halparenkaat
halparenkaat
Kun Ladan omistajalle on yleensä luonteenomaista ajatella järkevästi ja samalla taloudellisesti auton hankinnassa, niin kysyisin, miten Ladan omistaja menettelee renkaiden hankinnassa, miten siinä noudattaa taloudellisuutta, vai noudattaako?
Tässä tapauksessa ajattelen nyt kesärenkaita, joissa valikoima on suurempi.
Miten suhtaudutaan ns. halparenkaisiin.
Kiinnostaisi myös suhtautuminen kiinalaisiin renkaisiin. Luin jostakin arvostelun Good Ride -renkaista, ja se oli yllättävän myönteinen, esim. selvästi parempi kuin eurooppalaisilla halparenkailla, sellaisilla kuten Dayton, Kormaran jne.
Tässä tapauksessa ajattelen nyt kesärenkaita, joissa valikoima on suurempi.
Miten suhtaudutaan ns. halparenkaisiin.
Kiinnostaisi myös suhtautuminen kiinalaisiin renkaisiin. Luin jostakin arvostelun Good Ride -renkaista, ja se oli yllättävän myönteinen, esim. selvästi parempi kuin eurooppalaisilla halparenkailla, sellaisilla kuten Dayton, Kormaran jne.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Jos ei ole varaa "säästää", niin suosittelen "merkki" renkaita esim. Nokian tai Pirelli. "Merkki" renkaat ovat yleensä tasapainoiset ja mukavat ominaisuuksiltaan. Käytetyt ovat ainakin minulle liian kalliita, enkä muutenkaan sellaisia halua autooni.
Halparenkaista ei minulla ole kuin huonoja kokemuksia, joten siksi nykyään uutta ja "laadukasta". Renkaisiin menee itseasiassa nykyään vähemmän rahaa kuin ennen ja silti alla on paremmat renkaat.
Tämä siis minun mielipide!
Halparenkaista ei minulla ole kuin huonoja kokemuksia, joten siksi nykyään uutta ja "laadukasta". Renkaisiin menee itseasiassa nykyään vähemmän rahaa kuin ennen ja silti alla on paremmat renkaat.
Tämä siis minun mielipide!
On tullut noita pinnattuja kesärenkaitakin kokeiltua, yksi poksahti ja meni takuuseen, tosin saattoi olla vika ettei asennettaessa juuri vanteita putsailtu, ei pitänyt ilmaa ja lähti alta. Ei ne mitkään kovin huonot olleet, meluisat kyllä mutta muuten ihan ok.
Ukrainalaisiakin yritin laittaa alle, mutta en saanut niitä tasapainoon inhimillisillä painoilla.
Nyt on kesärenkaina aika sekalaista seurakuntaa mitä on autojen mukana tullut, nokialaista ja goodyearia kummiskin.
Monta talvea ajoin ikivanhoilla pinnatuilla ekoturboilla, jotka eivät enää lainkaan kuluneet, nastat oli kyllä tosi kovassa kiinni. Niihinkin tottui. Ostin sitten vuosi sitten uudet talvikumit, Kleber Kapnorit, hintaa tais olla 220 euroo eli aika edullisesta päästä kuitenkin mutta ei-pinnatut. Kyllähän siinä jotain eroa huomas noihin entisiin nähden.
100 km päivässä tulee ajoa henkilöautolla joten taidan jatkossa kyllä panostaa ainakin ton ykkösauton renkaisiin.
Ukrainalaisiakin yritin laittaa alle, mutta en saanut niitä tasapainoon inhimillisillä painoilla.
Nyt on kesärenkaina aika sekalaista seurakuntaa mitä on autojen mukana tullut, nokialaista ja goodyearia kummiskin.
Monta talvea ajoin ikivanhoilla pinnatuilla ekoturboilla, jotka eivät enää lainkaan kuluneet, nastat oli kyllä tosi kovassa kiinni. Niihinkin tottui. Ostin sitten vuosi sitten uudet talvikumit, Kleber Kapnorit, hintaa tais olla 220 euroo eli aika edullisesta päästä kuitenkin mutta ei-pinnatut. Kyllähän siinä jotain eroa huomas noihin entisiin nähden.
