Vilkkuviiksen ihmeellisyydet

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Vilkkuviiksen ihmeellisyydet

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Onkohan joku perehtynyt tuohon takatuupparin vilkunpalautussysteemiin vähän tarkemmin? Alkaa nimittäin pikkuhiljaa mennä hermot tuon kanssa.

Ongelmat alko sen jälkeen kun asensin tuon ralliratin...ralliruorin keskiössä on ne lovet (ne jotka tapaavat siihen muoviseen levyyn jossa on ne tapit) ihan samassa paikassa kuin orkkisruorissakin. En koskenut muuten mihinkään mutta sen jälkeen ei oo tervettä päivää nähty.

Eli ongelmat on seuraavanlaisia:

- joskus viiksi ei mene kunnolla päälle, vaan jää puoliväliin ja joustaa vain.

- satunnaisesti viikseä saa vääntää helvetisti, vilkku kyllä menee päälle kauhean muovisen lonksahduksen saattelema. Vilkunpalautus itsessään toimii säännöllisen epäsäännöllisesti.

- ja se pahin; eli jos vaikka satut kääntymään risteyksestä, niin joskus vilkku ei mene taas kuin osittain päälle, ja nyt jos risteykseen tultaessa joutuu ohjaamaan hieman pois risteyksen suunnasta, niin ratinkääntö vääntää vilkun pois väkisin.

Ei siinä mutta kun pariin kertaan siellä takana on näyttänyt tulleen aika tiukkoja tilanteita, kun ei tajuta pitää riittävää väliä ja kun luullaan että se ladisti aikookin jatkaa suoraan :roll:

Eli mikähän tuossa mahtaa olla pielessä? Onko siinä pyöriteltävässä levyssä (jossa on ne tapit jotka tapaavat keskiön uriin) joku millimetrin tarkka asento jossa se pitää olla että kaikki toimii...vai mikä ihme :?: Vika ei voi olla tuossa keskiössä, koska se on melkein 1:1 orkkisruorin keskiön kanssa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Toi taitaa olla ihan Ladan ominaisuus. Välillä se viiksi jää siihen keskialueelle jumiin ja palautus toimii lähinnä sillon kun sitä huvittaa jne. Sama homma orkkisratilla ja tolla 07-ruorilla.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:Toi taitaa olla ihan Ladan ominaisuus. Välillä se viiksi jää siihen keskialueelle jumiin ja palautus toimii lähinnä sillon kun sitä huvittaa jne. Sama homma orkkisratilla ja tolla 07-ruorilla.
Joo, eihän tuon toiminta vanhalla ratillakaan ihan täydellista ollut, mutta nuo kolme mainittua vikaa ovat esiintyneet vain ralliratilla. Ei se mua haittaa vaikka vilkku ei itsestään palauta, mutta se että joku hölmö tulee vielä joku kerta kontista sisään = ei yhtään hyvä! :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Jokari_ kirjoitti:Joo, eihän tuon toiminta vanhalla ratillakaan ihan täydellista ollut, mutta nuo kolme mainittua vikaa ovat esiintyneet vain ralliratilla. Ei se mua haittaa vaikka vilkku ei itsestään palauta, mutta se että joku hölmö tulee vielä joku kerta kontista sisään = ei yhtään hyvä! :?
Melkeinpä parasta kun opettelee kääntämään vilkkua itse pois päältä. Se palautus tosiaan toimii ja ei toimi, mulla molemmissa latuskoissa samaa ilmiötä. Jos haluaa ettei se takertelisi niin paljoa, purkaa sen ratin mukana pyörivän palautuslevyn pois kokonaan. Näin loppui takertelut kaverin nappiksessakin.
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vilkkuviiksen ihmeellisyydet

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

Jokari_ kirjoitti:Onkohan joku perehtynyt tuohon takatuupparin vilkunpalautussysteemiin vähän tarkemmin? Alkaa nimittäin pikkuhiljaa mennä hermot tuon kanssa.

Ongelmat alko sen jälkeen kun asensin tuon ralliratin...ralliruorin keskiössä on ne lovet (ne jotka tapaavat siihen muoviseen levyyn jossa on ne tapit) ihan samassa paikassa kuin orkkisruorissakin. En koskenut muuten mihinkään mutta sen jälkeen ei oo tervettä päivää nähty.

Eli ongelmat on seuraavanlaisia:

- joskus viiksi ei mene kunnolla päälle, vaan jää puoliväliin ja joustaa vain.

- satunnaisesti viikseä saa vääntää helvetisti, vilkku kyllä menee päälle kauhean muovisen lonksahduksen saattelema. Vilkunpalautus itsessään toimii säännöllisen epäsäännöllisesti.

- ja se pahin; eli jos vaikka satut kääntymään risteyksestä, niin joskus vilkku ei mene taas kuin osittain päälle, ja nyt jos risteykseen tultaessa joutuu ohjaamaan hieman pois risteyksen suunnasta, niin ratinkääntö vääntää vilkun pois väkisin.

Ei siinä mutta kun pariin kertaan siellä takana on näyttänyt tulleen aika tiukkoja tilanteita, kun ei tajuta pitää riittävää väliä ja kun luullaan että se ladisti aikookin jatkaa suoraan :roll:

Eli mikähän tuossa mahtaa olla pielessä? Onko siinä pyöriteltävässä levyssä (jossa on ne tapit jotka tapaavat keskiön uriin) joku millimetrin tarkka asento jossa se pitää olla että kaikki toimii...vai mikä ihme :?: Vika ei voi olla tuossa keskiössä, koska se on melkein 1:1 orkkisruorin keskiön kanssa.
Katsastajakaan ei vaadi vilkun itsepalauttamista. Pääasia, että toimii ja pysyy päällä. Ittelläni ei myöskään silloin Ladailuaikoina vilkku palautunut automaattisesti. (onkohan muuten ainut automatiikka Ladassa, ai niin, onhan ne turvavyöt. Lukkiutuu ainakin silloin, kun vetää niitä ulos silloin, kun laittaa niitä kiinni. Kolaritilanteessa kait lentää ukko ikkunasta pihalle.) >;=)

-ex-ladisti-
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Samanlaiseen vilkun ja ralliratin yhteensopimattomuuusongelmaan ( opeta tuokin sana ulkomaalaiselle ) minäkin törmäsin. En ole hirveästi miettinyt korjausta ongelmaan, olen vain koittanut soveltaa tarpeen mukaan runnovaa tai ennakoivaa vilkun käyttöä.
Parin vuoden harjoittelun jälkeen en juurikaan enää kiinnitä asiaan huomiota. Joten kärsivällisyyttä, kyllä se siitä.
Vastaa Viestiin