Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jees poks.
eli Nivan hankinta ehkä olisi edessä
kertokaas kokemuksenne ,hyvät sekä huonot, Nivasta.
millanen kannattaa hankkia? mitä tulisi tarkistaa auto ostaessa?
millanen auto käytännössä? entä maastossa?
jos teillä on maastoajosta kokemusta niin mitä pitää ottaa huomioon ,näin kun ensikertalaisena sinne menee?!
Nivaa on sen verran vähän tarjolla että juurikaan ei pääse valitsemaan vuosimallia, mutta toisaalta eipä niissä suuria erojakaan pitäisi olla, täytyy tyytyä siihen mitä on tarjolla. Tarkemmalla tutkimisella voi sitten yrittää tinkiä hintaa. Miten Stadissa voi harrastaa maastoajoa
kyllä täällä kuulemma voi maastoajoa harrastaa.lueskelin tuossa jotain off road-harrastajien sivustoa ja he käyvät espoossa jossain ajamassa.
sieltä kuulemma löytyy mäkistä maastoa ja ihan oikeaa MUTAA
Mulla ei ainakaan ole kuin hyviä kokemuksia Niinkuin tuossa jo mainittiin,niin nivaa ei kauheasti pääse valitsemaan kun alkavat olemaan aika harvassa ja yleensä ne mitä tulee myyntiin on ne sitten halpoja tai kalliita tuntuu menevän kaupaksi... Eipä niistä sen kummempaa tarvi katsoa kuin muistakaan autoista ostaessa,hyvä ja perusteellinen koeajo kertoo kaiken oleellisen. Jakolaatikon toiminta kannattaa tarkastaa ja jos haluat alle ryömiä,niin kokeilla ristikoiden väljyys... Kyllähän nivalla normaali ajotkin ajaa,mutta mitä huonompi keli sen paremmalta se rupeaa tuntumaan... Ja kun keli on he...tillinen,on se suorastaan taivaallinen ajaa Kyllä se metsässäkin ihan kohtuullisesti etenee...
Kyselin tätä jo vanhan wellun foorissa, että onko kellään kokemuksia Nivasta vaununvedossa?
Kulutus nousee varmaankin hurjaksi, mutta miten riittää autossa vetokyky ja ominaisuudet?
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Olen omaa 2 aks. 1200 kg. koppia siirrellyt Nivalla muutamaan otteeseen. Vetokyky riitti yllättävän hyvin mutta yhdistelmä oli kaikkea muuta kuin junamainen. Luikertelua ja vatkausta riittämiin jota ei ole muiden autojen koukussa esiintynyt. Ilmeisesti yhdistelmä ei vaan ole sopiva sillä vanhat karvaanarit kertovat kiskoneensa Nivalla pitkiäkin reissuja ongelmitta. Niin... paitsi kulutus. On todettu ettei vakio 1600 kone kerkiä polttamaan enempää kuin 25-30l/100 km. Reissu pitää suunnitella huoltoasemalta toiselle periaatteella.
Mulla on sellainen -66 mallinen mkp:n 750kg vaunu ja sitä olen vetänyt noista autoistani nivalla,volvolla ja vanilla. Näistä kolmesta niva oli kyllä veturina huonoin... Kyllä siinäkin tosiaan tuo vetokyky riittää,mutta ei se tosiaan ole mitenkään mukava vetää. Onhan niva autona noista kevyinkin,mutta ei ole vaunukaan painava Nivassa tuntui että vaunu vei autoa,volvossa auto vei vaunua ja vanissa ei huomannut koko vaunua
sattu vaan silmään tommonen Tallinnassa autoliikkeessä myytävänä oleva Niva. En yhtään kyllä tiedä Nivan hintatasosta Suomessa, ton hintapyynti on jotain 900 euroa, ei kai 79-mallista enää tullia juuri tarvii maksaa (ainakaan jos tuo vasta toukokuussa).
Ei mahdoton ajatus, asiallisia Nivoja JÄRKEVÄÄN hintaan ei Suomesta tunnu löytyvän. Virossa hintataso näyttää olevan kohdallaan.
***
Miten tuo muuten käytännössä menee jos ostaa auton vapun jälkeen Virosta?
Kertokaa jos joku tietää ja viitsii.
Lada-Jussi kirjoitti:järjestetäänkö porukalla auton hakumatkoja viroon ensi kesänä?
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Omassani on merkattu jarrullisen kärryn max.painoksi 1500 kg.
Tuttavallani oli aikanaan annettu vanhojen säännösten mukaan max. painoksi 2400 kg. Eli 2x omapaino!
ja tyyppikilvessähän on ne maksimi painot, esim. 1410 kg auton kokonaispaino - 2420 kg auton kokonaispaino jarrulliisen perävaunun kanssa = sillon erotus on se kärryn suurin sallittu paino tässä siis 1010 kg joka olisi 1200 S autossa sama kuin auton omapaino. Uudemmissa on perävaunupaino enemmän kuin auton omapaino...
Liikenteeseen saatettava on vuosimallia -88.
Painotiedot rekisteriotteesta:
-omamassa 1200 kg
-kokonaismassa 1520 kg
-jarrullisen perävaunun paino 2400 kg
-jarruttoman perävaunun paino 600 kg
Tekniikan luovuttajana toimiva on vuosimallia -90.
Tekniikka kunnossa mutta kori aivan läpimätä
sekä käyttöönottomaksut rastissä monelta vuodelta.
(Ostettu konkurssipesästä)
Painotiedot rekisteriotteesta:
-omamassa 1200 kg
-kokonaismassa 1520 kg
-jarrullisen perävaunun paino 1490 kg
-jarruttoman perävaunun paino 400 kg