khonkonen kirjoitti:Juu sama homma oli mullakin sillon aikanaan, et porukat ei tykänny ku ladaa laitoin. Hommasin sit itelle töitä koulun ohelle ja laitoin ladan ajoon. tosin oli sillon jo melkeen 18 eli kortti jo melkeen taskussa.
Tänään purin juuri yhden ladan koneen jossa oli kans säästetty (koulupoika jolla ei rahaa) ja katsottu vain yksi laakeri alapäästä. Sattu just se laakeri olemaan hyvä jonka katsoi. Oli leikannu 2 pytyn kiertokangen laakeri kiinni koneen kasaamisen jälkeen ekassa startissa ja hakkas lohkon palasiksi, väänsi kiertokangen, rikko männän, ja väänsi kampiakselin. Ehjää osaa jäi vain kansi.
Eli siinä säästettiin 15 minuuttia tarkistuksessa ja 30 euroa rahassa ja menetettiin koko kone.
Juu kyllä tää tätä on kun ei vielä ikää oo. Onneks kesä tulossa ja ehkä töitä, kovasti on etsinnässä.
Joo josko vaan ottais toin koneen irti ja laittais noi laakerit. Kyllä epäiltiin myös pakoputken hakkaamista johonkin mutta kyllä se tulee koneen puolelta, ei putki heilu sen vertaa kädellä niin ei se mihinkään lyö eikä kyllä ole tarkemmin kuunneltuna edes sellainen ääni. Eli kyllä se nyt vaan on tuolla alhaalla vika.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
mua edelleen ihmetyttää miten toi papan vanha vähän ajettu orkkisklassikko on voinut koneeltaa olla jo ihan tohjona, eikös se ollut iha reilusti alle 100 tkm ajettu? vaikka onhan noita itelläkin ollut, kai tääkin todistaa ettei Ladat kestä yhtään mitään
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:mua edelleen ihmetyttää miten toi papan vanha vähän ajettu orkkisklassikko on voinut koneeltaa olla jo ihan tohjona, eikös se ollut iha reilusti alle 100 tkm ajettu? vaikka onhan noita itelläkin ollut, kai tääkin todistaa ettei Ladat kestä yhtään mitään
Lada-Jussi kirjoitti:mua edelleen ihmetyttää miten toi papan vanha vähän ajettu orkkisklassikko on voinut koneeltaa olla jo ihan tohjona, eikös se ollut iha reilusti alle 100 tkm ajettu? vaikka onhan noita itelläkin ollut, kai tääkin todistaa ettei Ladat kestä yhtään mitään
Seisonut ja kun saa rääkkiä niin paikat pääsee pettämään. Kyllä Ladat kestää, huonoa tuuria tässäkin vain on ollut. Kyllä noi kilometrit pitää paikkansa mutta epäillään seisomista jonka seurauksena paikat jäykät ja pettävät kun saavat kunnon rääkkiä.
Seisonut ja kun saa rääkkiä niin paikat pääsee pettämään. Kyllä Ladat kestää, huonoa tuuria tässäkin vain on ollut. Kyllä noi kilometrit pitää paikkansa mutta epäillään seisomista jonka seurauksena paikat jäykät ja pettävät kun saavat kunnon rääkkiä.
muita esimerkkejä on mulla huollettu papan vanha 2107 -90 konevikaa alle 100 tkm ajettuna, Samara -95 "huollettu" alle 100 tkm ajettu kansiremonttiin ja on mummon vanha. ehkä vanhukset ei osaa sillai ajaa noilla autoilla ja niitä kusetetaan huolloissa enempi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
muita esimerkkejä on mulla huollettu papan vanha 2107 -90 konevikaa alle 100 tkm ajettuna, Samara -95 "huollettu" alle 100 tkm ajettu kansiremonttiin ja on mummon vanha. ehkä vanhukset ei osaa sillai ajaa noilla autoilla ja niitä kusetetaan huolloissa enempi.
Aika outua. Olen aina luullut että nää kestää, on se vaan kumma juttu.
Ei voi muuta sanoa että kyllä kestää. Minulla lada on saanut lähes pelkästään kovaa ajoa ja juuri mitään varsinaista ongelmaa ei ole ollut (mitä nyt se lämppärin hana viikko sitten).
Ei muuta kuin vielä tarkistat sitä kolinaa tarkemmin ja sitten vaan alakautta konetta palasiksi. Öljypohjan tiiviste on helposti uudestaan käytettävissä, nappiksen 20v vanhakin toimii edelleen vaikka onkin avattu.
destor kirjoitti:Ei voi muuta sanoa että kyllä kestää. Minulla lada on saanut lähes pelkästään kovaa ajoa ja juuri mitään varsinaista ongelmaa ei ole ollut (mitä nyt se lämppärin hana viikko sitten).
Ei muuta kuin vielä tarkistat sitä kolinaa tarkemmin ja sitten vaan alakautta konetta palasiksi. Öljypohjan tiiviste on helposti uudestaan käytettävissä, nappiksen 20v vanhakin toimii edelleen vaikka onkin avattu.
Joo kattoo nyt mitä tekee, taukoa ainakin pidän Ladaan jonkun aikaa. Tekee välillä hyvää.
Nyt tuli lopullinen päätös tämän auton osalta. Laitan kohta nettiautoon myyntiin. Merkki vaihtuu muttei vaihdu Bemariin vaikka niin minusta voisi luullakkin. Japanilainen auto, takaa vetää. Arvatkaa siitä.
voi ei, nyt aletaan tuunaamaan jotain japanilaista orkkisklassikkoa, meinaa normi takavetojapseja ei vähään aikaa ole valmistettu, joten joku historik peli varmaan?