1200s imuvuoto?
1200s imuvuoto?
elikkäs autona on 1200s -87. yritin kädä hakemassa päästölappua katsastukseen mutta tyhjäkäynti oli säädetty yli 1500 rpm ja kun sitä laskettiin niin arvot oli ihan perseellään. korjaamon äijä suihkutti startterii imusarjaan ni hyrähti mukavasti, ja sano että ois vuotoo., no vaidoin imu ja pako sarjan tiivisteet, menin takas mittaamaan ja sama juttu.
oiskohan jollain jotain vinkkejä mistä alottais korjaamisen kun pitäs saada leimaan.
oiskohan jollain jotain vinkkejä mistä alottais korjaamisen kun pitäs saada leimaan.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Aika moni on myös huomannut että kaasari tykkäis lähtä kävelemään omille teilleen eli se löystyy siitä kaasarin ja imusarjan välisestä liitoksesta, välissä on se paksu tiiviste. Tiukkaa se ja muistaakseni mahtui jengalle tuplamutterit, ei löysty enää niin helposti, tarkista myös kaasarin kannen kireys, sekä myös se jarrutehostimelle menevä letku, myös se huohottimen letku..Moi!
Kyllä lähtee..!
joo kattelin tossa pimeessä niitä letkuja ja olihan ne pahan näkösii. täytyy huomenna vaihtaa letkuja ja katella että onko se kaasarin kiinnitykset löysällä.
olen lueskellut noita tyhjäynti juttu ja siellä on ilmennyt joku saasteen vähennys hässäkkä. mikä se on ja voiko sen kytkea pois? vaikuttaako päästöihin miten? se ilmeisesti sijaitsee hanttarin lokarissa? sen voi varmaan ohittaa vaan yhellä letkulla?
kiitos jo nyt tulleista neuvoista, ehkä lada saadaan vielä leimaan.

olen lueskellut noita tyhjäynti juttu ja siellä on ilmennyt joku saasteen vähennys hässäkkä. mikä se on ja voiko sen kytkea pois? vaikuttaako päästöihin miten? se ilmeisesti sijaitsee hanttarin lokarissa? sen voi varmaan ohittaa vaan yhellä letkulla?
kiitos jo nyt tulleista neuvoista, ehkä lada saadaan vielä leimaan.

Voi ohittaa, ei vaikuta päästöihin sekä sijaitsee apparin lokarissa. Hyödytön järjestelmä siis. Tosiaan letku pois siitä magneettiventtiilistä (laita se ylimääränen letku vaan kiertämään venttiilin päiden välille) ja tyhjäkäynnin alipainekalvolle suora letku imusarjasta.v***u mikä pommi kirjoitti:joo kattelin tossa pimeessä niitä letkuja ja olihan ne pahan näkösii. täytyy huomenna vaihtaa letkuja ja katella että onko se kaasarin kiinnitykset löysällä.
olen lueskellut noita tyhjäynti juttu ja siellä on ilmennyt joku saasteen vähennys hässäkkä. mikä se on ja voiko sen kytkea pois? vaikuttaako päästöihin miten? se ilmeisesti sijaitsee hanttarin lokarissa? sen voi varmaan ohittaa vaan yhellä letkulla?
kiitos jo nyt tulleista neuvoista, ehkä lada saadaan vielä leimaan.
Mutta luulisin että tuo on ohitettu sinunkin ladassa jo ajat sitten.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
nyt on vaihdettu yksi paskana ollu letku ja kiristetty kaasarin kiinnitys imusarjaan ( oli löysällä).
nyt startteria kun suihkii mihin tahansa sinne kaasariin päin ni hyrähtää, mutta ei enään niin pahasti kuin ennen ku vähän korjailin, eli pikkasen vuodot pieneni ilmeisesti.
mutta vieläkin siis hyrähtää, enkä vo millään uskoa että imusarjan tiiviste vuotais, tein sen todella huolellisesti. Eli mikäs nyt sitten avuksi???
onko mitään järkee purkaa kaasarii ja laittaa sinne kaikki uudet tiivisteet ja systeemit, ne mitä siitä korjaus sarjassa on?oisko siitä kaasarista jossain räjäytys kuvia että saan sen takas kasaanki???
ainiin, ohitin sen päästösysteemin ohjeittenne mukaisesti.
nyt startteria kun suihkii mihin tahansa sinne kaasariin päin ni hyrähtää, mutta ei enään niin pahasti kuin ennen ku vähän korjailin, eli pikkasen vuodot pieneni ilmeisesti.
mutta vieläkin siis hyrähtää, enkä vo millään uskoa että imusarjan tiiviste vuotais, tein sen todella huolellisesti. Eli mikäs nyt sitten avuksi???
onko mitään järkee purkaa kaasarii ja laittaa sinne kaikki uudet tiivisteet ja systeemit, ne mitä siitä korjaus sarjassa on?oisko siitä kaasarista jossain räjäytys kuvia että saan sen takas kasaanki???
ainiin, ohitin sen päästösysteemin ohjeittenne mukaisesti.
Jos kaasarin ottaa irti / avaa, kannattaa saman tien pistää täysi remontti pystyyn. Tai niin ainakin itse tekisin.v***u mikä pommi kirjoitti:onko mitään järkee purkaa kaasarii ja laittaa sinne kaikki uudet tiivisteet ja systeemit, ne mitä siitä korjaus sarjassa on?
Kun se kerran on irti, miksei sitten samalla pistäisi korjaussarjaa kehiin. (Niin joo, no kun se maksaa...)
Onhan se toisaalta sanomattakin selvää että huoltaa pitää sillon tällön myös kaasaria. Vaikkei se korjaussarja (enkä nyt tarkoita kaljakorillista)

