--> Autosi huoltokustannukset viimeisen 50000 km aikana
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
paha juttu sinänsä, kun en yleensä aja millään autolla noin paljoa, Samaralla mennyt 30 tkm, mutta täytyy myöntää että siinä on vähän enempi rahaa kulunut korjauksiin, mutta toisaalta auto oli 280 euron varaosaraato, niin rakennus remontit voidaan laskea lisäksi hankintahintaan.
varsinaiseen huoltoon ei paljoa mene. 30 tkm aikana ei tarvii vaihtaa kuin tulpat, pari kertaa öljyn suodatin ja moottorin öljy, polttoainesuodatin, ilmansuodatin. tossa ne huoltokohteet jo alkaa olemaankin. huolto-osat on halpoja verrattuna varaosiin.
tielle ei ole jäänyt kertaakaan, paitsi rengasrikkoja ollut muutama.
varsinaiseen huoltoon ei paljoa mene. 30 tkm aikana ei tarvii vaihtaa kuin tulpat, pari kertaa öljyn suodatin ja moottorin öljy, polttoainesuodatin, ilmansuodatin. tossa ne huoltokohteet jo alkaa olemaankin. huolto-osat on halpoja verrattuna varaosiin.
tielle ei ole jäänyt kertaakaan, paitsi rengasrikkoja ollut muutama.

Joulukuu 2004: Takajarrut täydellinen remppa
18.01.2005: Akku Varta
19.03.2005: Tulpat ~155 900km
22.03.2005: Ilmaputsarit Sprint Filter pestävät (5…10tkm v) 156 000km
04.04.2005: Jarruneste, -letku, -putket eteen. 156 jotainkm
02.07.2005: Takapyörän laakeri (vas.) 158 000 kait
30.07.2005: Jäähdylevyt eteen ja palat ~160 000
06.11.2005: Tulpat 166 000
Ainiin.. oli siin jännitesäädin hajalla jossain vaiheessa ja virranjakajakin on vaihdettu, mut ei taida olla iha tänä vuonna.
18.01.2005: Akku Varta
19.03.2005: Tulpat ~155 900km
22.03.2005: Ilmaputsarit Sprint Filter pestävät (5…10tkm v) 156 000km
04.04.2005: Jarruneste, -letku, -putket eteen. 156 jotainkm
02.07.2005: Takapyörän laakeri (vas.) 158 000 kait
30.07.2005: Jäähdylevyt eteen ja palat ~160 000
06.11.2005: Tulpat 166 000
Ainiin.. oli siin jännitesäädin hajalla jossain vaiheessa ja virranjakajakin on vaihdettu, mut ei taida olla iha tänä vuonna.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
Appiukon Volvo 240 -87 Huollot ja remontit 160tkm ajalta:
240 000 - 400 000 km
Kutakuinkin ajallaan vaihdettu tulpat ja öljyt+suodatin, pari kertaa ilmanputsari. Laturi vaihdettu kerran.
Tietenkin jonkun verran peltiä pohjaan/helmoihin (sen siitä saa kun ei pese autoaan kuin korkeintaan kerran vuodessa), pellit hitsattu itse=> ei maksa paljoa.
Eli kustannukset hyvin vähän
Emännän -89 fiatilla on nyt ajettu noin 10-12tkm tänä vuonna.
Huollot ja remontit siihen:
Takalampun umpio vaihdettu hajonnen tilalle. 5e
Toinen etu-umpio sai moottoritiellä kiven ja halkesi hieman. 10e
Neste city pro öljyt+suodatin.
tuulilasin pyyhkijän sulat.
Katsastuksessa suosittelivat että alkuperäiset iskunvaimentajat kannattaa pian vaihtaa vaikka vielä testistä menivätkin läpi, toinen vuoti hieman. Ostin samantien uudet sachs/boge iskarit joten rahaa tärvääntyi vähän yli 70e
2107:lla ajoin noin 5000km alkuvuonna.
Akun jouduin vaihtamaan kun vanha luovutti. lisäksi vaihdoin öljyt+suodattimen.
240 000 - 400 000 km
Kutakuinkin ajallaan vaihdettu tulpat ja öljyt+suodatin, pari kertaa ilmanputsari. Laturi vaihdettu kerran.
Tietenkin jonkun verran peltiä pohjaan/helmoihin (sen siitä saa kun ei pese autoaan kuin korkeintaan kerran vuodessa), pellit hitsattu itse=> ei maksa paljoa.
Eli kustannukset hyvin vähän

