tarkoitukseni oli yhtyä vastaukseesi eikä hitsi.. ladan koneen luonne muuttuu aivan täysin jo pelkillä kohdistuksilla, avarammalla putkistolla ja paremmalla kaasuttimella! Olet markku täysin oikeassa! Olet jumalani!markku kirjoitti:Kyllä sillä ne kohdistukset ovat todella pielessä ...voisi sanoa millitolkulla, jo sillä saa koneen mukavasti pelittämään.
1200:sen virittely!
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
-
Oskar
OSmo kirjoitti:Toi on varmasti halvin ja paras idea!!markku kirjoitti:Hommaa vakio 1600 kone laita kohdistukset kohdalleen imu ja pakopuolella ja hommaa weberi kaasari kärjetön sytkä ,silläkin tulee halvalla ja mukavasti potkua ja KESTÄÄ
Ehkä, mutta myöhemmin... Eihän tässä mene mitään hukkaan kun samat osat sopii ristiin..?? Eli tietoa kaivataan edelleen!
Eihän kannen lasku paranna tuon seoksen muodostumista, ja sitäpaitsi eikös se seos muodostu jo kaasuttimessa? Täytöstä muotoilu kyllä parantaa... Palotilan muotoilullahan kaivellaan venttiileitä esiin ja ehkäistään nakutustaOSmo kirjoitti:Vaikkei puristussuhde kasvaisikaan kannenlaskulla ja palotilojen muotoilulla, niin seoksen muodostuminen sylinterissä paranee joka merkitsee lisätehoa..
Riippuu tahtooko tehoa vai huolettomia kilometrejä.OSmo kirjoitti:Ohjureita ei kannata hioa kanavien tasalle, vaan pisaranmuotoisiksi. Eli ohjurin yläpäästä kaventamalla.
Vauhdin tae - alamäki
Kyllähän ilma ja bensiini tosiaan ensimmäisen kerran kohtaavat kaasuttimessa, Mutta kaasuseoksen virtauksen aikana ja sylinterissä ennen kipinää olisi tarkoitus saada ilma ja bensa sekoamaan keskenään mahdollisimman hyvin. Koska, mitä hienojakoisempaa seos on sitä helpommin se syttyy.. Palotilan muotoilu on juuri pyörteilyn takia merkittävä tekijä, Seos palaa paremmin kun se saadaan kunnolla sekaisin.Stefa kirjoitti:Eihän kannen lasku paranna tuon seoksen muodostumista, ja sitäpaitsi eikös se seos muodostu jo kaasuttimessa? Täytöstä muotoilu kyllä parantaa... Palotilan muotoilullahan kaivellaan venttiileitä esiin ja ehkäistään nakutustaOSmo kirjoitti:Vaikkei puristussuhde kasvaisikaan kannenlaskulla ja palotilojen muotoilulla, niin seoksen muodostuminen sylinterissä paranee joka merkitsee lisätehoa..
Riippuu tahtooko tehoa vai huolettomia kilometrejä.OSmo kirjoitti:Ohjureita ei kannata hioa kanavien tasalle, vaan pisaranmuotoisiksi. Eli ohjurin yläpäästä kaventamalla.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
-
Pöhö-Andrei
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Ilma ja bensiini kohtaavat ensimmäisen kerran varmaan jossain jalostamossaOSmo kirjoitti: Kyllähän ilma ja bensiini tosiaan ensimmäisen kerran kohtaavat kaasuttimessa, Mutta kaasuseoksen virtauksen aikana ja sylinterissä ennen kipinää olisi tarkoitus saada ilma ja bensa sekoamaan keskenään mahdollisimman hyvin. Koska, mitä hienojakoisempaa seos on sitä helpommin se syttyy.. Palotilan muotoilu on juuri pyörteilyn takia merkittävä tekijä, Seos palaa paremmin kun se saadaan kunnolla sekaisin.
Tuo on totta että mitä hienompaa seos on ja mitä voimakkaammin se pyörteilee, niin sitä nopeammin ja tasaisemmin se palaa. Tämän takia ruiskuautot toimivat matalilla kierroksilla paremmin, koska bensa tuppaa pisaroitumaan imukanaviin kaasutinmoottoreissa alhaisilla virtausnopeuksilla.
Tuo pyörteily ja hienojakoisuus saavutetaan parhaiten juurikin ruiskulla ja hyvällä palje-efektillä. Mistä pääsemmekin lohkon, eikä kannen höyläykseen. Tuon pyörteilyn aikaansaamisessa palotilan osuus on melko mitätön.
Vauhdin tae - alamäki
-
Pöhö-Andrei
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
PenZon