Nivan sähköistä
Nivan sähköistä
- Millaista jännitettä tulee takasinlämmittimen johdoista?
- Entäpä takalasin pyyhkijän johdoista?
Tarvitsisin 12 V sähköä taakse..
- Entäpä takalasin pyyhkijän johdoista?
Tarvitsisin 12 V sähköä taakse..
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Molemmista noista tulee 12VDC tasajännitettä. Takalasinlämppärin johdoista toinen menee suoraan runkoon, ja toinen tulee auton etuosasta releeltä joka yhdistää virrat lämmitysvastukselle kun käännät napista. Takalasinpyyhkijä toimii samalla tavalla, jatkuvaa virtaa tulee kun laite on kytketty päälle. Molemmat näistä vievät aika paljon sähköä, erityisesti tuo lämmitin joten jos otat lämmittäjän johdoista virrat niin saatat todellisuudessa saada jotain 10 - 11V, kuormituksesta johtuen, ja tietysti lämmitin pitää olla päällä jotta se virta menee taakse asti. Melkein suosittelen vetämään erillisin johdon taakse, saapa sitten omankytkimen takaa ohjauksen sille ja jännitehäviöt ovat pienempiä kun sitä johtoa ei kuormita niin montaa laitetta. Tietysti jos ideana on laittaa sellainen lisälaite taakse joka saisi toimia samaan aikaan kuin nuo mainitsemasi laitteet niin silloin voisi harkita jommalta kummalta sähköjen ottamista, ellei se lisälaite vaadi paljon virtaa.
Tämä lisälaite on pieni läpivirtausta edistävä tuuletin, johon tarvitsen virtaa. Takalasin lämmittimestä toimii vain kolme raitaa, jotenka se on täysin turha pitää piuhassa.
Takalasinpyyhintä taas ei ole olemassa.
Olisi valmis nappula tuulettimelle, jos jommasta kummasta saisin sähkön.
Kokeilin ottaa sähköä tuosta takalasin lämmittimen johdoista, mutta ei puhallin toiminut. Toimii 12 V jännitteellä.
Takalasinpyyhintä taas ei ole olemassa.
Olisi valmis nappula tuulettimelle, jos jommasta kummasta saisin sähkön.
Kokeilin ottaa sähköä tuosta takalasin lämmittimen johdoista, mutta ei puhallin toiminut. Toimii 12 V jännitteellä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Mikähän siinä mahtaa olla? Takalasin lämppärissä toimii kyllä ne kolme rantua.. Virtaa ei ole jaettu molemmille.nivailija kirjoitti:Kokeilin ottaa sähköä tuosta takalasin lämmittimen johdoista, mutta ei puhallin toiminut. Toimii 12 V jännitteellä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Kai maadoitit sen puhaltimen auton runkoon? Ja se takalasin lämmittimen katkaisija oli päällä-asennossa?nivailija kirjoitti:Mikähän siinä mahtaa olla? Takalasin lämppärissä toimii kyllä ne kolme rantua.. Virtaa ei ole jaettu molemmille.nivailija kirjoitti:Kokeilin ottaa sähköä tuosta takalasin lämmittimen johdoista, mutta ei puhallin toiminut. Toimii 12 V jännitteellä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Kyllä nämä basic hommat tuli double stekattua, kun niitä itsekin ensin epäilin.kapa kirjoitti:Kai maadoitit sen puhaltimen auton runkoon? Ja se takalasin lämmittimen katkaisija oli päällä-asennossa?nivailija kirjoitti:Mikähän siinä mahtaa olla? Takalasin lämppärissä toimii kyllä ne kolme rantua.. Virtaa ei ole jaettu molemmille.nivailija kirjoitti:Kokeilin ottaa sähköä tuosta takalasin lämmittimen johdoista, mutta ei puhallin toiminut. Toimii 12 V jännitteellä.

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Kytkentä oli siis sellainen että otit takalasinlämmittimelle tulevan + piuhan irti lasista ja kytkit sen siihen puhaltimeen? Ja maadoitit puhaltimen ja katkaisija päälle? Ootko testannut että se puhallin toimii, esim. suoraan akusta virtaa?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Juuri noin liitin puhaltimen johtoihin. En kokeillut akun virralla, mutta tuuletin toimi 9 V paristolla, joten uskoisin sen toimivan sillä 12 V jännitteellä, mitä sille pitää antaa.kapa kirjoitti:Kytkentä oli siis sellainen että otit takalasinlämmittimelle tulevan + piuhan irti lasista ja kytkit sen siihen puhaltimeen? Ja maadoitit puhaltimen ja katkaisija päälle? Ootko testannut että se puhallin toimii, esim. suoraan akusta virtaa?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Minulla on raskaalla hengityksellä varustettua porukkaa usein kosteilla ilmoilla kyydissä, joten tarvitsen kaiken mahdollisen tuuletuksen.Nonnis kirjoitti: Mihin semmoista tarvii? Kyllä mulla ainakin Invassa lasit pysyy auki.

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Pitää kokeilla. Raporttia edistyksestä tulee sitten.tahko kirjoitti:Kokeile ensin puhallin autonakulla. Pistä johtimet oikeinpäin
Sitten kokeilet takalasin vastuksen syöttöjohdon vaikkapa koelampulla maata vastaan että palaako lamppu. Siis koelamppu korvaa nyt sen tuulettimen tässä toisesa kokeessa.

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.