Emännän -89 fiatilla on nyt ajettu noin 10-12tkm tänä vuonna.
Huollot ja remontit siihen:
Takalampun umpio vaihdettu hajonnen tilalle. 5e
Toinen etu-umpio sai moottoritiellä kiven ja halkesi hieman. 10e
Neste city pro öljyt+suodatin.
tuulilasin pyyhkijän sulat.
Katsastuksessa suosittelivat että alkuperäiset iskunvaimentajat kannattaa pian vaihtaa vaikka vielä testistä menivätkin läpi, toinen vuoti hieman. Ostin samantien uudet sachs/boge iskarit joten rahaa tärvääntyi vähän yli 70e
2107:lla ajoin noin 5000km alkuvuonna.
Akun jouduin vaihtamaan kun vanha luovutti. lisäksi vaihdoin öljyt+suodattimen.
.
-Öljyt 10 tkm välein 17-26e laaki
-Suodatin 20tkm välein, jotain 5e kpl
-Pari paria pyyhkijänsulkia, noin 5e pari
-Etujarruletkut leimalle uusiksi, noin 20e + neste 5e
-Paikka hitsattu nyt syksyllä kuskinpuolen takapyöräkoteloon, ei maksa mitään kun itse tekee.
Siinäpä nuo taisi olla, tosin nuo kilometrit osuvat auton läpikäynnin jälkeiselle ajalle, jos olisit kysynyt viimeiseltä 80tkm niin lista olisi ollut PALJON pitempi
Ihan tarkat tiedot olisi huoltokirjassa. On muuten hyvä tapa kirjoitella siihen itsekkin aina kun tekee jotain 
Oletin tosiaan että tarkoitetaan 50tkm
-Suodatin 20tkm välein, jotain 5e kpl
-Pari paria pyyhkijänsulkia, noin 5e pari
-Etujarruletkut leimalle uusiksi, noin 20e + neste 5e
-Paikka hitsattu nyt syksyllä kuskinpuolen takapyöräkoteloon, ei maksa mitään kun itse tekee.
Siinäpä nuo taisi olla, tosin nuo kilometrit osuvat auton läpikäynnin jälkeiselle ajalle, jos olisit kysynyt viimeiseltä 80tkm niin lista olisi ollut PALJON pitempi


Oletin tosiaan että tarkoitetaan 50tkm

Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
EI kai se ihme ole, niitä corolloja on useita millä ajellaa liki 500000 km. Ladojakin on esitelty Konela-viestissä sellaisilla kilometreillä että iltasaduksi moni luulisi. Kyllä vehkeet kestää jos niitä huolletaan asianmukaisesti ja käsitellään sillai ku on tarkoitettu. Nojoo..Vaimo ajeli 1200 L:llä 100000km, kymmenen vuoden ajan. Ite huollettiin. Yksi kytkinpaketti, yksi laturin remmi,eteen jarruletkut, taakse jarrusylinterit,Täydellinen pakoputkisto kerran, lisäks yks takapönttö,muutama lamppu,parit pyyhkijän sulat,pesunestesäiliö/vuoti, otettiin vanhasta,yksi uusi kesärengas-sarja,uudet öljyt ja suodatin 5000 km välein,ilmansuodin 10000km välein.tulpat & kärjet 10000km välein.V-kopan tiiviste 10000km välein,aina ku tark. ja sääd venttiilit.Yhden kerran täydellisessä Finikor käsittelyssä, Ladan vahasin jokatoinen kuukausi, ei muuten ollu ruosteita ku vähä pakosarjassa.Käsipesin aina itse..ei koskaan likaisena tai märkänä talliin, aikoinaan kun se vaihdettiin 1200 S:ään niin se meni samana päivänä Viipuriin Auto-Linnasta. Me saimme työllemme palkan loistavasta hyvityksestä. Lada oli ehken meidän perheen edullisin auto ja varmaan tulee olemaankin koska nekin on nykyisin varustettu kateilla..Huom! tää oli varttuneemman Lada-miehen tilitys ei teinin joka virauttaa Ladansa ja polkee ku viimestä päivää kattomatta pellin alle ennenku kolisee...no vitsi..Moro!noose01 kirjoitti:Otsikossa taitaa olla kirjoitusvirhe?
Tuskin edes sun korolla on ajettu noin paljon vaikka ikiliikkuja onkin![]()
"Autosi huoltokustannukset viimeisen 50000 tkm aikana ! ! !"

Kyllä lähtee..!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Öljynvaihdosta:
Kannattaisi käyttää; varsinkin vanhassa koneessa, aina samaa öljyä.
Öljyissä on eroja ja koneen mekaniikka kuluu aina vähän erilailla kun öljynlaatu vaihtuu; tällöin koneeseen syntyy enemmän "klappia" kun on erilaisia kulumauria koneessa. Vähän on hiustenhalkomista, mutta Nesteelle töissä ollut kaverini joskus haasteli asiasta näin.
Samara; vm -98; kolme vuotta ja 70 000km; alkaen 17 000 km mittarissa.
Öljynvaihdot 10 000-15 000 km välein
Pari bensiininsuodatinta
Pari ilmansuodatinta
Startti vaihtoon viime kesänä
Pakoputken viimeinen osa vaihdettu
Jarrupalat edestä
Toinen jarruletku edestä
Parit tulpat; nyt nelikärkitulpat
Kuskin penkin istuimen kaltevuuden muovinen säätörulla vaihdettu
Takavalojen liitinten remppaamista
Vaihtoon menossa pari kumiletkua lämppäri <=> runko välille
Lämppärin moottori; vähän meluaa liikaa.
Kannattaisi käyttää; varsinkin vanhassa koneessa, aina samaa öljyä.
Öljyissä on eroja ja koneen mekaniikka kuluu aina vähän erilailla kun öljynlaatu vaihtuu; tällöin koneeseen syntyy enemmän "klappia" kun on erilaisia kulumauria koneessa. Vähän on hiustenhalkomista, mutta Nesteelle töissä ollut kaverini joskus haasteli asiasta näin.
Samara; vm -98; kolme vuotta ja 70 000km; alkaen 17 000 km mittarissa.
Öljynvaihdot 10 000-15 000 km välein
Pari bensiininsuodatinta
Pari ilmansuodatinta
Startti vaihtoon viime kesänä
Pakoputken viimeinen osa vaihdettu
Jarrupalat edestä
Toinen jarruletku edestä
Parit tulpat; nyt nelikärkitulpat
Kuskin penkin istuimen kaltevuuden muovinen säätörulla vaihdettu
Takavalojen liitinten remppaamista
Vaihtoon menossa pari kumiletkua lämppäri <=> runko välille
Lämppärin moottori; vähän meluaa liikaa.
Nyt o takaveto Ladalla tullu ajeltua 1.5v ja n.10tkm. Jos jätetään öljyt, suodattimet ja muut "kulutus osat" pois mm. jarrupalat, niin osia on pitänyt ostaa 46.5Eurolla(pakoputken etupätkä, jarruletkut eteen, venttiilivarren kumit, ja venakopan tiiviste, joka tosin on vaihtamatta ku entinenkin pitää).
Aika kohtuullista, mielestäni.
,_,/ukka
Aika kohtuullista, mielestäni.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No jos tosiaan jätetään nuo kulutuskamat (öljy, putsarit, tulpat, vahat, pesuaineet, maalit, massat jne) pois, niin rahaa on menny lokakuun alusta ja noin 1000 km matkalla seuraavasti:
- Käsijarruvaijeri 16€
- Takajarrusylinteri 11,50€
- Ruostehitsaukset 60€
- Käytetyt talvigummit eteen, 40€, asennus 20€
Ohan noihin kemikaaleihin ja muihin menny rahaa tuommonen 120-150€ ainakin.
Mutta siinähän nuo tärkeimmät...melko kallista
- Käsijarruvaijeri 16€
- Takajarrusylinteri 11,50€
- Ruostehitsaukset 60€
- Käytetyt talvigummit eteen, 40€, asennus 20€
Ohan noihin kemikaaleihin ja muihin menny rahaa tuommonen 120-150€ ainakin.
Mutta siinähän nuo tärkeimmät...melko kallista

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mun Lada 110 HB:llä on ajettu 23000km.
-useita vikoja korjattiin takuuseen.
-ilmansuodatin,polttoainesuodatin,sytytystulpat,parit öljyt ja suodatin,takavalojen poltttimo,ajotietokoneen osto,keskuslukituksen tangon hitsaus.
-alle 200 €uroa pitäisi olla,mutta eihän autokaan ole kuin reilut kaksi vuotta vanha.
-useita vikoja korjattiin takuuseen.
-ilmansuodatin,polttoainesuodatin,sytytystulpat,parit öljyt ja suodatin,takavalojen poltttimo,ajotietokoneen osto,keskuslukituksen tangon hitsaus.
-alle 200 €uroa pitäisi olla,mutta eihän autokaan ole kuin reilut kaksi vuotta vanha.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: --> Autosi huoltokustannukset viimeisen 50000 km aikana
no nythän on Samara Sedanilla kertynyt ylikin 50tkm, kustannuksia noin:
moottoriöljyä 3 x 4litraa a 16 euroa (Teboil 5W40) yhteensä 48 euroa
öljynsuodattimet 3 x a 5 euroa yhteensä 15 euroa
polttoaine suodattimet 2 x 15 euroa yhteensä 30 euroa
ilmansuodattimet 2 x 5 euroa yhteensä 10 euroa
nokkahihna olikohan 15 euro yhteensä 15 euroa
sytytystulpat 4 x a 2 euroa yhteensä 8 euroa
vaihteistoöljy 1 x 12 euroa (Teboil 10W40) yhteensä siis 12 euroa
jarruneste yhteensä noin 5 euroa
jäähdytysneste yhteensä noin 15 euroa
venttiilien säätökiekot 2 x 3 euroa yhteensä 6 euroa
venttiilikopan tiiviste 12 euroa
Huolto kustannukset yhteensä 176 euroa noin puolitoista vuotta ja 50000 km, kaikki huollot tehtynä, suomesta hankittu osat ja tarvikkeet. hinnat noin arviolta, mutta keskimäärin varmaan ihan kohdillaan. huollossa havaittuihin korjauksiin onkin sitten mennyt vähän enempi, mutta se onkin eri juttu
moottoriöljyä 3 x 4litraa a 16 euroa (Teboil 5W40) yhteensä 48 euroa
öljynsuodattimet 3 x a 5 euroa yhteensä 15 euroa
polttoaine suodattimet 2 x 15 euroa yhteensä 30 euroa
ilmansuodattimet 2 x 5 euroa yhteensä 10 euroa
nokkahihna olikohan 15 euro yhteensä 15 euroa
sytytystulpat 4 x a 2 euroa yhteensä 8 euroa
vaihteistoöljy 1 x 12 euroa (Teboil 10W40) yhteensä siis 12 euroa
jarruneste yhteensä noin 5 euroa
jäähdytysneste yhteensä noin 15 euroa
venttiilien säätökiekot 2 x 3 euroa yhteensä 6 euroa
venttiilikopan tiiviste 12 euroa
Huolto kustannukset yhteensä 176 euroa noin puolitoista vuotta ja 50000 km, kaikki huollot tehtynä, suomesta hankittu osat ja tarvikkeet. hinnat noin arviolta, mutta keskimäärin varmaan ihan kohdillaan. huollossa havaittuihin korjauksiin onkin sitten mennyt vähän enempi, mutta se onkin eri juttu

Re: --> Autosi huoltokustannukset viimeisen 50000 km aikana
-uusi laturi 135€
-laturin hihna ?
-öljyt,suodatin?
-nokkahihna+rulla 200€
-jarruneste+letkut eteen
-ilmanputsari?
-laturin hihna ?
-öljyt,suodatin?
-nokkahihna+rulla 200€
-jarruneste+letkut eteen
-ilmanputsari?
Re: --> Autosi huoltokustannukset viimeisen 50000 km aikana
ladalla ei ole paljoa tullut ajeltua, about 500km, mutta halpa vehe kun oli niin onhan siihen pitänyt jo vaihtaa tämmösiä palikoita:
-uusi akku
-laturi korjauttaa
-startin korjasin
-muutamia sähköosia
-ja muutamia hikisiä iltoja ladan parissa
Mutta nyt on toiminut kuin unelma ja etiäpäin!
-uusi akku
-laturi korjauttaa
-startin korjasin
-muutamia sähköosia
-ja muutamia hikisiä iltoja ladan parissa
Mutta nyt on toiminut kuin unelma ja etiäpäin!