koetelee vaan ei hylkäää. sho-665: den elämän kertaa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

koetelee vaan ei hylkäää. sho-665: den elämän kertaa

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

millonkahan rassaaminen lopuu.. no tosin ehkä osa on itse aiheutettua mutta välistä ladan omistus koettelee hermoja.... tuli tässä vaan muistelo muutmana paukun jälkeen tusota vfts replicasta mihin on käyetty aikaa, rahaa, hermoja ja tupakka.... niin ja toki lähes kaikki jyväskylän lähsitöllä asuvat sen tuntevat.

elikkä auto tuli minullekaksi vuotta siteen tammikuussa, mallia 1200s vm88. ostin sen kaverilta jämsäsätä olihan siinä ruttuja mutta hinta oli kohdallaan (100e) ja kilvissä. hirveässä tohkeilu kuumeessa tuli sista purettua jo talvella ja muutakin pientä näprättyä (esim jarrurumpujen ja levyjen sorvaus ym...) no kun kevät koitti niin eikun auto pelkäksi koriksi. muutama viikko hitasailua, pakkeliointia ja maali pintaan niin ja toki vfts levikkeet ja lasin tummenukset. sitten nokalle talvella karin ruttaamasta ladasta ostettu 1600cc kone 5 lovisen askin kanssa. ja eikun keino gepardia sisutaan. ja pitihän sitten laittaa 2107:kan koelauta ja penkit (tai no pitkän oli kuskin openkkinä kuppi penkki). käynti häiriöön ei ottanut syytä löytyäkseen mutta psitkän tohkeilun ja osine uusimisen jälkeen kone kävi siitisti.

ongelmat alkoivat jo katsatsuksessa joka taphtui heuinäkuussa 2003. enpä sillon arvannut mikä hammasten kiristys siitäkin alkaisi. tietämättömyyttäni en ollut älynnyt hommata tarvittavia paereita. no ne olivat kohtuullisen helposti saatavillla vaikka deltalle en 100 euroa lapusta maksanukkaan. no ktasatuksesta meni kyllä läpi mutta koko matkan nyki vaihaetass autoa sivulle ja perä piti hirveän jollotuksen. näihin ensi avuksi uusi perä ja ehjä pitkittäis tuki joka oli poikki hitauksesta jo katsastukseen vietäessä.

jonki aikaa tästä murtui kolmos pytystä pakoventiilsitä palanen (huom tämä on ladan perus vika ja minulla on sitsemästä eri kannesta ventiilit tallessa ja näistä pari on vanhojen ihmisten kulkineita) eikun kansi remontti vaihoin kaikkki pakoset ja ohjurin kumit. noin kaksi vikkoa ajlein tyytyväisenä kun laturi laski toiminta savun ulos ja tähän ei auttanut edes uusi laturi, onneksi eno on sähkö mies ja ladisti henkeen ja vereen, en tosin tiedä mitä teki mutta latasi taas.

kesä ja syksy 2004 meni aika huoletta paitsi kakkosen ja kolmosen synkronoinnit sanoivat työ ehto sopimuksensa irti.niin ja maalautin kynäruisku maalaukset n.150e mutta tammikuun 2005 jälkeen ei ole ollut ajan kulu ongelmia. elikkä lardaanin teho omisnaisuudet loppuivat kesken ja niitähän piti saada lisää. eli eikun kantta työstämään ja 290m asteinen nokka 10.5 nostolla kiinni. niin ja sitten 36/36 weberi alipaine kaasarin tilalle. no weberin kanssa temusin noin kuukauden verran että sain säätöihin.

viikon sladittelin tyytyväisenä kunnes alakerrasta alkoi kuulua kolkatus elikää meni kiertokangen laakeri. no eipä siinä eikun kone ylös nokalta ja auki, öljypumppusta oli mennyt booraus. no hätä ei ollut tämän näköinen lada kerhon foorumin kautta sain hommattua koneen osat(eipä löytyny suomesta). samalla vaihdoin uuden kytkin asetelman ja ehjän laatikon. ja eikun kasaan tosin weberin vaihdoin pois bensan kulutuksen takia. kun tuli kesä kelit niin perä sanoi työ ehto sopimuksensa irti no eikun taas uutta tilalle.
sitten paloi sulake rasia. no otin auton talliin projektin alle ja laittelin 4-1 pelti sarjan ja dellroton 40mm tuplat ja vielä kerran piti tehdä kansi uudelleen. nythän lada liikahti mutta kytkin ei tykännyt tehoista. eikun taas uus asetelma ja levy. täässä vierähti useampi viikko koska tuon pelti sarjan sommitellu ei ollut helppoa ja tuplien takiaa piti siirtää sulake rasiaa ja akkua.

sitten taas lopetti latuksen no eikun uusi laturi ja sitten paloi taas sulake rasia. tehoa kyllä oli mutta kulutus oli kiitettävää ja käynti ei ollut oiken hyvä. ratkaisu:dynamolle säädettäväksi, lopputulos oli tyydyttävä käynnin ja tehojen suhteen pyöriltä 115hp 145.5 n 6000rpm. paluumatkalla kotiin katkesi jarrusatulan korvake. no eikun taas käsiä likaamaan. tähän menessä on ollut satunaista huoltoa ja aivan kaikkea pientä ähräämistä en jaksanut tähän eritellä mutta melkein joka päivä jotain, eli jäi oven avaus vipu käteen jne...