eli et usko että kaasarin korjailu autaa tohon imuvuotoon??? vai mitä tarkoitit?cassu kirjoitti:Jos kaasarin ottaa irti / avaa, kannattaa saman tien pistää täysi remontti pystyyn. Tai niin ainakin itse tekisin.v***u mikä pommi kirjoitti:onko mitään järkee purkaa kaasarii ja laittaa sinne kaikki uudet tiivisteet ja systeemit, ne mitä siitä korjaus sarjassa on?
Kun se kerran on irti, miksei sitten samalla pistäisi korjaussarjaa kehiin. (Niin joo, no kun se maksaa...)
Onhan se toisaalta sanomattakin selvää että huoltaa pitää sillon tällön myös kaasaria. Vaikkei se korjaussarja (enkä nyt tarkoita kaljakorillista)auttaisikaan tähän ongelmaan, niin onpahan sitten ainakin uudet hilut kaasarissa. Kelpaa ajella taas piiiiiiiiitkän aikaa...
nyt on siis vaan tarkoitus saada lada leimaan ja sitten ruveta hiomaan konetta parempaan kuntoon tai itse asiassa kone toimii mainiosti mutta ei se päästöistä mee läpi.

eikö kellään oo ollu vastaavan tuntusta vikaa, koun tietäis edes mistä alottais.
Siis ainakin itse pistäisin korjaussarjan kehiin. Kaasuttimen kunto/kuluminen vaikuttaa jossain määrin päästöihin ja kulutukseen.v***u mikä pommi kirjoitti: eli et usko että kaasarin korjailu autaa tohon imuvuotoon??? vai mitä tarkoitit?
nyt on siis vaan tarkoitus saada lada leimaan ja sitten ruveta hiomaan konetta parempaan kuntoon tai itse asiassa kone toimii mainiosti mutta ei se päästöistä mee läpi.![]()
eikö kellään oo ollu vastaavan tuntusta vikaa, koun tietäis edes mistä alottais.
...Ja kuinkas tiiviisti on toi ilmanputsari kaasarissa kiinni, meinaan vaan että meneekö startterisumua kaasarin kurkun kautta koneeseen... Jos sitä umpimähkään suihkii ympäriinsä ja pikkusen päätyy kurkun kautta koneeseen niin hyrähtäähän se...
Imuvuototilanteessa yleensä löytyy se todellinen vuotokohta kyllä aika helposti. Eli siis löytyy sellainen selkeämpi potentiaalinen vuotokohta joka vaikuttaa moottorin käyntiin selkeästi enemmän startteria suihkiessa.
Tuo korjaus sarja ei maksa kuin 10e noilta kavereilta ketkä niitä venäjältä tuo,joten ei se ainakaan hukkaan mene
Kokeile saada kohdistettua sitä startteria kun suihkutat,niin löydät lähemmäksi mistä vuotaa... Kun oli kaasari irti tuliko katsottua kaasuläppien akselit? Yleensä joku vähän reilummin ajetussa kaasarissa on se akselirunko saattanut kulahtaa ja kun sieltä vetää ilmaa,niin eipä nuo seokset asetu kuin kaasarin vaihdolla...

tossa on ainakin pari kuvaa:v***u mikä pommi kirjoitti:noniin nyt ois tarkotus ottaa kaasari keittiön pöydälle ja ruveta purkamaan, mutta ois kiva saada jostain räjäytys kuvat, kun kuitenkin jää ylimääräsiä osia kun olen kaasarin laittanut taas kasaan.
http://www.prestig-auto.ru/mechanism/s6-8.html
http://www.prestig-auto.ru/mechanism/s6-10.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
olikohan se nyt sit se CO, mutta kuitenki jotain jää palamatta, nii se äijä sano
siellä pajalla missä kävin mittauttamassa.
nyt sitten jos ne akselin laakerit on niin kulunut että sieltä imasee, ni onko sitten kaasarin vaihto aino vaihtoehto. No mitäs sellanen kaasari maksaa, ja kannattaako ees harkita käytettyjä, niissähän voi olla sama vika.
samarai: kiitos kuvista.
siellä pajalla missä kävin mittauttamassa.
nyt sitten jos ne akselin laakerit on niin kulunut että sieltä imasee, ni onko sitten kaasarin vaihto aino vaihtoehto. No mitäs sellanen kaasari maksaa, ja kannattaako ees harkita käytettyjä, niissähän voi olla sama vika.
samarai: kiitos kuvista.