Sivu 1/1

110:n päästöt kierroksilla korkealla

Lähetetty: 23.11.2005 17:51
Kirjoittaja kalle
Kävinpä tänään katsastuttamassa toisen sotaratsumme. Päästöissä ongelmaa. Auto 2111 vm. 00, 8 v.
Kesällä vilkutteli CE-valoa ja tyhjäkäynti oli heikonlaista, välillä sammui. Liekö sitten ruiskunpuhdistusaineen vai minkä syy, että ongelmaa ei sen jälkeen ilmennyt. Paitsi tänään katsastuksen jälkeen...
Että voisiko se olla happitunnistin? Pitäisikö tästä vaimon käyttämästä pelistä ajaa karstat pois? Vai kattiko heihei. Tyhjäkäynnillä arvot olivat ok.
Kierroksilla: CO: 3.37, HC 91 (OK), Lambda 0,91.

Viikko sitten Samara (-96) meni vaimon ja työkavereiden ihmetykseksi katsastuksesta läpi ilman havaittuja vikoja tai puutteita. Ja mikäpä sillä ajellessa. Tosin, molempien olisi hyvä töihin päästä autoilla jatkossakin.

Vinkeistä olisin kiitollinen. Foorumia jonkin verran selailin, mutta suoraa vastausta ongelmaan en löytänyt.

Kalle

Lähetetty: 23.11.2005 18:49
Kirjoittaja Turbiini
Rikkaallahan se näyttää käyvän eli happi anturi tai mahdollisesti moottorin lämpöanturi.

Lähetetty: 23.11.2005 19:01
Kirjoittaja pressa
ja jos tuo mootorinvikavalo palanut niin ajotietokoneella näkisi mikä vikana

Lähetetty: 23.11.2005 21:57
Kirjoittaja kalle
Joo. Vilkahtipa hyvinkin. En ole BK-10:sta saanut vikakoodeja näkyviin, tiedä sitten, onko vika koneessa vai diagnoosipistokkeessa (asentajassahan se ei voi olla :P ). Täytyisi tilata uusi tai hakea Murmanskista kun en jaksa johtojakaan ruveta irrottelemaan takuuseen lähettääkseni. Johdoissa ei vikaa ole, eikä muistaakseni liittimissäkään, mitä niitä mittailin.

Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".

Lähetetty: 24.11.2005 1:29
Kirjoittaja samarai
Noi häkäarvot sopisi muuten "katti heihin" mutta ne pitäisi silloin olla korkealla myös tyhjäkäynnillä.

Lähetetty: 24.11.2005 6:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
kalle kirjoitti:Joo. Vilkahtipa hyvinkin. En ole BK-10:sta saanut vikakoodeja näkyviin, tiedä sitten, onko vika koneessa vai diagnoosipistokkeessa (asentajassahan se ei voi olla :P ). Täytyisi tilata uusi tai hakea Murmanskista kun en jaksa johtojakaan ruveta irrottelemaan takuuseen lähettääkseni. Johdoissa ei vikaa ole, eikä muistaakseni liittimissäkään, mitä niitä mittailin.

Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".
jos muut toiminnot BK-10:ssä näkyy ok (kierrosluku yms. tiedot) pitäisi olla diagnoosijohto oikein kytketty. eihän auto ole GM ruiskulla eli versio 2111-00-133, niissä kun ei koodit jää muistiin ja niitten koodeja ei BK-10 näytä?

Lähetetty: 24.11.2005 11:33
Kirjoittaja Stefa
Tuo lambda ainakin metsässä, eihän se muuta tarvikkaan kun päästöt nousee.