Koneen vaihto Nivaan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Koneen vaihto Nivaan

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Minkäslainen urakka on koneen vaihto Nivaan verrattuna takatuuppariin? Etuperähän on koneessa kiinni?
Vie sen verran reilusti öljyä tuo kone, ja nokeaa tulppia, että en tiedä kannattaako siihen viripalikoita lyödä kiinni ilman alakerran remonttia... :(
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
NivaUkko

Viesti Kirjoittaja NivaUkko »

Itse kerran kytkimen vaihtaneena totesin että homma on vähiten hankala toteuttaa pudottamalla kone,vaihteisto ja etuperä yhtenä möykkynä alas. Nivan konehuone on AHDAS ja vaatii melkoisia ponnisteluja pelkän koneen ylösnostossa. Ja paketin yhteenruuvaaminen on hankalaa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

NivaUkko kirjoitti:Itse kerran kytkimen vaihtaneena totesin että homma on vähiten hankala toteuttaa pudottamalla kone,vaihteisto ja etuperä yhtenä möykkynä alas. Nivan konehuone on AHDAS ja vaatii melkoisia ponnisteluja pelkän koneen ylösnostossa. Ja paketin yhteenruuvaaminen on hankalaa.
Mä olen itse tota samaa miettinyt takavetoisen osalta, mutta siinä toi etujousituksen palkki on varmaan vaativampi irtiotettava. Nivassa ei kai sellaista olekaan? Kun auton vaan saisi ylös homma menisi luontevasti. Sillä niinhän se tehtallakin on sinne laitettu.

Kuva
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mulla on kyllä monttu käytössä, että sinne voi tiputtaa. Noinko se sitten onnistuu?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
NivaUkko

Viesti Kirjoittaja NivaUkko »

Tuo on oman kokemukseni aikaansaama päähänpinttymä. Oli vielä Nivassa 19 v. aikana kone ja loota juurtuneet niin tiukasti yhteen että irrottaminen vaati kunnolla työtilaa. Tuo auton rakenne on niin paljon takapotkusta eroava ettei työmäärä ole verrattavissa moisen "helppouteen." Olisi valaisevaa lukea myös muita kokemuksia projektista.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Takaveto

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Takavedosta en kyllä alkaisi alakautta konetta vaihtaan, yläkautta on kaikista helpoin. Laatikon/koneen Pultit auki, pakoputki+startti irti, vedet pois ja kumityyny pultit auki ja nokkapelli pois (ekana) ja laturin sähköt irti ja jäähdyttäjä pois. Sitten liina koneen ja kolmemetriseen patikan ympäri ja sitten nostaa kahden miehen voimin koneen pois ja vastaavalla tavalla uusi paikalleen... Tietysti jos on talli niin sinne voikin ostaa honkkarista nostomoottoritaljan...
Vastaa Viestiin