tuleekohan jonkun näköistä kiinni ottamista tapahtumaan.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itselläni kantticombissa 7 x 15 tuumaiset Alessio Mondialit, joissa ET 38 ja mahtuu pyörimään koteloissaan. Katsastusmies myös samaa mieltä kun kävin nuo alut muutoskatsastamassa.

Tältä näyttää:
Kuva
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

mä ainakin teettäisin 4x100 jaolla olevat laipat suosiolla :?
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Hmm.... Kyllä meilläkin on siviiliautossa käytetty joskus 100-jaon vanteita, mutta peltisillä oli hieman ongelmia... Kilpuriin en ole koskaan laittanu 100-jaon vanteita, ja tuskin tulen koskaan laittamaan..., koetetaan tehdä kaikki asennukset tarkasti, oikeilla mitoilla jne.. :wink: 4x98 vanteita saa aika mukavasti niin kilpa kuin sivilli käyttöönkin.... Ja jos ei saa, niin tilataan...., mm Alfaan tilasin 17" 4x98 vanteet Team Dynamicin tehtaalta, kun sopivia ei kotimaasta löytyny.... :D
säätänä

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja säätänä »

menisköhän fiatin 17" orkkis aluvanne takavetoon 225 leveillä kumeilla ja et oli 41???
mahtuisko pyörimän ilman mitään speissereitä
laaborghin on paras
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

säätänä kirjoitti:menisköhän fiatin 17" orkkis aluvanne takavetoon 225 leveillä kumeilla ja et oli 41???
Vanne on kai 7" tai 7½". Takana hiertää jouseen ja edessä tukivarteen käännettäessä. Edestä joutuu sisälokarit ottaan pois ja takanakin saa tehdä hieman töitä ainakin 215/40/17-kumeilla.

Jätä nuo etuvetosten vanteet hyllyyn ja hommaa pienemmällä eeteellä olevat vanteet.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
säätänä

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Jokari kirjoitti:
säätänä kirjoitti:menisköhän fiatin 17" orkkis aluvanne takavetoon 225 leveillä kumeilla ja et oli 41???
Vanne on kai 7" tai 7½". Takana hiertää jouseen ja edessä tukivarteen käännettäessä. Edestä joutuu sisälokarit ottaan pois ja takanakin saa tehdä hieman töitä ainakin 215/40/17-kumeilla.

Jätä nuo etuvetosten vanteet hyllyyn ja hommaa pienemmällä eeteellä olevat vanteet.

jep!
näin teen kiitoksia tiedosta
laaborghin on paras
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Takavetoisen ja Samaran vanteissa on ero keskireijässä.
Takavetoisen kromiset keskiökupit ei mahdu Samaran vanteisiin ja eikä Fiatin, eikä Alfa Romeon vanteisiin.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei mahdu noi kromikupit mihin tahansa takavedon vanteisiinkaan, sopii pelkästään nollavitosen/seiskan viisreikäisiin vanteisiin, niissä on isommat keskireiät noita kuppeja varten.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin