Thema 2.0i.e. turbo-tekniikka larssiin?
Thema 2.0i.e. turbo-tekniikka larssiin?
Onkohan käytännön kokemusta kellään moisesta kun haulla ei meinannu löytyä vastausta. Käytännössähän se on pitkälle sama kone kuin fiatin 2.0tc?
Tuleeko pahoja tilaongelmia?
Sopiiko ladan laatikko vai onko fiatin lodju parempi vaihtoehto?
Viisaammat auttakaa.
Tuleeko pahoja tilaongelmia?
Sopiiko ladan laatikko vai onko fiatin lodju parempi vaihtoehto?
Viisaammat auttakaa.
Re: Thema 2.0i.e. turbo-tekniikka larssiin?
Käytännössä tuo on täysin sama kone mitä 2l turbo esimerkiksi cromassa. Vapareistakaan ei eroa hirveästi, lähinnä männissä suurin ero.Hellfire kirjoitti:Onkohan käytännön kokemusta kellään moisesta kun haulla ei meinannu löytyä vastausta. Käytännössähän se on pitkälle sama kone kuin fiatin 2.0tc?
Tuleeko pahoja tilaongelmia?
Sopiiko ladan laatikko vai onko fiatin lodju parempi vaihtoehto?
Viisaammat auttakaa.
Suurimman työn tuossa tekisi vinokoneen kääntö pystyyn ja imu- /pakosarjojen teot. Imupuoli ei ainakaan mahdu ja taitaa pakopuolikin törmätä tulipeltiin. Toisekseen jakaja tulee myös tulipeltiä päin.
Mutta tehtävissä kyllä. Leimalle pitäisi sitten saada teholappu alle 100,8hv tehoista.
Ladan laatikko käy kyllä, 131:stä ja 132:sta löytyisi huomattavasti vahvempia laatikoita, tosin eivät mahdu kardaanitunneliin ilman laajennusta.
Käytteleppä hakua, tosiaan tuohon pätee täysin samat asiat mitä fiatin vino-tc:hen. Lueskele vaikka allekirjoittaneen sivutkin läpi vaikka nuo aika pitkään ovat päivittämättä olleetkin.
Vauhdin tae - alamäki
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Siis kun vinokone käännetään pystyyn niin öljynkiertoa pitää muokata, muuten pumppu imee tyhjää ja toinen nokka käy kuivana, toinen nokka taas saa liikaa öljyä ja nokkakotelo tulvii.
Pakoputken saa kyllä mahtumaan, muttei juurikaan yli 2-tuumaista. Ratkaisuna hammastanko
Tai vfts-tyylinen repsikan jalkatila.
1700 ladasta saisi suorasytkän tuohon
Pakoputken saa kyllä mahtumaan, muttei juurikaan yli 2-tuumaista. Ratkaisuna hammastanko

1700 ladasta saisi suorasytkän tuohon

Vauhdin tae - alamäki
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Theman konehan on niin sanotusti väärän kätinen joten pako sarja menisi kuskin jalka tilan alta...
Muutenhan kone käy ladan laatikkoon helposti kunhan kooneen kääntää pystyyn mutta suosittelen fiattin laatikkoa sillä ladan laatikot ei kyllä kestä tceen tehoja kauaa ainaakaan kilpaa ajaessa (meidän kone on vapaasti hengittävä melkein vakio eikä laatikot tahdo kestää kisaa kauemmin )
Muutenhan kone käy ladan laatikkoon helposti kunhan kooneen kääntää pystyyn mutta suosittelen fiattin laatikkoa sillä ladan laatikot ei kyllä kestä tceen tehoja kauaa ainaakaan kilpaa ajaessa (meidän kone on vapaasti hengittävä melkein vakio eikä laatikot tahdo kestää kisaa kauemmin )

kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Niimpä tietenkin, tuli tuossa ajatuskatkos. Itsellä pystykone, joten siksi tuo repsikan puoli tuli niin automaattisesti. Ahdasta on ahtimella kuskin puolella, ja kaasuläppä tulee vakioimusarjassa tulipeltiä päin. En oikein noita nimityksiä väärän- ja oikeankätinen pitäisi järkevänä tapana erotella, vaan tuota asennusasentoalarbatzi kirjoitti:Theman konehan on niin sanotusti väärän kätinen joten pako sarja menisi kuskin jalka tilan alta...
Muutenhan kone käy ladan laatikkoon helposti kunhan kooneen kääntää pystyyn mutta suosittelen fiattin laatikkoa sillä ladan laatikot ei kyllä kestä tceen tehoja kauaa ainaakaan kilpaa ajaessa (meidän kone on vapaasti hengittävä melkein vakio eikä laatikot tahdo kestää kisaa kauemmin )