100 km päivässä tulee ajoa henkilöautolla joten taidan jatkossa kyllä panostaa ainakin ton ykkösauton renkaisiin.
Reippaina käymme rekkain alle 

Itse panostan laatu merkkeihin. Näissä laatu kuitenkin parempaa kuin halpisrenkaissa ja mukavammat ajo-ominaisuudet. Tällä hetkellä Sepessä (2104 1700i) molemmat sarjat Uniroyalin valmistamia. Lemmessä (1200L) ikivanhat Nokian kesärenkaat, jotka menee keväällä vaihtoon sekä taisi olla pinnatut talvirenkaat. Talvirenkaita en kyllä tarvi, enkä meinaa enää sellaisia Lempeen ostaakaan, kun seisoo talvet.
No minä sanoisin tuohon, että laatu on tasaisempaa. Halparenkaissa on laadukkaitakin, mutta seassa on niitä "viallisiakin". Samoin voisi sanoa noista ajo-ominaisuuksista. Merkkirenkaista tietää mitä saa, ku lukasee rengastestin ja jututtaa rengasmyyjää. Halpa renkaista ei oo testituloksia, saattaa saada ihan hyvät ja itselle sopivat, mutta yhtä hyvin voi olla meluiset, liukkaat ja nopeasti kuluvat.Jaakkima kirjoitti:Itse panostan laatu merkkeihin. Näissä laatu kuitenkin parempaa kuin halpisrenkaissa ja mukavammat ajo-ominaisuudet.
Tähän rengas asiaankin on kai yhtä monta ratkaisuvaihtoehtoa ku öljyn valinnassakin. Joku mikä on toiselle paras valinta, ei ole toiselle edes vaihtoehto. Ihmiset arvostaa niin paljo eri asioita.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mun mielesta kesarenkaiksi voi ihan hyvin ostaa Ladaan tai johonkin muuhun vanhaan autoon missa ajettavuudella ei ole niin suurta valia pinnoitetut tai jotkut taysin tuntemattoman merkkiset renkaat. Kylla ne siella alla pyorivat siina missa kalliimmatkin. Talvirenkaissa sen sijaan erot ovat jo tuntuvia ja kannattaa ostaa jotkut tunnetun merkkiset renkaat..
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Olen ajanut vuosia Master-talvirenkailla, ovat varmaan halvimmat pinnatut mitä Porista saa, mutta mielestäni älyttömän hyvät! Niissä taitaa olla Misukan pinta. Uutena liukkaat, mutta kun hiukan kuluvat, on niissä ihan riittävä pito (pidosta kuitenkin ajotapa merkkaa paaaljon enemmän kuin mitkään renkaat). Uskomatonta, mutta nastat pysyvät todella hyvin eivätkä renkaatkaan kulu nopsaan, vaan niillä ajaa monta talvea. Mielestäni hinta-laatusuhde erittäin kohdallaan.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
-
Joskus 80-luvun alussa tuli sorruttua Sava tai Sawa merkkisiin halparenkaisiin, piti paikkansa sanonta: Halpa ostaa, paskan saa. Kyllä ne pyöri siinä missä muutkin, kuluivat kesässä alta ja mekkaloivat vallan julmetusti. Ladoissa oli viimeksi First Stopit kesärenkaina, edullinen rengas ja normaaliajossa kestävät ja yllätyksettömät. Hankookit ovat myös hinta/laatu suhteeltaan erinomainen valinta, varsinkin raskaammassa kalustossa.Nykyään tulee renkaat valittua sieltä edullisimmasta päästä, rengasliikkeistä, sieltä ei myydäkkään niitä kaikkein karmeimpia rinkuloita mitä markkinoilla liikkuu...urasyvyyksistä ei tingitä. 

Kyllä lähtee..!
Kuplavolkkarissa oli joskus ennen muinoin pinnoitetut kesärenkaat eikä ollut mitään moittimista. Nyt tuli hankittua Corsaan uudet Goodyearit, kun entiset talvirenkaat oli 90 -luvun alkupuolelta. Nastat olivat lähes kaikki tallella ja pintaakin vielä lain edellyttämä määrä, mutta kumi oli jo menettänyt parhaat ominaisuutensa.
-