Tyhjänpäiväistä, mutta kuitenkin..
Tyhjänpäiväistä, mutta kuitenkin..
Pari hassua kysymystä:
Haluaisin 2107:aan (vm-88) vaihtaa kojetaulun taustavaloksi kalman vihreän tilalle vaikkapa sinisen valaistuksen!
Onnistuukohan tuollainen, eli onko joskakin saatavissa mokomia sinisiä polttimoja? Vai onko esim. kanta jotakin original USSSR?
Ja sitten vielä nupiksi, kuis sen mittarimurikan saa irti ja uskaltaako sen avata?
Terv. vähempi sähköistä ymmärtävä
Haluaisin 2107:aan (vm-88) vaihtaa kojetaulun taustavaloksi kalman vihreän tilalle vaikkapa sinisen valaistuksen!
Onnistuukohan tuollainen, eli onko joskakin saatavissa mokomia sinisiä polttimoja? Vai onko esim. kanta jotakin original USSSR?
Ja sitten vielä nupiksi, kuis sen mittarimurikan saa irti ja uskaltaako sen avata?
Terv. vähempi sähköistä ymmärtävä
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
Meillä oli sellainen vihreä "kupu" siellä poltinpesässä. Minullakin sama ajatus oli, kun polttimon jouduin vaihtamaan niin samalla väri vaihtoon, mutta en kiireessä keksinyt sopivaa keinoa. Mittaristo irtosi avaamalla ruuvi oikealta suojakannen alta (lämppärivipujen oikealta puolelta).Sen jälkeen mittariston oikeaa reunaa kampeamalla lähti purkaantumaan. Polttimot olivat muistaakseni peltikannalla (paina ja käännä) ja alkuperäinen 3W ja nyt täällä 4 tai 5W. Värinä mielestäni punainen parempi, koska sininen käy "silmään" pimeässä, mutta tuo vain oma mielipide. Kannattaa tarkistaa polttimoiden toiminta ennen takaisinlaittoa mittariston takapuolelta. Auto oli 2107 vm-90.
-
Todennäköisesti siellä on juuri joku värillinen muovi antamassa väriä valoille. Homma selviää kun vähän purat ja selvität. Jos siellä sitten sellaiset on, vaatii se värin vaihtaminen vähän askartelua että ne saa pois sieltä ne värimuovit 
Jos mielipiteen saa sanoa, niin älä tee sinistä valaistusta. Punainen on ainakin minun mielestäni miellyttävämpi silmille.

Jos mielipiteen saa sanoa, niin älä tee sinistä valaistusta. Punainen on ainakin minun mielestäni miellyttävämpi silmille.
kitti vastauksista
Jo rupean asian kanssa duunailemaa, kiitti kaikille kommentoijille.
Tämä on loistava foorumi nimenomaan näille asioille...
Tämä on loistava foorumi nimenomaan näille asioille...
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
Tämäpäs on loistava idea. Kantojen kanssa tulee tietty ongelmia, joutuu ehkä juottamaan tms. Paras on tietysti ottaa kärähtäneistä valoista lasit pois ja juottaa uudet lamput suoraan kantaan. Nuo valosarjojen lamputhan ovat semmosia että niistä vaan törröttää kaksi ohjutta johtoa.pressa kirjoitti:itse ostin juuri 20 lampun jouluvalosarjan jonka lamput sinisiä
ja 20 lampun sarjassahan lamput on 12 volttisia eli käy autoon
sarjalla oli muuten hintaa 2e eli eipä lampuille jää paljoa hintaa
vai menikö köyhiin patentteihin
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
ledit on tosiaan yks vaihtoehto.
ihte tein omaan ladaani ledeistä vilkun merkkivalot. siis että kun vasemmalle vilkuttaa niin vasemmalla mittareissa on valo joka vilkkuu, oikealle niin vilkkuu oikealla puolella siis vihreät ledit..
Oulussa asuvien kannattaa suunnata PUUILO halpis kauppaan. sieltä ainaki sai värjättyjä polttimoita. 2105:sessa ainakin on niin, että polttimo on ihan normaali, mutta mittarin sisässä on vihreän siniset muovit, jotka muuttavat valon väriä.. ne kannattaa purettaessa aina poistaa, ja alkaa sitten käyttämään nuita värjättyjä polttimoita. sellasia värillisiä huppujakin saa. niillä voi lähes kaiken laisia polttimoita värjättä. ei ehkä halogeeneja kuitenkaan
ihte tein omaan ladaani ledeistä vilkun merkkivalot. siis että kun vasemmalle vilkuttaa niin vasemmalla mittareissa on valo joka vilkkuu, oikealle niin vilkkuu oikealla puolella siis vihreät ledit..
Oulussa asuvien kannattaa suunnata PUUILO halpis kauppaan. sieltä ainaki sai värjättyjä polttimoita. 2105:sessa ainakin on niin, että polttimo on ihan normaali, mutta mittarin sisässä on vihreän siniset muovit, jotka muuttavat valon väriä.. ne kannattaa purettaessa aina poistaa, ja alkaa sitten käyttämään nuita värjättyjä polttimoita. sellasia värillisiä huppujakin saa. niillä voi lähes kaiken laisia polttimoita värjättä. ei ehkä halogeeneja kuitenkaan

Minä porasin 2105:n mittaristoon reikiä taakse, ja pistin värillisiä superkirkkaita ledejä kuumaliimalla kiinni + asianmukaset vastukset.
Lisäksi kaikki varoitusvalopolttimot korvasin Ledeillä. Se toteutettiin näin.
Tein Ledeillä myös tuhkakuppiin valaistuksen.
Lisäksi kaikki varoitusvalopolttimot korvasin Ledeillä. Se toteutettiin näin.
Tein Ledeillä myös tuhkakuppiin valaistuksen.