Mitä tuolle teidän koneelle sitten on tehty ja minkä kokoinen? Itsellä ollut jäällä 4 talvea sama loota eikä ropleemaa. Tosin taitaa olla asfaltilla otettavat tayskaasulähdöt aika eri asia. Ilmeisesti jokkista?
Vauhdin tae - alamäki
Ei siellä ole kuin peltipakosarja ja joku kakskurkkunen kaasari...( talvella uudet nokat, tuplat ja kannen porttaus ja nälkähän kasvaa syödessä )
Noh laatikot olleet aikas loppuun ajettuja paskoja joten ei ihme ettei kestä !
Mutta varmasti joku hyvin pidetty laatikko olisi kestävempi kuin jostain vanhasta teinirassista napattu.
Ja jokkista ajetaan
Noh laatikot olleet aikas loppuun ajettuja paskoja joten ei ihme ettei kestä !
Mutta varmasti joku hyvin pidetty laatikko olisi kestävempi kuin jostain vanhasta teinirassista napattu.
Ja jokkista ajetaan
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Muutakin kun moottori
On mukava seurata keskustelua moottorin rakentelusta Ladukkaan. Heittäisin omana mielipiteenäni mukaan hiukan erisuuntaista tarinaa.
Jos autolla on tarkoitus ajaa kovaa, jopa mutkitellen, niin syytä olisi kiinnittää huomiota myös alustaan. Itse alkaisin auton "virittämisen" ajo-omituisuuksista, ja sen jälkeen moottorista. Koska itsellä ei ole rata-ajokokemusta autolla, niin pyrkisin tekemään moottorista laajan vääntöalueen omaavan laitteen. Sillä olisi mukava opetella ajamaan ja kone antaisi anteeksi kuljettajan virheet huomattavasti nöyremmin, kun pienellä kierrosalueella ajettava mobiili.
Koska katsastusmiehet eivät hyväksy ihan mitä vain systeemejä käytettäväksi liikenteessä, niin katsastuskelpoisuus voitaisiin unohtaa, jos rakennetaan autoa vain radalle ajettavaksi. Ajelen moottoripyörällä ja olen käynyt radalla kokeilemassa rinkulan kiertämistä. Oma moottorikerho varaa radan ja kolmen kympin maksulla pääsee mukaan ajamaan. On mukavaa hommaa ja päivän puitteissa on ainakin takki ihan tyhjä.
Tältä pohjalta heittäisinkin ehdotuksen siitä, että Lada kerho varaisi ensi kesänä ajopäivän sopivimmalta moottoriradalta. Siihen mennessä halukkaat varmaankin saataisivat autoja radalla ajettavaan kuntoon. Samalla jokainen voisi arvioida omaa ajokykyään suljetulla alueella ja Ladan rakenteluopit ja ajo-ohjeet leviäisivät kuskilta kuskille.
Kehitelkääpä ajatusta eteenpäin, niin itsekin pääsisin ajamaan Nivalla täydessä sladissa . . .
Jyrki-boy
Jos autolla on tarkoitus ajaa kovaa, jopa mutkitellen, niin syytä olisi kiinnittää huomiota myös alustaan. Itse alkaisin auton "virittämisen" ajo-omituisuuksista, ja sen jälkeen moottorista. Koska itsellä ei ole rata-ajokokemusta autolla, niin pyrkisin tekemään moottorista laajan vääntöalueen omaavan laitteen. Sillä olisi mukava opetella ajamaan ja kone antaisi anteeksi kuljettajan virheet huomattavasti nöyremmin, kun pienellä kierrosalueella ajettava mobiili.
Koska katsastusmiehet eivät hyväksy ihan mitä vain systeemejä käytettäväksi liikenteessä, niin katsastuskelpoisuus voitaisiin unohtaa, jos rakennetaan autoa vain radalle ajettavaksi. Ajelen moottoripyörällä ja olen käynyt radalla kokeilemassa rinkulan kiertämistä. Oma moottorikerho varaa radan ja kolmen kympin maksulla pääsee mukaan ajamaan. On mukavaa hommaa ja päivän puitteissa on ainakin takki ihan tyhjä.
Tältä pohjalta heittäisinkin ehdotuksen siitä, että Lada kerho varaisi ensi kesänä ajopäivän sopivimmalta moottoriradalta. Siihen mennessä halukkaat varmaankin saataisivat autoja radalla ajettavaan kuntoon. Samalla jokainen voisi arvioida omaa ajokykyään suljetulla alueella ja Ladan rakenteluopit ja ajo-ohjeet leviäisivät kuskilta kuskille.
Kehitelkääpä ajatusta eteenpäin, niin itsekin pääsisin ajamaan Nivalla täydessä sladissa . . .
Jyrki-boy
Toisekseen theman koneen kanssa tulee tilaongelmia ja ruiskukin on ilmamäärämittarilla. Toki hirveän nopeasti tuo ei tehoja rajoita.noose01 kirjoitti:Eikös noita ratapäiviä ole järjestettykin...
Ja Theman koneesta on temppu ja toimitus saada tehot tiputettua tuohon hieman yli sataan. En sano etteikö se onnistu mutta joku muu tekniikka voisi olla helpompi kohde.
Tehot pudonnee ahtojen tiputuksella ja kenties kierrostenrajoittimella. Eli ei tuo se iso ongelma olisi.
Vauhdin tae - alamäki
Re: Muutakin kun moottori
mitenkähän tuo sopivuus määritellään??Jyrki-boy kirjoitti: heittäisinkin ehdotuksen siitä, että Lada kerho varaisi ensi kesänä ajopäivän sopivimmalta moottoriradalta Jyrki-boy
aiempina vuosina oltu alastarossa ja ahvenistolla
jotkut radat maksavat muuten tuhat euroa päivä
eli kyllä ratavalintaan hintakin vaikuttaa