virtalukko
virtalukko
mitäs laki sanoo ratti ja virtalukosta meinasin jos poistaisi koko hökötyksen ja laittaisi rele ohjauksen hälyttimeltä.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Re: virtalukko
Kysy katsastusasemalta, esitä ideasi, vaatii varmaankin muutoskatsastuksen rattilukkoa ajatellen, sama se on mistä napista käymään laittaa ja onhan noita kaukokäynnistyslaitteitakin jo olemassa. Omatekemissä systeemeissä vaan taitaa tuo hyväksyntä tuottaa vaikeuksia. Kysy konttorilta, ei tarvi pähkäillä..niin minä tekisin jos moiseen puuhaan lähtisin.v.paasio kirjoitti:mitäs laki sanoo ratti ja virtalukosta meinasin jos poistaisi koko hökötyksen ja laittaisi rele ohjauksen hälyttimeltä.

Kyllä lähtee..!
Ja lahes kaikissa vanhoissa 99/900 saabeissa mita on kohdalle osunut tuo virta-/vaihdelukko systeemi on ollut siina kunnossa etta avaimen saa lahtemaan pois kaikissa asennoissa ja kaynnistaminen onnistuu milla tahansa avaimelle tai vaikka jaatelotikulla.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Rattilukko
Voihan rattilukon saada toimimaan jonkinlaisella servolaitteistolla sähköisestikin.
Eihän kaikissa ranskan kaaroissa ole avaimia ollenkaan.
Mutta tuskin ohjaukseen liittyviä muutoksia hyväksytään kovinkaan helposti, mutta ei kai niitä ole pakko katsastusmiehelle esitellä,poliisille ehkä herkemmin.
Eihän kaikissa ranskan kaaroissa ole avaimia ollenkaan.
Mutta tuskin ohjaukseen liittyviä muutoksia hyväksytään kovinkaan helposti, mutta ei kai niitä ole pakko katsastusmiehelle esitellä,poliisille ehkä herkemmin.
Ruorilukko
Ajonestolaite on pakollinen nykyään lähes kaikissa autoissa. On se niin kauan ollut lakisääteinen juttu. Muistaakseni laissa on jotakin höpinätä Saabin systeemistä suoraan. Silloin Saabit tehtiin Suomessa ja oltiin solidaarisia Saabismeille.
Saab on yksi helpoimpia autoja ottaa luvatta käyttöön. Lukkopesän saa virtalukosta aivan yksinkertaisella vempsuttimella vedetyksi pois. Virtalukon pohjassa oleva kolo on sen jälkeen käännettävissä millä hyvänsä esimerkin mukaan vaikka juuri jäätelötikulla. Auto käyntiin ja ajoon.
Civic Hondassa taas on ohjausakselissa ohennus, joka on sorvattu akseliin. Vanhemmat vekottimet irroittavat rattinsa voimakkaasta väännöstä. Mahtaa voroa ottaa pattiin.
Näissä kaikissa lakisääteisissä jutuissa on syytä aina miettiä myös seurauksia. Sakko tai ajokielto on kaikkein pienempiä menetyksiä mitä voi aiheutua. Täraytäppä kuolonkolari, jonka tutkii aina erityinen onnettomuustutkintalautakunta. Se antaa kolarista lausuntonsa. Jos todetaan auto rakennetuksi lain vastaiseksi, niin vakuutusyhtiö näin suuressa korvausasemassa riitauttaa korvauksen, jolloin onneton auton omistaja ja kuljettaja joutuvat aika liriin. Jos vaikka makselet äidille ja viisihenkiselle lapsikatraalle elinkorkoa täysi-ikäisyyteen asti ni jo ottaa pattiin. Tai jos vakuutusyhtiö maksaa ja perii vaikka puolet takaisin syylliseltä, niin koko loppu elämän on vankeudessa maksuihin.
Noista käytön estävistä laitteista taas varkaustilanteessa tulee vakuutusyhtiön kanssa riitaa. Itse olen ajatellut niin, että jos kerran maksan vakuutuksia, niin miksi en silloin täytä niiden ehtoja. Muuten kylvän rahaa suoraan ämmiin persiisiin.
Turvavyö on ja mukava. Jätä käyttämättä. Aja kolari. Ja vaakuutusyhtiö väittää sinun vammojesi syntyneen siitä ettei turvavyö ollut kiinni. Ja taas osa korvauksista pois.
Kirja tästä taas meinaa tulla, mutta ehkäpä muutama meistä Laduri immeisistä saa tästä virikkeitä ajatella asiaa myös tältä kantilta.
Jyrki-boy
Saab on yksi helpoimpia autoja ottaa luvatta käyttöön. Lukkopesän saa virtalukosta aivan yksinkertaisella vempsuttimella vedetyksi pois. Virtalukon pohjassa oleva kolo on sen jälkeen käännettävissä millä hyvänsä esimerkin mukaan vaikka juuri jäätelötikulla. Auto käyntiin ja ajoon.
Civic Hondassa taas on ohjausakselissa ohennus, joka on sorvattu akseliin. Vanhemmat vekottimet irroittavat rattinsa voimakkaasta väännöstä. Mahtaa voroa ottaa pattiin.
Näissä kaikissa lakisääteisissä jutuissa on syytä aina miettiä myös seurauksia. Sakko tai ajokielto on kaikkein pienempiä menetyksiä mitä voi aiheutua. Täraytäppä kuolonkolari, jonka tutkii aina erityinen onnettomuustutkintalautakunta. Se antaa kolarista lausuntonsa. Jos todetaan auto rakennetuksi lain vastaiseksi, niin vakuutusyhtiö näin suuressa korvausasemassa riitauttaa korvauksen, jolloin onneton auton omistaja ja kuljettaja joutuvat aika liriin. Jos vaikka makselet äidille ja viisihenkiselle lapsikatraalle elinkorkoa täysi-ikäisyyteen asti ni jo ottaa pattiin. Tai jos vakuutusyhtiö maksaa ja perii vaikka puolet takaisin syylliseltä, niin koko loppu elämän on vankeudessa maksuihin.
Noista käytön estävistä laitteista taas varkaustilanteessa tulee vakuutusyhtiön kanssa riitaa. Itse olen ajatellut niin, että jos kerran maksan vakuutuksia, niin miksi en silloin täytä niiden ehtoja. Muuten kylvän rahaa suoraan ämmiin persiisiin.
Turvavyö on ja mukava. Jätä käyttämättä. Aja kolari. Ja vaakuutusyhtiö väittää sinun vammojesi syntyneen siitä ettei turvavyö ollut kiinni. Ja taas osa korvauksista pois.
Kirja tästä taas meinaa tulla, mutta ehkäpä muutama meistä Laduri immeisistä saa tästä virikkeitä ajatella asiaa myös tältä kantilta.
Jyrki-boy