Atsteekin päästöt

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Joen musikka
Viestit: 2034
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Atsteekin päästöt

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Perhana! Katsastusmies pyyteli anteeksi mutta päästöjä oli liikaa.Autopolo varmaan säikähti eikä meinannut lähteä enää käyntiin.Toimii se kyllä ihan kelvollisesti.Entäs nyt?Syökää juokaa naikaa,kuukausi aikaa!
Delta-auton 'spesialisteilleko'? Neuvokaa,veljet!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

vähän lisää tietoa kiitos
eli millä arvoilla pomppasi
ja joutokäynti vai kierrokset
koska eri viat aiheuttavat erilaiset päästöt
ja tietenkin haku axtec niin voi sieltäkin jo löytyä ratkaisu
Joen musikka
Viestit: 2034
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Päästöt..

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

joutukäynti / yli 2000 l/min
co 5,50! / 3,30 !
HC 540 ! / 324 !
lambda 0,92
CO2 10,20 / 13,50
O2 0.30 / 0.20

eli pahimmillaan kymmenkertaset arvot!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Aika rikkaalla käy eli kait se on se perinteinen lambda-anturi. Joko sen maadoitus tai sitten itse anturi.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mitä jos ottaisin ton anturin pois jäärata 1700iistä ? onko mitää hyötyy :shock:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

'aatee' kirjoitti:mitä jos ottaisin ton anturin pois jäärata 1700iistä ? onko mitää hyötyy :shock:
Check engine valo syttyy ja kone rupee käymään rikkalla mitä todenäköisemmin (ohjainloota ottaa käyttön 'vikasietotilan'). Jonkun verran tehoa tule lisää mutta bensakulutus kasvaa kolmanneksella, tyhjäkäynti huononee. Semmosta se tekee nois japsi ja euppi nelipisteruiskuissa, mitä tapahtuu Luja Laatua Ladassa vaikea sanoa ku ei kokemusta ole tod.näk samoja oireita kuitenkin... Katti ainakin hyvä ottaa myös pois elleiole jo.

Ja ainakin pakoäänet muuttu rallimaisiksi kun putkessa on ylimääräinen reikä.. :lol:
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

joo ok en taida ottaa pois jos kuluttaa enempi paljoo eikä toimi kunnol :shock:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Vie Deltaan säädettäväks. Kerran kirpasee ja sit toimii 100% varmuudella.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ei se välttämättä deltassakaan tule 100% varmuudella kuntoon. Toki siellä ovat työstään vastuussa ja sitä myöten tulee kuntoon. Sen minkä huollamme, sen myös korjaamme! :lol:

Eipä noille aksteekeille voi takuuta oikeen antaa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: Atsteekin päästöt

Viesti Kirjoittaja cassu »

Joen musikka kirjoitti:Delta-auton 'spesialisteilleko'? Neuvokaa,veljet!
Teltta-autossa saavat mitä ilmeisimmin vekslattua päästöpaperinkin samalla, joten ei sinänsä huono vaihtoehto.

Oireet kuulostaa ihan perus axtecilta, eli kaasarille sietäs tehrä hieman elvytystä (osat kiven alla, RTJN:ltä saattaa jotain löytyä). Toki Lambdankin kunto kannattaa tarkistaa.

Lähtisin tästä liikkeelle:
- Lambda-anturin toimivuuden tarkistus.
- Alipaineletkujen kunnon tarkistus.
- Tarkista kaasarin kiinnitys imusarjaan, tuppaa löystymään.
- Tarkista solenoidisuuttimien johdot, kunto ja toimivuus.
- Uimurikammion neulaventtiili ja kaasuttimen kannen tiiviste vaihtoon.
- Tarvittaessa solenoidisuuttimet vaihtoon. (Jos jostain vaan saa vielä uusia).

Myös forumin haku-ominaisuus kaivelee paljon itkua ja hampaiden kiristystä hakusanoilla axtec tai asteekki. Tämä päästöpuoli kun on tuon "vähäpäästöisen" axtecin tyypillisin kompastuskivi.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Ainakin mun ex Asteekki saatiin säädettyä ja pari ohkasta letkua vaihdettiin niin tuli kuntoon. Turun Delta-autossa. Maksoi 50e korjaus ja sitte vain katsastukseen. Myöskin kertoilivat, että ovat vaihtaneet muutamiin Asteekki Ladoihin, Samaran kaasuttimen, joka on kuulemma oikein hyvä ja tämän jälkeen ei ole ongelmia sitten ilmennyt.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Mun asteekissa autto kun kiristi noi solenoidisuuttimet, oli ihan löysällä.. Ja alipaineletkuja sai myös vaihtaa oikeen urakalla. Mutta nyt se toimii kuin taas uutena
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mitse tyhjäkäynti toimii??. Jos vaeltelee vai käykö tasaisesti??.

Näyttäs olevan rikkaalla, siis kokokammion bensaventtiili takertaa, liikaa bensaa. Sitten toi solenoidi venttiili voi olla tiensä päässä, tai sen sisusta kulunut.

Jotain osaa löytyy.

Risto
Lada rules
teepee
Viestit: 72
Liittynyt: 10.10.2003 20:07
Paikkakunta: Kouvola

pöntöt

Viesti Kirjoittaja teepee »

ja putket pitää ola tiiviit, muutoin homma kusee!
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: Atsteekin päästöt

Viesti Kirjoittaja Misha »

cassu kirjoitti:Lähtisin tästä liikkeelle:
- Lambda-anturin toimivuuden tarkistus.
- Alipaineletkujen kunnon tarkistus.
- Tarkista kaasarin kiinnitys imusarjaan, tuppaa löystymään.
- Tarkista solenoidisuuttimien johdot, kunto ja toimivuus.
- Uimurikammion neulaventtiili ja kaasuttimen kannen tiiviste vaihtoon.
- Tarvittaessa solenoidisuuttimet vaihtoon. (Jos jostain vaan saa vielä uusia).

Myös forumin haku-ominaisuus kaivelee paljon itkua ja hampaiden kiristystä hakusanoilla axtec tai asteekki. Tämä päästöpuoli kun on tuon "vähäpäästöisen" axtecin tyypillisin kompastuskivi.
Melkein pitäis laittaa ladainfoon tommonen axteekin debuggauslista, koska nuo "letkut paskana" ongelmat tuntuvat olevan ylivoimaisesti yleisimpiä ja vasta sitten kun ne on korjattu eikä homma vieläkään pelitä, kannattaa viedä deltaan säädettäväksi.

Ite kyllä vein ja sen jälkeen on pelittänyt. Sieltä sain siis päästölapunkin, eikä katastusmiehet merkkihuollon päästölappuja epäile.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin