Samaran kiihtyvyys vs. 110

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Samaran kiihtyvyys vs. 110

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Ajatusleikkinä vertailin uuden ralliluokan vakio 1600 autojen kiihtyvyyksiä vertailukohteena 110. Miksi 16 v 1.5:n ja 16 v 1.6:n kiihtyvyys on sama vaikka tehoeroa on 8 hp? Miksi suihku-Samara kiihtyy samaan vaikka tehoa on lähes 30 hp vähemmän? Painoeroa on reilu 100 ja perävälitys toinen, mutta silti? Ja vanhempi Samara on tehokkaampi, kevyempi ja laiskempi. Onko nämä kiihtyvyyslukemat hatusta repäistyjä?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Missäs asiantuntijat ovat?Suomi24.fi palstallako?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
pressa
Viestit: 10529
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eipä ole tietoa noista kiihtyvyyksistä
mutta aika lailla tuntuu olevan sinnepäin tietoa nuo tehtaan ilmoituksetkin välillä
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olisko painoero? 8-venttiilissä on kai enempi vääntöä alakierroksilla, helpottaisko kiihdytystä? olisko tämä alavääntö sitten erona ruisku ja kaasarisamaranvälilläkin, vaikka siis tehoa on kuitenkin enempi kaasarimallissa? kai se auttaa, jos voimaa on paremmin ja tasaisesti tarjolla alustalähtien. välitykset kun on samat ja jo pienempikin voima riittää niille välityksille, niin sitten ei enää ole suurta merkitystä jos sitä voimaa on koneessa enempi tjsp. tää nyt oli jotain arvelua, viriukot osaanneevat teorioita perustella tarkemmin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
rotsi4

Samaran kiihtyvyydet

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Taitavat olla maahantuojan ilmoittamat kiihtyvyydet hatusta revittyjä, vaihtelevat 12.5-15s 0-100 välillä lähteestä riippuen.


Huippunopeudeksi samaralle ilmoitetaan TM-taulukossa 156km/h..
Mittarin mukaan 96vm. kulkee karvan yli 170km/h loivaan alamäkeen, ja bosch samara 1.5 kulki tasan 160 hätäkäytöllä.(nakutusanturi rikki)
1.3 axteekilla pääsi 155km/h loivaan alamäkeen kun oikein revitti.
Ja nämähän on koitettu sitten lentokentällä.. mutta pointtina on että mitatut ja ilmoitetut arvot poikkeavat toisistaan aika lailla.

Tänne muuten pitäisi ehdottamasti laittaa autojen todelliset suoritusarvot esille.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

satakympillä 16V mittari n.185 tasaisella tiellä.....???
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Vastaa Viestiin