1200

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

1200

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

joo... kaasari oli finiitto ja laitoin toimivan kaasarin tilalle ja sit apuvirran kanssa yritin saada käyntii ja ei sytkää säädin kun ei ollu varmuutta sen oikeasta ajotuksesta ja putkessa jysäyttelee joskus ja 2 kertaa lupas käyntii mut siihe se jäi.. vedettiinki varmaa kilometri mut ei edes luvannu.. on se vaan prkl ku ei toimi.. :? kysymykset ois et miten saan sytkän säädettyä kohilleen ja mitä tos kaasaris vois olla.. ku tuntuu et ei näppituntumalla mene kohilleen..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
kenzy

Viesti Kirjoittaja kenzy »

No sytkä kohilleen sillä viissiin, että jakaja kiinni ja väännät koneesta jonkun pytyn yläkuolokohtaan, sitten vaikkapa tulppa kiinni sen pytyn tulpanjohtoon ja käännät jakajaa siihen asti että iskee kipinän. Sitten on sytkä jo pirun lähellä oikeeta ajotusta :P
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sitten kun auto on saatu käyntiin niin kännetään sytytystä niin että tyhjäkäynti saavuttaa maksiminsa,ja siitä sitten hiukan taaksepäin.Suorittamalla täyskiihdytksiä haetaan lopullinen arvo.Silloin kun kiihtyy parhaiten sen pitäisi olla siinä...niinku ilman mittalaitteita.
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

ykkös pytty yläkuolokohtaan ja sit virranjakaja keskiasentoon kun lähtee käymään säädät sen näppituntumalla siihen kohtaan missä mielestäs käy parhaiten.....
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Kumman mukaan muuten sytkä säädetään. Ykkös sylinterin vai nelosen mukaan? Kun kuitenkinhan ajoitukset laitetaan nelosen mukaan.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

jta kirjoitti:Kumman mukaan muuten sytkä säädetään. Ykkös sylinterin vai nelosen mukaan? Kun kuitenkinhan ajoitukset laitetaan nelosen mukaan.


Ykkösen mukaan katoin omani ja tuntuu olevan kohdallaan paitsi mittarin, myös pers'tuntuman mukaan
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mittareista en tiedä, mutta pelaa erittäin hyvin, kun vääntelin sen 5 astetta sähkökynän kanssa. Kerrankin sain pyörijän tismalleen linjaan kannen kontaktin kanssa kärkien avautumishetkellä, ennen pyörijä oli kääntynyt pari senttiä ohi ennen kuin kärjet aukesivat :shock: Ihmekkös veto oli vähän vaisua...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Itsekin aikanaan säätelin koelampulla, joka oli kärkien yli. Sittemmin olen pyöritellyt korvakuulolta kohdalleen. Jos on kaveri apuna, niin toinen starttaa ja toinen pyörittää jakajaa. Kun päästöt on mitattu, niin ei tahdo påäästä mäkiä ylös, mutta heti leiman jälkeen sytytys korvakuulolt akohdalleen ja menee mäet liukkaasti. Samoin kärkivälikin kannattaa pitää aavistuksen veran isompana, jos vaan konkka kestää, niin käynnistyy paremmin eikä ole vaaraa että heti tirahtaa kärkiväli nollaan jos ei muista säätää.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Itellä on nyt nelosen mukaan säädettynä ja käy ja kukkuu kyllä ihan hyvin. On lampun kans säädettynä. Pitää vaan kokeilla vielä nyt ykkösen mukaan säätää ja kattoa paraneeko miten käynti kylmänä.
Vastaa Viestiin