Lada 2107 projekti, myyty!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Lukittu
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Lada 2107 projekti, myyty!

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Laitetaas nyt sitte itekki tällänen projektipäiväkirja pystyyn. Ja heti alkuun tyhmä kysymys, saanko jotenkin koneella olevat kuvat tähän näkymään? Laittamatta niitä mihinkään muualle nettiin?

Ja sitten asiaan, on tossa pellolla tollanen 2107 1500 5 Speed. Ja päätin sitte alkaa vähä rakentelee sitä.
Nyt on kaarilevikkeiden laitto kesken. Kuvia tulee kyllä.
Tummennetut takavalot.
Puskurit poistettu.
Jenkkavehkeinä on: Pioneerin DEH-1700, DLS:än W312B subbari, Blaupunkt GTA-250 vahvistin, rattitolppaan asennettu Sonyn diskantti ja edessä 2107:kan vakiokaiutinpaikoille asennettu jotkut Honkkarin 4":set 2-tiet. Tulossa eteen 6,5" ja taakse 5,25".
Sisustaa muokattu Formulingin ralliratilla minkä puolat maalattu vaaleanpunaiseksi (sisustan väriksi tulee vaaleanpunainen). Tulossa kattoon neonputki ja eteen jalkatilaan myöskin kummallekkin puolelle.
Suunnitelmissa olisi myös takapenkin selkänojan pois otto ja tilalle MDF-levy johon tuo subbarin laitettaisiin. Takakopan puolelle tehtäisiin kotelo, eli ei käyttäisi koko takakoppaa subbarin kotelona. Ja takapenkki hajotettaisiin silloin ja laitettaisiin reunoihin niin isot palat penkkiä uudelleen verhoiltuna kuin on mahdollista.

Muuta tulevaa: takapaksin kanteen rosterisiipi, katolle mahdollisesti pienilippa (jostain Renaultista revitty), konepelti sokilla kiinni (se nykyinen alkuperäinen lukkotsydeemi hitsi) ja auton väriksi tulee valkoinen. Tribaaleja/liekkejä (ei tiedä vielä kumpia) auton koriin jonnekkin. Muutakin tulee aina kun tulee jtn mieleen.


Tiedän että olen hullu kun rakennan peltoautoa mutta ei voi mitään. Suurin osa tuosta mitä tuohon mene on minulle ollut täysin ilmaista (Jenkkavehkeet ei). Mielipiteet on sallittuja mutta hitsi ei kiinnostaisi kuunnella.

-Riku-
Viimeksi muokannut RussianTUNER, 20.4.2006 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Ok. Eli kaikille tiedoksi. Yöisin eivät kuvat näy. Yleensä kone on silloin pois päältä. Kiitti vielä neuvosta!

EDIT: Päätin kumminkin laittaa kuvia aina tonne imageshackkiin. Täs yks viel ilman kaarilevikkeitä. [img=http://img362.imageshack.us/img362/4051/modattuakeulaa9nc.th.jpg]
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Projekti edistyi! Hantin puolen levikkeet kumpikin paklattu kiinni koriin. Toista jo kokeilumielessä pohjamaalasin kunnes totesin sen tarvitsevan kumminkin hiontaa hionommalla paperilla. No se järjestyy huomenna! Konepellin kiinnitystappeja jo vähän suunnittelin, tarvis vaan jostain jotain saada siihen konepellin ja sen ylämäisen kiinnitysmutterin väliin. Jotain pehmeää.
Tapit tulevat siis kierretankosta mikä menee siittä konepellin yläkulmista läpi ja on siellä konepellin alla sen pellin (on siinä niin, tiedätte kyllä :lol: ) niin sen läpi siis. :lol: ala- ja yläpuolelta muttereilla kiristetty siihen peltiin. Konepellin ja yläpuolisen mutterin väliin jotain pehmeää mikä kestää kosteutta eli miel. kumia. Ja sitten kierretangon päähän reiät sokille. Vaikeasti selitetty mutta ei se mitään. :lol:

Huomenissa haen lisää pakkelia, sokat, hiomapaperia ja pohjamaalia. Kyllä noi levikkeet tosta ennen kevättä valmistuu :lol: No eii, jos jaksais täs joululoman aikana väsätä noi valmiiks, pääsis sitte jo ajelemaankin vähäsen välillä.

Oston jälkeen oon ajanu joku vähä vajaa 10km. :wink: Ja nekin kahtena eri päivänä.