no suuri kulutus alkoi vaivat ja päästöiostäkään auto ei kelvannut joten eikun hilppeet pois eli nokka ja tuplat (nokka myyty tuplat jälellä). no yllätyksesi taas paloi sulake rasia. ja viimeisen kahden kuukauden aikan mitä olen autoa omistanut niin rassamista on riittänyt... ensin nypyssä petti alapallo nivel. sitten katkesi jarru putki, kytkimen työ sylinteirn letku katkesi. virrat ovat hävineet useaan kertaan, taas hajosi perä, kardaani katkesi ja nyt vielä petti taka iskarin yläpään kiinitys ym paljon muita rasittavia pikku vikoja.

no eipä siinä aina olen kottiin päässyt ja tästä puuttuu paljon pieniä remontteja mitä en jaksa kirjoitella koska tarina olisi tuplasti pitempi. mutta aikaa ja rahaa on mennyt, josksu tuli laskettua että pari tuhatta euroa ei enää riitä. niin ja olihan tässä 2 muutakin ladaa yhtä aikaa ensiksi vakio 1200s josta joka viikonloppu kun sill olittin reissu meinigillä meni aian jotain. tässä muutamia 2 kpl latureita, vesipumppu, takatukivarsia, etulokari (oli oma moka) 2 kpl kansi pahveja, kerran pakoventiili ja lopuksi hävisvät kaikki valot. no nyts ekin on egyptissä.

Tuliha tuossa rakenettua 1200l jota sai hitsata pari kuukautta. pohjaa ja helmoja ei ollut... no tähänkin tein kansiremontin ja laittelin vakio sisutan takaisin. muuten pidin orkkiksena paitsi alumiini vanteet piti laitaa. niin ja olihan tuossa yksi jääläkin 1500s 2105 jota ei tarvinnut rassata oikeastaan ollenkaan, tosin lipesi sittemmin puuhun ( rauha hänen muistolleen) mutta kertaakaan en ole tienvarteen ladaa jättänyt tahi hinuria tilannut aina on saannut nilkutettua kotiin

ja näistäkin riitäisi tarinaa mutta ei jaksa enää kirjoittaa mutta olipahan näissäkin rassatavaa kun tuo keltanen vfts replica sattui toimimaan. mutta kaikesta huolimatta aion pitää molemmat ladat omistuksessa mutta ensi kesänä olis tarkotus siirtyä täysi kokoisiin mootoreihin eli väh 5 litranen v8 on seuraavan auton nokalla en tiedä onko muutos parempaan vai huonompaan. Ammatin puolesta kädet mustana meno jatkuu vaikkakin se joskus tympäiseeki kun aamulla alottaa kahdeksan aikaan ja neljän jälkeen jatkaa omia romuja tuonne ilta kymmeneen

en tiedä jaksaako tätä kukaan lukea mutta pitempi olsi ollut jso kaiken olis kertonu mutta pääpiierteittäin on auton elämän vaiheet minun omistuksessa kerrottu

http://irc-galleria.net/view.php?nick=ladamias

tuossa vielä kuva kyseisestä laitteesta ja onnelsita omistajasta... tuon linkin takaa löytyy myös muista vehkeistä kuvia


(tarkka silmäsimmät varmaankin huomaavat että 2003 ei ole ikä riittänyt korttiin mutta eihän sitä kortilla ajeta)
Viimeksi muokannut Team perseauki racing, 3.12.2005 10:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No jopas on ollu koittelemusta kerrakseen...ei ne työt näköjään tekemällä lopu :lol:

Niin ja hyvähän siellä landella on päristellä ilman korttia :wink:

Oot kyllä varsinainen amiksen perikuva....se on hyvä juttu se. Kyllä mullekin kelpais nuin tehokas lata...kyllähän vakioladallakin on kiva amistella 8)
Viimeksi muokannut Jokari, 2.12.2005 17:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

joo on siinä saanu kyllä käsiä paskata ja remonttia on ollu... kyllä itelläni ois voinu jo usko mennä jos noin paljo joutus työtä tekee ladan eteen.. mutta kukapa ei tekis.. :lol: hienoja ovat kyllä ja tehoa olet repiny autosta..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Tulee ihan omat mopo-ajat mieleen tosta tarinasta. Joka päivä oli jotain rikki ja yleensä kun jonkun vian sai korjattua niin seuraavana päivänä tuli väh. 2 uutta tilalle :lol: Koneista paukkui jatkuvasti laakereita, kytkimet oli kulutustavaraa, kannentiivisteet hajosi, kaasarit oli ite viilattuja eli ihan paskoja jne. jne. Ja sitten kun sain ne lopultakin laitettua kuntoon niin myin ne pois.. Ne oli muuten Tuntureita molemmat, kovia vehkeitä :)

Mutta kyllä ne koettelemukset joskus loppuu, viimestään silloin kun vaihdat autoa :wink:
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Jokari_ kirjoitti:No jopas on ollu koittelemusta kerrakseen...ei ne työt näköjään tekemällä lopu :lol:

Niin ja hyvähän siellä landella on päristellä ilman korttia :wink:

Oot kyllä varsinainen amiksen perikuva....se on hyvä juttu se. Kyllä mullekin kelpais nuin tehokas lata...kyllähän vakioladallakin on kiva amistella 8)

no ehottomasti ku ammattikoulu pohjlta ollaan liikkeellä....

niin ja autolla en koskaan ole korttitta ajosta kiinni jäännyt mutta pyörällä tuli sekin tehtyä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin