Diagnoosipistoke

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Diagnoosipistoke

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samarassa ja osassa 2104, 2105, 2107 autoja pitäisi olevan diagnoosipistoke sähkökaavion mukaan. Koskaan en sellaista ole nähnyt, paitsi nyt tutkiessani Samaraa löysin oheisenlaisen diagnoosipistoketta muistuttavan oikein kannella peitetyn pistokkeen:

Kuva

Mitähän tosta nyt selviää ja miten, ainakin siitä pitäisi mennä sytytysjärjestelmälle johto, mutta mitä sekin nyt kertoo. Ihan V-mittarillako tuolta pitää noita tutkia vai olisiko tohon joku mittari niinkuin Ruiskun ohjainlaitteen vastaaviinkin?

Onko kenelläkään sellaista kaasutin takaveto-Ladaa missä olis diagnoosipistoke?
Jargon

Re: Diagnoosipistoke

Viesti Kirjoittaja Jargon »

Mistäs päin autoa tuollaista kannattaisi etsiä?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa samarassa se oli kaikkien releiden ja sytkänohjaimien vieressä rintapellissä, takavedosta en tiedä kun en koskaan ole nähnyt, mutta luultavasti rintapellissä tai lokasuojissa siellä konehuoneessa.
samurai

Viesti Kirjoittaja samurai »

siittä mennee johot puohlaan (en muista menikö sinne kaks johtoa), latuhriin, akun plus naphaan, sytkäpoksiin ja ylä kuolo kohan tunnistimheen (kytkinkopassa).
itte mie otin koko pistokheen johtoihneen pois ko eihän sitä tartte....
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä kans tutkin kaaviota tarkemmin.

- mitä sillä yläkuolokohtatunnistimella tekee, kun siitä menee johdot vain tohon diagnoosi pistokkeeseen? pystyisikö sen pistokkeen avulla tarvittaessa jotenkin hahmottaa koska 1. syl on ykk:ssa?

- yksi johto menee maihin

- pari johtoa on kytköksissä kaasuttimen tyhjäkäyntiventtiilin ohaimelle menevien johtojen kanssa. Toinen johto menee virtalukon releelle ja toinen puolalle. Kai noistakin jotain pystyy mittaamaan?

- sitten menee vielä johdot akulle ja laturille

ei kai tollasta pistoketta ole huvikseen tonne laitettu? Vai onko neuvostoinsinöörit halunneet tehdä hienon näköisen järjestelmän hämätäkseen kansaa? Tossa olis vielä tyhjiä paikkoja pitäiskö vetää vaikka radion virtapiuhasta haara tohon, voisi V-mittarilla mitata tuleeko radiolle virtaa :roll:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin "tyhjänpanttina" se ainakin mulla on ollut. Olishan siihen kiva saada joku "insinöörimittari" joskus kytkettyä. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

No ei se nyt aivan turha oo kuiteskaan se pistoke... Pystyyvät liikkeessä sillä katteleen että mikä on vikana sytytys puolella jos ei meinaa oikein käyä eikä muuten selviä se vika... Ku ellen ihan väärässä ole niin sinne sytytyksen ohjaus systeemiin jää semmoisia vika koodeja mitkä purkamalla saahaan sitten ihan tarkka vika arvio... Ainakin mun muistin mukaan on tuolleen... Mutta viisaammat korjatkoon tiedon jos on korjattavaa...
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Pistoke

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Nykyäänhän katsatuksessa tarkistetaan vikakoodit autoista joissa on testipistoke alunperin....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Katsastus

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Vikakoodit luetaan onneksi vasta 2001 ja uudemmista, tai ainakin ne noissa vasta vaikuttaa katsastukseen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

ööh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no toi kaasutin auton diagnoosipistoke ei ainakaan vikakoodeja kerro :!:
laurinko

pistoke,mutta mittarit kadoksissa!

Viesti Kirjoittaja laurinko »

Ko. pistoketta ei maahantuojallakaan käytetty mihinkään.
Mittari ,mikä siihen sopii ei ole suomessa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kai sieltä nyt jotain tietoa saisi pelkällä v-mittarilla esim....???? eikös täällä ole yhtään sähköteknikkoo tai muuta joka osais kertoa. YKK anturin ainoat johdot kuitenkin tulee tähän pistokkeelle, mitä sillä tunnistimellakaan tekee kun siitä ei mene johtoja muutakuin diagnoosi pistokkeeseen. Pystyisikö siitä jotenkin selvittää kampiakselin asennon tms??
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No jos pistokkeelle tulee sytyltä piuha ja ykk anturilta niin tuosta voi mitata sytty ennakon sopivalla laitteella suoraan. Olishan se helppoa säätää syttyä kun näkis näytöstä suoraan numeroina paljon on ennakko ei tarttisi sropon kanssa kattella hihnapyörää.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin