
Paremmat gummit eteen vai taakse
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Paremmat gummit eteen vai taakse
Kertokaa, kumpaanpäähän kannattaa pikuisen paremmat Micukat laittaa. Tai vaihtoehtoisesti kummalle sivulle 

- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Ja itse kun teen juuri päinvastoin, sen takia että saisi itse päättää mihin se auto menee. Tuo sääntö on mielestäni tarkoitettu niille jotka eivät osaa tehdä mitään jos auton hieman irtoaa, tällöin on aliohjaavampi ajokäytös turvallisempaa.Misha kirjoitti:Koskaan ei kannata sekarengastaa, mutta sääntö on kai se, että huonommat eteen, vaikka sitä ajattelis että paremmat eteen.
Sitä varten ettei lähde perä alta liukkaalla.
Lisäksi etuvedossa eturenkaat kuluvat enemmän, jolloin myös kuluma pysyy tasaisena, kun edessä on aina paremmat vuorollaan.
Kummat kumit muuten takapotkussa kuluvat enemmän? Siis normaaliajossa...
Vauhdin tae - alamäki
kyllähän ne autokoulussa toitotti jotta paremmat taakse, ei mene vaan mun jakeluun, olen laittanut ja tulen laittamaan paremmat gummit eteen niin etu, taka kuin nelivetoisessakin kulkineessa, ellei sitten joku keksi autoa jossa takapyörät on ainoat ohjaavat...
ennemmin pikku sladi tilanteita kun ohjattavuuden menetys.
ennemmin pikku sladi tilanteita kun ohjattavuuden menetys.
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Vaan entäs kun nuo sladi tilanteet alkavatkin tuleen suurissa nopeuksissa? Siinä vaiheessa kun on ajanut 80 vauhista loivassa mutkassa metsähallituksen puolelle huonojen takarenkaiden takia niin siinä voi miettiä että kannattiko laittaa huonommat taakse... Edessä yleensä riittää aika hyvin pitoja kun kuitenkin yleensä eturenkailla on painoa enemmän. Ja myöskin tuossa tilanteessa jos on huonot renkaat takana ja edessä hyvät niin ohjauskin on paljon tehokkaampi niin saattaa lähteekkin yllättävän nopeasti nuo takaset luisteleen.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Monesti menee sen takia väärinpäin kun ei tiedetä että kyseisissä renkaissa on pyörimis suunnat. Tuskinpa ne ainakaan paremmat on ajaa jos kuviot menee väärin päin kun valmistaja ne on suunnitellu pyöriin oikein päin. Ja voihan se olla sekin syynä kun monihan tekee juurikin tuota renkaiden kierrätystä eli aina joka talvi eri paikoille nuo renkaat. Eikös ne jotenkin ristiin vaihdettu vai muistanko nyt vallan väärin?
Itsekkinhän muutaman kerran syyllistyin kun rengashommia tein niin laitoin vahingossa kummit väärinpäin vanteille. Onneksi kuitenkin aina alle laitossa ne huomas ja kerkes korjaamaan asian.
Itsekkinhän muutaman kerran syyllistyin kun rengashommia tein niin laitoin vahingossa kummit väärinpäin vanteille. Onneksi kuitenkin aina alle laitossa ne huomas ja kerkes korjaamaan asian.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Muistat juuri väärin, eli samat renkaat tulee pysyä samalla puolella autoa. Toisin sanoen edestä taakse, ja takaa eteen, mutta ei ristiin. Vaikka renkaat olisi pyörimissuunnattomat, niin tulisi pyörimissuunta säilyttää, koska muuten nastat lähtevät helpommin irti. Tosin moisia ei ole taidettu tehdä enää aikoihin(?). Ilman merkintäänkin tuon suunnan näkee nastan kulumasta, kun tarkasti katsoo.jta kirjoitti:Eikös ne jotenkin ristiin vaihdettu vai muistanko nyt vallan väärin?
Toisekseen: miksi ihmiset laittavat näitä VE jne merkintöjä siihen renkaan ulkokylkeen? Tekevät tuota liikkeissäkin, hienon näköiset sitten kun vilkkuvat alla kuin paloautossa konsanaan. Tuo kannattaisi kirjoittaa kulutuspintaan, tai edes renkaan sisäpuolelle.
Vauhdin tae - alamäki
Joo muistin todellakin väärin. Tuossa yhdessä koulukirjassa olikin tuollainen että oli vararengaskin mukaanluettuna tuossa vaihtohommassa ja nuo koskettikin kesärenkaita. Noissa näykyy tulevan tuolllaista ristiin vaihtoa jonkin verran.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Tuossa vaan nykyään tulee eteen tuo renkaiden sidottu pyörimissuunta, jolloin tuo ei onnistu. Muutenkin nykyään rupeaa nuo varapyörät olemaan niitä kottikärrynpyöriä. Toki kesärenkailla tuo voisi onnistua, harvalla taitaa talvikumia olla varapyöränä?jta kirjoitti:Joo muistin todellakin väärin. Tuossa yhdessä koulukirjassa olikin tuollainen että oli vararengaskin mukaanluettuna tuossa vaihtohommassa ja nuo koskettikin kesärenkaita. Noissa näykyy tulevan tuolllaista ristiin vaihtoa jonkin verran.
Vauhdin tae - alamäki
Onkos muuten kellää mitään tietoa kuinka paljon väännöstä ja tehosta menee nivassa takapyörille ja kuinka paljon eteen, vai vaihteleeko se?tolstoi kirjoitti:Mäpä laitan aina paremmat kumit vetäville pyörille (Nelivedossa eteen). Tästähän seuraa hyvin äkkiä se, että mulla ei ole parempia ja huonompia renkaita, vaan ainoastaan yhtä hyviä tai huonoja.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!