Tekniikkapuolta on sen verran viilattu että flekti toimii nyt koska haluaa kytkimestä kabiinin puolelta ja termostaattia ei ole. Eli ihan vaan tehty sellasta mikä estää ton helvetin kansipahvin menon, ei jaksa enää toista vaihtaa. :?
Termostaatti otettiin siten pois että porattiin siitä termostaatin ns. pöntöstä kaikki sisältä pois ja jätettiin se pelkkä pönttö. Enää ei lämpiä. Varmaa olis parempiki tapa ollu mut kyllä toikin kelpaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

jotain pientä taas tuli tehtyä.. elikkäst, porasin kummatkin reiät nyt noille tapeille, konepellin otin irti että saan siihen sitten kanssa reiät porattua. Kuskin puoleisen etuvalon otin pois, toinenkin tulee varmaan pian otettua pois, täytyy vähän hiota ja pohjamaalata tuolta lamppujen altakin. Ja toi kuskinpuoleinen lokasuoja oli siittä lampun vierestä ruosteessa ni se ainakin täytyy pohjamaalata.

Nyt just lähössä hakemaan tinneriä että sais ruiskun pestyä. Sain papaltani käytetyn ja on vähän huonosti putsattu niin putsaan sen tässä kun kerkiin. Jos ei saa sillä tulemaan hyvää jälkeä niin täytyy hakea häneltä samanlainen mutta käyttämätön. Käski nyt ekaksi koittaa tolla ja anto ihan omaksikin. Ja sit antoi jonkun kompressoriin tulevan hiekkapuhallusvehkeen niin josko sitä tänään kokeilisi.

Kiirettä pitelee, kaikkea muuta tänään niin ei oikein talliin ehdi. Seittemältä alkais yhet bileet ni sinne tarttis mennä niin ei pääse ehtoollakaan lainkaan talliin. :? Yritän kerjetä tänään tai huomenna ottamaan kuvia projektista ja sitte Kimmo86:selle kuvia tosta toin projektin vakioratista.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Sain tänään porailtua konepeltiin tappeja varten reiät. Tosi paljon taas tein :lol: Ja kehittelin uutta "hakaa" mikä pitää konepeltiä auki. Kuviakin otin, laitan pian koneelle ja nettiin osan.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva

Elikä:

Takakaarilevike, Ratti ja jos sais selvää niin muuta sisustaa ja sitte vielä kone.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Pakko sanoa tähän väliin että onpa siistissä kunnossa toi moottorin kylki.. Mullakin on paljon likasempi/ ruosteessa yms. :o
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kimmo86 kirjoitti:Pakko sanoa tähän väliin että onpa siistissä kunnossa toi moottorin kylki.. Mullakin on paljon likasempi/ ruosteessa yms. :o
Kilometrejä mittarissa 67115. Vuosimalli on 88. Ihmeen hyvässä kunnossa kaiken kaikkiastaan koko auto.

EDIT: Pohjan kunnosta en tiedä, kone ja sisusta hyvässä kunnossa. Sisällä vähän sekaista ja likaista mutta ne ovat mun takia :wink: Takapenkki jäkälässä vanhan omistajan jäljiltä. Korikin ihan hyvässä kunnossa, joitakin lommoja on, ruostetta hieman. Paikkailtu on ja hiottu ruosteita pois. Enää ei ole yhtään reikää. Pari tuli kun vähän koputteli ja hioi.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

On tarra niin komee, vielä ku tonne takalasiin tollanen Ladakerho.fi ni kyl on makee :P
Kuva

http://www.2woom.com sieltä noita saa. :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Eilen taas tuli edistyttyä jonkun verran. Noi konepellin tapit on nyt maalausta vaille valmiit, paikallaankin jo ovat. Maalan sitten kun on vähän lämpimämpää. Tallissa on kyllä aina sellainen pieni lämmitin mutta ei se paljoa lämmitä. Kuvia otan kohta kun menen taas jotain väsäilemään tonne talliin. Takakaarikin tuli tehtyä valmiiksi, pohjamaaleissa on nyt. Toisen puolen kaaret pitäisi kitata kiinni, jos maanantaina muistan hakea kittiä niin nekin ovat valmiit ens viikon aikana. Pohjamaaliakin täytyy ostaa maanantaina pari purkkia.

Tänään miettisin että voisi kokeilla tota hiekkapuhalluskojetta ja puhaltaa lamppujen aukot ja keulaa muutenkin. Kun siinä on hitsi kohtia ja niitä ei voi hioa. Mutta nyt saa loppua tää jaarittelu, talliin->

//Kuvia tulee illemmalla :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

taas edistyin, sain otettua jopa toisen etuvalonkin pois :lol: vähän kokeilin sit ä hiekkapuhallusvehettä ja kyllähän sillä nätisti kävis mut kun ei ollu hiekkaa kun sen verran mitä siellä oli sisässä. Jos sitä ukon käskis ens viikolla hakea ni sais toin keulan puhallettua ja vedettyä pohjamaaleihin.

