Sivu 1/1

Koneen vaihto Nivaan

Lähetetty: 11.1.2004 17:09
Kirjoittaja NesteHukka
Minkäslainen urakka on koneen vaihto Nivaan verrattuna takatuuppariin? Etuperähän on koneessa kiinni?
Vie sen verran reilusti öljyä tuo kone, ja nokeaa tulppia, että en tiedä kannattaako siihen viripalikoita lyödä kiinni ilman alakerran remonttia... :(

Lähetetty: 11.1.2004 21:47
Kirjoittaja NivaUkko
Itse kerran kytkimen vaihtaneena totesin että homma on vähiten hankala toteuttaa pudottamalla kone,vaihteisto ja etuperä yhtenä möykkynä alas. Nivan konehuone on AHDAS ja vaatii melkoisia ponnisteluja pelkän koneen ylösnostossa. Ja paketin yhteenruuvaaminen on hankalaa.

Lähetetty: 12.1.2004 18:24
Kirjoittaja Lada-Jussi
NivaUkko kirjoitti:Itse kerran kytkimen vaihtaneena totesin että homma on vähiten hankala toteuttaa pudottamalla kone,vaihteisto ja etuperä yhtenä möykkynä alas. Nivan konehuone on AHDAS ja vaatii melkoisia ponnisteluja pelkän koneen ylösnostossa. Ja paketin yhteenruuvaaminen on hankalaa.
Mä olen itse tota samaa miettinyt takavetoisen osalta, mutta siinä toi etujousituksen palkki on varmaan vaativampi irtiotettava. Nivassa ei kai sellaista olekaan? Kun auton vaan saisi ylös homma menisi luontevasti. Sillä niinhän se tehtallakin on sinne laitettu.

Kuva

Lähetetty: 12.1.2004 20:40
Kirjoittaja NesteHukka
Mulla on kyllä monttu käytössä, että sinne voi tiputtaa. Noinko se sitten onnistuu?

Lähetetty: 12.1.2004 21:38
Kirjoittaja NivaUkko
Tuo on oman kokemukseni aikaansaama päähänpinttymä. Oli vielä Nivassa 19 v. aikana kone ja loota juurtuneet niin tiukasti yhteen että irrottaminen vaati kunnolla työtilaa. Tuo auton rakenne on niin paljon takapotkusta eroava ettei työmäärä ole verrattavissa moisen "helppouteen." Olisi valaisevaa lukea myös muita kokemuksia projektista.

Takaveto

Lähetetty: 12.1.2004 22:10
Kirjoittaja Jankos
Takavedosta en kyllä alkaisi alakautta konetta vaihtaan, yläkautta on kaikista helpoin. Laatikon/koneen Pultit auki, pakoputki+startti irti, vedet pois ja kumityyny pultit auki ja nokkapelli pois (ekana) ja laturin sähköt irti ja jäähdyttäjä pois. Sitten liina koneen ja kolmemetriseen patikan ympäri ja sitten nostaa kahden miehen voimin koneen pois ja vastaavalla tavalla uusi paikalleen... Tietysti jos on talli niin sinne voikin ostaa honkkarista nostomoottoritaljan...