Akun siirto taakse
Onhan ne kestävempiä akkuja, itse lähinnä kuolasin optiman starttiakkua (punaista) koska en tarvitse syväpurkausominaisuuksia. Vielä houkuttelevampi vaihtoehto oli bannerin vastaava starttiakku, kaippa nekin ovat lähes yhtä hyviä kuin optimat vaikka maksavatkin jonkin verran vähemmän.
Lakitekstiä en onnistunut löytämään akun sijoituksesta ja tuuletuksen järjestämisestä, onkohan tässäkin asiassa konttorikohtaisia eroja yhtä paljon mitä niitä laitoksia tässä maassa on? Pitää tuolla venekotelolla koittaa inssin mielipidettä kun tulee tilaisuus.
Lakitekstiä en onnistunut löytämään akun sijoituksesta ja tuuletuksen järjestämisestä, onkohan tässäkin asiassa konttorikohtaisia eroja yhtä paljon mitä niitä laitoksia tässä maassa on? Pitää tuolla venekotelolla koittaa inssin mielipidettä kun tulee tilaisuus.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Keltainen Optima
Kaverilla on Jeepissä, täyskokosessa Cherokeessa tommonen akku. Pari vuotta sitten auto oli kalliolla erimieltä siitä minne ollaan menossa. Jeeppi putosi kalliolta pers edellä kiveen. Akun kiinnitykset repesi ja se pyöri irtonaisena konehuoneessa. Savu pelmahteli ohjaamoon. Auton sisuksissa oli päävirtakytkin, jonka avulla savuaminen loppui, mutta konepellin auetessa akku hitsaili kipinäryöppyjä. Akku kondikseen ja kiinni irtohihnoilla. Auto vinssillä pois pälkähästä. Varovasti pääkytkin uudelleen päälle. Ei savua, valot palaa. Auto starttaa ja akku ei ole moinenkaan tuosta kohtelusta. Tavallinen virtalähde olisi räjähtänyt. Optima on hyvä akku ja siihen kannattaa pistää rahua kiinni.
Jyrki-boy
Jyrki-boy
Lakitekstiä akusta ei varsinaisesti ole. Kirjasta löytyy yleislause, jossa edellytetään auton olevan turvallinen ja tarkoituksenmukainen. Tällä katetaan ne kohdat joita ei käytännössa voi erikseen määritellä.
Tulisi entistäkin paksumpi opus jos kaikki mahdolliset asiat kirjoitettaisiin kohta kohdalta säännöiksi. Direktiivien myötä siihenkin valitettavasti ollaan menossa.
Tuuletuksen järjestäminen on sellaista "perimätietoa", joka ei aina ja kaikkialla ilmeisesti tavoita uusia sukupolvia. Voihan kyseessä olla myös "asiakasystävällisyys".
Tulisi entistäkin paksumpi opus jos kaikki mahdolliset asiat kirjoitettaisiin kohta kohdalta säännöiksi. Direktiivien myötä siihenkin valitettavasti ollaan menossa.
Tuuletuksen järjestäminen on sellaista "perimätietoa", joka ei aina ja kaikkialla ilmeisesti tavoita uusia sukupolvia. Voihan kyseessä olla myös "asiakasystävällisyys".
Minulla oli vanhassa liteacessa akku tavaratilan vasemmassa etunurkassa ilman mitään koteloita parista latanpätkästä tehdyillä kiinnikkeillä kiinni. Tuuletuskin pelasi varmasti kun autossa ei ollut väliseinääkään eli siinä kuskin selän takanahan tuo nökötti.
En tiedä oliko tuota esitystä sitten koskaan katsastusmiehelle näytetty, mutta katsastettuna minä sen auton ostin.
No eipä sillä enää ole mitään merkitystä kun kottero meni jollekin virolaiselle jobbarille.
Ilmeisesti tuossakin katsastaja käyttää omaa harkintaansa.
En tiedä oliko tuota esitystä sitten koskaan katsastusmiehelle näytetty, mutta katsastettuna minä sen auton ostin.
No eipä sillä enää ole mitään merkitystä kun kottero meni jollekin virolaiselle jobbarille.
Ilmeisesti tuossakin katsastaja käyttää omaa harkintaansa.