Sivu 1/2

Atsteekin päästöt

Lähetetty: 8.12.2005 14:47
Kirjoittaja Joen musikka
Perhana! Katsastusmies pyyteli anteeksi mutta päästöjä oli liikaa.Autopolo varmaan säikähti eikä meinannut lähteä enää käyntiin.Toimii se kyllä ihan kelvollisesti.Entäs nyt?Syökää juokaa naikaa,kuukausi aikaa!
Delta-auton 'spesialisteilleko'? Neuvokaa,veljet!

Lähetetty: 8.12.2005 17:35
Kirjoittaja pressa
vähän lisää tietoa kiitos
eli millä arvoilla pomppasi
ja joutokäynti vai kierrokset
koska eri viat aiheuttavat erilaiset päästöt
ja tietenkin haku axtec niin voi sieltäkin jo löytyä ratkaisu

Päästöt..

Lähetetty: 8.12.2005 18:10
Kirjoittaja Joen musikka
joutukäynti / yli 2000 l/min
co 5,50! / 3,30 !
HC 540 ! / 324 !
lambda 0,92
CO2 10,20 / 13,50
O2 0.30 / 0.20

eli pahimmillaan kymmenkertaset arvot!

Lähetetty: 8.12.2005 20:41
Kirjoittaja foma
Aika rikkaalla käy eli kait se on se perinteinen lambda-anturi. Joko sen maadoitus tai sitten itse anturi.

Lähetetty: 8.12.2005 20:46
Kirjoittaja 'aatee'
mitä jos ottaisin ton anturin pois jäärata 1700iistä ? onko mitää hyötyy :shock:

Lähetetty: 8.12.2005 22:04
Kirjoittaja foma
'aatee' kirjoitti:mitä jos ottaisin ton anturin pois jäärata 1700iistä ? onko mitää hyötyy :shock:
Check engine valo syttyy ja kone rupee käymään rikkalla mitä todenäköisemmin (ohjainloota ottaa käyttön 'vikasietotilan'). Jonkun verran tehoa tule lisää mutta bensakulutus kasvaa kolmanneksella, tyhjäkäynti huononee. Semmosta se tekee nois japsi ja euppi nelipisteruiskuissa, mitä tapahtuu Luja Laatua Ladassa vaikea sanoa ku ei kokemusta ole tod.näk samoja oireita kuitenkin... Katti ainakin hyvä ottaa myös pois elleiole jo.

Ja ainakin pakoäänet muuttu rallimaisiksi kun putkessa on ylimääräinen reikä.. :lol:

Lähetetty: 8.12.2005 22:17
Kirjoittaja 'aatee'
joo ok en taida ottaa pois jos kuluttaa enempi paljoo eikä toimi kunnol :shock:

Lähetetty: 9.12.2005 2:05
Kirjoittaja Misha
Vie Deltaan säädettäväks. Kerran kirpasee ja sit toimii 100% varmuudella.

Lähetetty: 9.12.2005 3:09
Kirjoittaja larssi21074
Ei se välttämättä deltassakaan tule 100% varmuudella kuntoon. Toki siellä ovat työstään vastuussa ja sitä myöten tulee kuntoon. Sen minkä huollamme, sen myös korjaamme! :lol:

Eipä noille aksteekeille voi takuuta oikeen antaa..

Re: Atsteekin päästöt

Lähetetty: 9.12.2005 9:14
Kirjoittaja cassu
Joen musikka kirjoitti:Delta-auton 'spesialisteilleko'? Neuvokaa,veljet!
Teltta-autossa saavat mitä ilmeisimmin vekslattua päästöpaperinkin samalla, joten ei sinänsä huono vaihtoehto.

Oireet kuulostaa ihan perus axtecilta, eli kaasarille sietäs tehrä hieman elvytystä (osat kiven alla, RTJN:ltä saattaa jotain löytyä). Toki Lambdankin kunto kannattaa tarkistaa.

Lähtisin tästä liikkeelle:
- Lambda-anturin toimivuuden tarkistus.
- Alipaineletkujen kunnon tarkistus.
- Tarkista kaasarin kiinnitys imusarjaan, tuppaa löystymään.
- Tarkista solenoidisuuttimien johdot, kunto ja toimivuus.
- Uimurikammion neulaventtiili ja kaasuttimen kannen tiiviste vaihtoon.
- Tarvittaessa solenoidisuuttimet vaihtoon. (Jos jostain vaan saa vielä uusia).

Myös forumin haku-ominaisuus kaivelee paljon itkua ja hampaiden kiristystä hakusanoilla axtec tai asteekki. Tämä päästöpuoli kun on tuon "vähäpäästöisen" axtecin tyypillisin kompastuskivi.

Lähetetty: 9.12.2005 10:40
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Ainakin mun ex Asteekki saatiin säädettyä ja pari ohkasta letkua vaihdettiin niin tuli kuntoon. Turun Delta-autossa. Maksoi 50e korjaus ja sitte vain katsastukseen. Myöskin kertoilivat, että ovat vaihtaneet muutamiin Asteekki Ladoihin, Samaran kaasuttimen, joka on kuulemma oikein hyvä ja tämän jälkeen ei ole ongelmia sitten ilmennyt.

Lähetetty: 9.12.2005 16:50
Kirjoittaja Kimmo86
Mun asteekissa autto kun kiristi noi solenoidisuuttimet, oli ihan löysällä.. Ja alipaineletkuja sai myös vaihtaa oikeen urakalla. Mutta nyt se toimii kuin taas uutena

Lähetetty: 9.12.2005 19:55
Kirjoittaja RTJN65
Mitse tyhjäkäynti toimii??. Jos vaeltelee vai käykö tasaisesti??.

Näyttäs olevan rikkaalla, siis kokokammion bensaventtiili takertaa, liikaa bensaa. Sitten toi solenoidi venttiili voi olla tiensä päässä, tai sen sisusta kulunut.

Jotain osaa löytyy.

Risto

pöntöt

Lähetetty: 9.12.2005 20:51
Kirjoittaja teepee
ja putket pitää ola tiiviit, muutoin homma kusee!

Re: Atsteekin päästöt

Lähetetty: 10.12.2005 0:57
Kirjoittaja Misha
cassu kirjoitti:Lähtisin tästä liikkeelle:
- Lambda-anturin toimivuuden tarkistus.
- Alipaineletkujen kunnon tarkistus.
- Tarkista kaasarin kiinnitys imusarjaan, tuppaa löystymään.
- Tarkista solenoidisuuttimien johdot, kunto ja toimivuus.
- Uimurikammion neulaventtiili ja kaasuttimen kannen tiiviste vaihtoon.
- Tarvittaessa solenoidisuuttimet vaihtoon. (Jos jostain vaan saa vielä uusia).

Myös forumin haku-ominaisuus kaivelee paljon itkua ja hampaiden kiristystä hakusanoilla axtec tai asteekki. Tämä päästöpuoli kun on tuon "vähäpäästöisen" axtecin tyypillisin kompastuskivi.
Melkein pitäis laittaa ladainfoon tommonen axteekin debuggauslista, koska nuo "letkut paskana" ongelmat tuntuvat olevan ylivoimaisesti yleisimpiä ja vasta sitten kun ne on korjattu eikä homma vieläkään pelitä, kannattaa viedä deltaan säädettäväksi.

Ite kyllä vein ja sen jälkeen on pelittänyt. Sieltä sain siis päästölapunkin, eikä katastusmiehet merkkihuollon päästölappuja epäile.