Takavalot, näkyy huonosti mutta kuitenkin.
Kuva

Takaakaari valmiina. Ei tämäkään mikään selvä mutta tallissa on vaikea kuvata.
Kuva

Ja konepellin tappi sokkineen. Ei mikään kaunis mutta onpahan vain peltoautossa.
Kuva

Varaosa-autoa tarvittais kipeesti, syyläri vuotaa ja uus ois ihan mukava. Ei viitti ostaa nestettäkään ja laittaa tohon kun sitä saa aina olla lisäämässä. Tallin lattia koneen alta aina aivan märkä, ja siis ei ole vanhaa nestettä että kyllä joka päivä tulee uutta lisää. Vaikka en ajakkaan niin ei viittis lisäillä ees sillon kun lähtis ajelee ku sitä sitte kanssa menee ku se vuotaa. :? Eli myykää joku mulle kanttimallin Lada varaosiksi! Mieluiten ajokuntoinen niin voi sitten sitäkin kenkiä :lol:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

harkittu on josko tekis ihan leimapelin. Jarrut tarttis laittaa, puoltaa hantin puolelle. Ja enempi takapainotteiset. Pohjan ku kattois kans läpi ni kyllä se vois jopa läpi mennäkkin.

Romarilta, miks kaikki täytyy sieltä hakea? Halvemmaksi tulee ostaa varaosa-auto mistä saa sitten enempi osia ja aina kun tarvitsee. Kalliiksi tulisi aina ostaa yksi kerrallaan osia. Sen olen huomannut.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuolta mummolan tallista saa tulla hakemaan tuon vanhan 1200S:n, hintaa vaikka 50-70€...kone käy ku singeri, loota toimii napakasti mutta koppa on totaalisen mätä. Kuitenkin täysin ajokelpoinen peli.
Jos asuisin jossain pöndellä niin tottakai ajelisin tuolla vaikka jäärallia. Nyt se on vaan tallin täytteenä, kevääseen mennessä tuosta täytyy päästä eroon :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

saattana ku on taas liian kaukana.. :cry: muuten olisin kyllä ostanut heti! nyt on kova haku päällä, tarvitaan ajokuntoinen varaosa-auto. Ajokuntoinen siksi että saan ajaa sillä pellolla, tosta 2107:kasta tulee hyvällä tuurilla kilvellinen! :P Uko innostui asiasta ja kyseli että onko sulla kaikki paperit siihen, eli huomenna katon paperit ja lähiaikoina mennään tekee meidän ja vanhan omistajan välinen luovari :wink: Tulevalla viikolla levikkeet valmiiks, auto pohjamaaleihin ja jarruja kattelee että mikä niitä riivaa :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Tänää ei tallissa tullu oltua enkä varmaan enää jaksa mennäkkää, tai kait sitä vois kipasta paperit hakees ja vähä kahtella niitä. Huomenna päivä alkaa varmaan sillä että kipasen mummulasta hakee traktorin ja auraan pihan ja heidän pihan kanssa. Jos lunta on sen verran yön aikana sadellut. Tänään jo kummatkin pihat aurasin. Ja pellossa kävin avaas ton mun radan kanssa vaikken ajelekkaan mutta onpahan ainakin auki jos haluttaa kuitenkin ajelemaan mennä.

Huomenna meinasin konepellistä vähän ylimääräisiä heebeleitä rälläkällä vedellä pois, tietääkö muuten kukaan että kelpaako katsastukseen ihan tollanen rautatanko pitämään konepeltiä auki? Että jos sen vakion pois ottais, tai no se kyllä on jo pois mutta :D Ja toi rautatanko on tietenkin merkkiuskollisesti Ladasta, vanhan 1200S:än kattoverhoilusta. Jos joku kattoverhoilun poistanut tietää kun siellä katon ja verhoilun välissä on sellaisia rautatankoja. Sellaista lyhensin ja taivuttelin. Reiän porasin toiselle päälle ja toinen pää menee konepellissä ennenkin olleeseen reikään. Jarrunestettä vois lisätä ja kokeilla auttaisko se jo noihin jarruihin, heittäkääs vinkkejä mikä niissä vois olla?

Tässä kaikki tällä erää, illan mittaan tässä käyn koneella kattomassa jos joku olis vaikka jotain tähän topicciin sanonut :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Lukittu