miksi Lada-uskollisuus?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
miksi Lada-uskollisuus?
Tuossa luin juuri muutaman lukijan pitkästäkin, pitkälti neljättäkymmentäkin vuotta kestäneestä yhtämittaisesta Lada-kokemuksesta.
Mikä saa autonomistajan jatkuvasti pysyttelemään Lada-kannalla? Onko se hinta, laatu, hinta/ laatu, pyrkimys kulkea omia polkujaan, halu ostaa venäläisiä tuotteita, ajatusmaailman urautuneisuus vai mikä?
Onko Ladan omistajalla muitakin venäläisiä tuotteita, vaikkapa venäläinen/ neuvostoliittolainen polkupyörä, kuten meikäläisellä? Lujaa laatua on muuten viimeksi mainittukin ollut.
Mikä saa autonomistajan jatkuvasti pysyttelemään Lada-kannalla? Onko se hinta, laatu, hinta/ laatu, pyrkimys kulkea omia polkujaan, halu ostaa venäläisiä tuotteita, ajatusmaailman urautuneisuus vai mikä?
Onko Ladan omistajalla muitakin venäläisiä tuotteita, vaikkapa venäläinen/ neuvostoliittolainen polkupyörä, kuten meikäläisellä? Lujaa laatua on muuten viimeksi mainittukin ollut.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Ostin vuonna 1980 Radiotehnika kaiuttimet,jotka oli Neuvostoliitossa (Latvian Riiassa) rakennettu.Pärjäsi testeissä hyvin,eikä ole tarvetta vaihtaa.Lisäksi minulla on venäläinen CD-soitin.Ostin sen käytettynä 5 vuotta sitten.Sain sen halvalla kun eräät murkut eivät suostuneet käyttämään sitä kyyrillisten tekstien takia.Aikoinaan minulla oli Neuvostoliitossa tehtyjä kameroita.Niillä sai hyviä kuvia kun hieman ensin perehtyi valokuvauksen saloihin.Veljellä,joka harrastaa metsästystä oli aikoinaan venäläisiä "Baikal"-haulikoita.Niissä oli hinta/laatusuhde erinomainen....joten moni lintu ja jänis menetti niiden hauliryöpyissä henkensä.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Mielestäni on sairasta pysyä saman merkin asiakkaana koko ikänsä. Pahimpia on nuo jojotien omistajat, mitkä kuvittelee ajavansa jumalaisella autolla mikä ei ikinä ruostu ja missä ei ole koskaan mitään vikaa. Ja sitä pitää sitten muillekin niiin kehua. Jojotismi on vähän kuin uskonto.
Tosin ainakaan kukaan ladamies ei ole vielä mulle tullut tuollaista selittämään, että kait se muilla merkeillä on vähän vähäisempää. Mutta itse teen niin että pyrin välttämään samaa merkkiä. Tosin aina ei onnistu ja kyllä tuo Niva on ainakin pienen vaikutuksen tehnyt
Halvat ylläpitokulut ja muutoinkin huokean hintainen peli ominaisuuksiin nähden. Voipi olla että kun joku päivä myyn tuon Nivan pois niin tilalle tulee tuoreempi Niva 
Tosin ainakaan kukaan ladamies ei ole vielä mulle tullut tuollaista selittämään, että kait se muilla merkeillä on vähän vähäisempää. Mutta itse teen niin että pyrin välttämään samaa merkkiä. Tosin aina ei onnistu ja kyllä tuo Niva on ainakin pienen vaikutuksen tehnyt


- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Tässähän tulee mieleen eräs kerta kun olin silloisen työkaverin toijjotan kyydissä, kun oli sen aikaisesta omasta autosta (ei lada) jotain rempassa eikä ajoon päässyt. Kehui kyllä kovasti, että hyvä auto, ja kyseli että mikset jotain tämmöistä laittaisi?
Muuten olis voinut ehkä mennä jopa juttu läpikin, mutta muistin pari päivää aiemmin samaisen ihmisen kertoilleen, kuinka oli mennyt jokin isohko summa rahaa että oli saatu kyseisestä vehkeestä kone kuntoon... Tojota ihmisillä tuntuu olevan sama vika kuin monilla mersuilla ajavilla, että pistetään korjauksiin ties mitä summia rahaa, ja sitten leuhkitaan kun ei koskaan mitään hajoa, jotenkin kummasti se edellisviikkoinen laskukin on jo unohtunut...
Lada on kyllä auto siinä ihan missä joku muukin, ja varsikin talvipelinä tuntuu toi Samara olevan varsin asiallinen vehje. Joka autossa/merkissä on varmasti omat probleemansa, enkä osaa sanoa mikä on seuraava sittenkun atsteekista aika jättää. Pieni aavistus on kylläkin, että jos ei lotossa voita niin ruiskumallin Samaraa voi tulla joskus harkittua, mutta aluksi pitää yritää pitää toi avatarissakin näkyvä hienous tien päällä niin kauan kuin kohtuuhintaan mahdollista.
Muuten olis voinut ehkä mennä jopa juttu läpikin, mutta muistin pari päivää aiemmin samaisen ihmisen kertoilleen, kuinka oli mennyt jokin isohko summa rahaa että oli saatu kyseisestä vehkeestä kone kuntoon... Tojota ihmisillä tuntuu olevan sama vika kuin monilla mersuilla ajavilla, että pistetään korjauksiin ties mitä summia rahaa, ja sitten leuhkitaan kun ei koskaan mitään hajoa, jotenkin kummasti se edellisviikkoinen laskukin on jo unohtunut...

Lada on kyllä auto siinä ihan missä joku muukin, ja varsikin talvipelinä tuntuu toi Samara olevan varsin asiallinen vehje. Joka autossa/merkissä on varmasti omat probleemansa, enkä osaa sanoa mikä on seuraava sittenkun atsteekista aika jättää. Pieni aavistus on kylläkin, että jos ei lotossa voita niin ruiskumallin Samaraa voi tulla joskus harkittua, mutta aluksi pitää yritää pitää toi avatarissakin näkyvä hienous tien päällä niin kauan kuin kohtuuhintaan mahdollista.

Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....