Vauhtipyörän pultit
Vauhtipyörän pultit
Moro.
Onko kellään kokemuksia. Mulla alko koneesta kuulumaan kolinaa, niin otin vaihdelaatikon irki niin huomasin että vauhtipyörän kuudesta pultista oli neljä katkennut, ja kaksi oli sormikireydellä..
asetelmassa, kytkinlevyn vastalevyn kaikki 3 pelti luiskaa jotka sitoo asetelman oli menny poikki..
ihan hyvät kipinät tuli pihalle kun vauhtipyörä "irtos"...
Onko kellään kokemuksia. Mulla alko koneesta kuulumaan kolinaa, niin otin vaihdelaatikon irki niin huomasin että vauhtipyörän kuudesta pultista oli neljä katkennut, ja kaksi oli sormikireydellä..
asetelmassa, kytkinlevyn vastalevyn kaikki 3 pelti luiskaa jotka sitoo asetelman oli menny poikki..
ihan hyvät kipinät tuli pihalle kun vauhtipyörä "irtos"...
Pari kokemusta löytyy.
Toinen oli Lada 1600 TC turbotettuna ja vauhtipyörän pultit normaalisti momenttiin väännettynä. Yksi ripeämpi lähtö ja kaikki pultit poikki. Uudet pultit ja liimaa väliin jonka jälkeen kesti törkeää rässimistä.
Sitten oli Mitsun Colt Turbo jolla oli ajeltu jo jonkin aikaa kun vein sen tehopenkkiin. Ekan vedon jälkeen alkoi kuulua kolinaa ja pultithan siellä oli löystyneet. Liimaa väliin ja kunnolla kiinni jonka jälkeen kesti vaikka tehoa lisättiin vielä reilusti.
Toinen oli Lada 1600 TC turbotettuna ja vauhtipyörän pultit normaalisti momenttiin väännettynä. Yksi ripeämpi lähtö ja kaikki pultit poikki. Uudet pultit ja liimaa väliin jonka jälkeen kesti törkeää rässimistä.
Sitten oli Mitsun Colt Turbo jolla oli ajeltu jo jonkin aikaa kun vein sen tehopenkkiin. Ekan vedon jälkeen alkoi kuulua kolinaa ja pultithan siellä oli löystyneet. Liimaa väliin ja kunnolla kiinni jonka jälkeen kesti vaikka tehoa lisättiin vielä reilusti.
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
sain sen kuntoon, tosin en sillä irronneella vauhtipyörällä, koska oli reiät vähän sorvautuneet...
käytiin viikonlopulla ajelemassa hyvinkään jossain x-treme tapahtumassa.
Oli ihan hullun mukavaa hommaa...
http://www.x-treme.fi/gallery/view_albu ... me=album67
oltiin kavereitten kans edustamassa lada kantaa sielä...
käytiin viikonlopulla ajelemassa hyvinkään jossain x-treme tapahtumassa.
Oli ihan hullun mukavaa hommaa...
http://www.x-treme.fi/gallery/view_albu ... me=album67
oltiin kavereitten kans edustamassa lada kantaa sielä...
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Mikäs se tämmöinen X-treme tapahtuma on?Aika eritasoista kalustoa samaan aikaan radalla.Saattaa olla nopeuseroa Subaru WRX sti:n ja tiisseli Hiacen välillä.ammattimies kirjoitti:sain sen kuntoon, tosin en sillä irronneella vauhtipyörällä, koska oli reiät vähän sorvautuneet...
käytiin viikonlopulla ajelemassa hyvinkään jossain x-treme tapahtumassa.
Oli ihan hullun mukavaa hommaa...
http://www.x-treme.fi/gallery/view_albu ... me=album67
oltiin kavereitten kans edustamassa lada kantaa sielä...
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Laitoin tossa larvan konetta paikoilleen ja ensin meinasin unohtaa paine asetelman ja kytkin levyn, no laitoin ne sitten kuitenkin helpottaa ajamista kummasti, mutta sitä kuitenkiin kysyisin että mitens toi vauhtipyörän momentti 8.5 kpm sanoo ohjekirja mutta kun ei ollut kirjaa paikalla niin muistelin että tommonen 10 kpm on varmaan hyvä.
mitä se saattaa rikkoa kun vetää 1.5 kpm liian tiukkaan.
mitä se saattaa rikkoa kun vetää 1.5 kpm liian tiukkaan.