nivan nokka-akselin kansi
nivan nokka-akselin kansi
juuri vaihdettuani kannen tiivisteen, aloin laittamaan paikoilleen venttiilikantta sekä nokka-akselia kansineen..
Venttiilikoppa meni hienosti paikoilleen mutta laittaessani nokka-akselia takaisin törmäsin sellaiseen ongelmaan että se ei halua mennä paikoilleen,
eli siis ensimmäisen ja viimeisen pulttien kohdilla; n.a.kannen alla vaikuttaa olevan kaksi holkkia mitkä eivät tahdo upota venttiilikannen sisään..
eli vaikeasti selitettynä n.a.kansi jää toiselta puolelta(virranjakajan puoli) ilmaan noin 5 mm ja tästä syystä en saa kohdistettua ratasta ja ketjua kohdilleen...
koetin kiristää pelkkien pulttien avulla n.a.kannen pohjaan mutta siinä kävi sitten sillai että n.a.kansi halkesi
____
[___]
[_[x]
[___]
[___]
[___]
eli huonon kuvan kohta missä on neliö
ja nämä kaksi pulttia missä ne holkit ovat ovat yläoikea ja alaoikea nurkat
voiko joku viisas sanoa mitä asialle voi tehdä ja voiko autolla ajaa vaikka nokka-akselin kansi on halki??
Venttiilikoppa meni hienosti paikoilleen mutta laittaessani nokka-akselia takaisin törmäsin sellaiseen ongelmaan että se ei halua mennä paikoilleen,
eli siis ensimmäisen ja viimeisen pulttien kohdilla; n.a.kannen alla vaikuttaa olevan kaksi holkkia mitkä eivät tahdo upota venttiilikannen sisään..
eli vaikeasti selitettynä n.a.kansi jää toiselta puolelta(virranjakajan puoli) ilmaan noin 5 mm ja tästä syystä en saa kohdistettua ratasta ja ketjua kohdilleen...
koetin kiristää pelkkien pulttien avulla n.a.kannen pohjaan mutta siinä kävi sitten sillai että n.a.kansi halkesi
____
[___]
[_[x]
[___]
[___]
[___]
eli huonon kuvan kohta missä on neliö
ja nämä kaksi pulttia missä ne holkit ovat ovat yläoikea ja alaoikea nurkat
voiko joku viisas sanoa mitä asialle voi tehdä ja voiko autolla ajaa vaikka nokka-akselin kansi on halki??
Viimeksi muokannut eyeless, 8.5.2006 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
en ole oikaissut/tanut, sillä en nähnyt siihen tarvetta..
ja kysehän oli siitä että venttiilikopassa on 9 pulttia minkä päälle tulee nokka.akseli ja sen kotelo, ja 1 ja 9 pulttien alapäässä on siis holkit (sellaiset pyöreät 5mm korkeat palat ja näitten holkkien päälle tulee prikka joittenka päälle tulee nokka-akseli koteloineen.
eli siis nämä holkit eivät ilmeisesti? painu tarpeeksi syvälle venttiilikoppaan, katsoin myös nämä prikat ja niissä ei ollut syvennyksiä holkeille..
ja kysehän oli siitä että venttiilikopassa on 9 pulttia minkä päälle tulee nokka.akseli ja sen kotelo, ja 1 ja 9 pulttien alapäässä on siis holkit (sellaiset pyöreät 5mm korkeat palat ja näitten holkkien päälle tulee prikka joittenka päälle tulee nokka-akseli koteloineen.
eli siis nämä holkit eivät ilmeisesti? painu tarpeeksi syvälle venttiilikoppaan, katsoin myös nämä prikat ja niissä ei ollut syvennyksiä holkeille..
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
joo sori sekavuudet.. eli otetaan uudestaan:
venttiilikopan sisältä löytyy siis nokka-akseli (mikä on puoliksi koteloitu)
ja sen alta löytyy venttiilit tai ne osat mitkä availee ja sulkee venttiilejä.. tässä vaiheessa vielä helppo homma, sit tämä nokka-akseli (mikä on siis puoliksi koteloitu (siis yläpuolella on ns.suojus)) niin tämä suojus on 9 pultilla kiinni itse siinä koneen osassa missä on venttiilit.
Ja näiden 9 pultin ja sen nokka-akselin suojuksen välissä on siis 5mm paksut prikat. No ajatellaan että nämä pultit on numeroitu auton edestä katsoen taaksepäin 1 - 9, niin ongelma on siis että prikkojen 1 ja 9 alla on holkit mitkä ovat myös 5mm paksut ja näistä prikoista johtuen nokka-akselin kansineen ei mene paikoilleen..
Ja kaikki nämä prikat ja holkit ovat samoilla paikoilla kun silloin kun avasin ko. paketin..
toivottavasti helpottaa ymmärrystä, sillä itse olen hämilläni mitä voisin tehdä ja kuten mainitsin tämä nokka-akselin kansi halkesi 7 pultin ympäri U muotoisesti.. onko kokemuksia kestääkö nokka-akseli ja muut osat jonkin aikaa vai mahtaako mennä heti pirstaleiksi?
venttiilikopan sisältä löytyy siis nokka-akseli (mikä on puoliksi koteloitu)
ja sen alta löytyy venttiilit tai ne osat mitkä availee ja sulkee venttiilejä.. tässä vaiheessa vielä helppo homma, sit tämä nokka-akseli (mikä on siis puoliksi koteloitu (siis yläpuolella on ns.suojus)) niin tämä suojus on 9 pultilla kiinni itse siinä koneen osassa missä on venttiilit.
Ja näiden 9 pultin ja sen nokka-akselin suojuksen välissä on siis 5mm paksut prikat. No ajatellaan että nämä pultit on numeroitu auton edestä katsoen taaksepäin 1 - 9, niin ongelma on siis että prikkojen 1 ja 9 alla on holkit mitkä ovat myös 5mm paksut ja näistä prikoista johtuen nokka-akselin kansineen ei mene paikoilleen..
Ja kaikki nämä prikat ja holkit ovat samoilla paikoilla kun silloin kun avasin ko. paketin..
toivottavasti helpottaa ymmärrystä, sillä itse olen hämilläni mitä voisin tehdä ja kuten mainitsin tämä nokka-akselin kansi halkesi 7 pultin ympäri U muotoisesti.. onko kokemuksia kestääkö nokka-akseli ja muut osat jonkin aikaa vai mahtaako mennä heti pirstaleiksi?