Ainakin pienillä kierroksilla köröttely ja lyhyet ajot. Teknisestä viasta en kyl osa sanoa. Oireena sit taas mm. jälkikäyntiä. Eli ei muuuta kun baanalle ja reilusti kierroksia koneeseen ja uudestaan katot onko viel karstainen.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002. Galleriassa
foma kirjoitti:Ainakin pienillä kierroksilla köröttely ja lyhyet ajot. Teknisestä viasta en kyl osa sanoa. Oireena sit taas mm. jälkikäyntiä. Eli ei muuuta kun baanalle ja reilusti kierroksia koneeseen ja uudestaan katot onko viel karstainen.
noniksen tietäen voi noi pienet kiekat olla syy, mä olen aina sanonut ettei vitosta kannata käyttää Ladat on kierroskoneita ja jos on kiekkamittari niin näkee ettei meluun verrattuna kierroksia olekaan niin hurjasti kuin luulisi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Silloin luulisi kaikkien tulppien karstoittuneen. Minä en erityisen pienillä kierroksilla köröttele, no 90:ssä laitan 5:lle tasasella maalla mutta niin kai tekee kaikki muut paitti Jussi?
Jälkikäyntiä oli aikaisemmin, nykyään tosi tosi harvoin (auttoi kun sääsi kaasarin ja vaihtoi tyhjäkäyntiruuvin mekaaniseen). Noi tulpat on voinut olla autossa hyvinkin pitkään. Ainakin ne oli kovin kireessä ja kärkiväli suuri. Katellaan nyt karstaantuuko uudet tulpat.
Ei mulla muuta, mutta jos taulussa lukee 70 niin tarjoan jo vitosta tupaan...mitänyt kaverin 2107:n kyydissä olen ollu, niin jossain 100 vauhdissa 4:n ja 5:n ero on luokkaa 350-400 kierrosta, eli aika pieni.
Ittelläni noihin pirullisiin jälkikäynteihin auttoi kovempi kenkä, tyhjäkäyntisopan säätö rikkaammalle sekä 98
Viimeksi muokannut Jokari, 10.11.2005 7:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
kesällä oli sama juttu mulla. ykkönen tulppa aivan tukossa. ihmettelin kauan miksi käy niin huonosti ja säätelin kaasutinta ja sytkää.
huolestuin kanssa, mieleen tuli: männänrenkaista joku/jotku hajalla, ventiilin ohjurin kumi jaskana, pakoventtiili falskaa.
mut, putsasin tulpan ja nyt olen pari kuukautta ajanut normaalisti, en ole edes muistanut koko asiaa, kunnes nyt. pitääpäs tarkistaa.
eihän se normaalia ole , että vain yksi tulppa nokeaa.?
eli autosi ei ole alkuperäisessä kunnossa tai sitten siinä on vikaa
ehjä lada ei ysikasia kaipaa vaan kulkee kivutta seitenkutosellakin
siis voit vaikka 95 bensaa vielä jatkaa polttoöljyllä eikä ongelmia jos auto kunnossa
Olisko viel semmonen mahdollisuus, että siin on imuvuoto ykköspytyn kohdalla? Itse en kyl tiedä kuinka paljon tuo laiha seos vaikuttaa karstoittumiseen.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002. Galleriassa
eli autosi ei ole alkuperäisessä kunnossa tai sitten siinä on vikaa
ehjä lada ei ysikasia kaipaa vaan kulkee kivutta seitenkutosellakin
siis voit vaikka 95 bensaa vielä jatkaa polttoöljyllä eikä ongelmia jos auto kunnossa
Jos mä ostan 161 tkm ajetun Ladan, niin en voi olla tietämättä sitä että mylly on aika finaalissa, vaikka sitä olis kuinka hyvin pidetty. Eli vikaa on, kyllä mä sen olen tiennyt alusta saakka. Ei viatonta Ladaa ole olemassakaan.
Mutta kuten wanha viisaus on mullekin tuskallisen monta kertaa kantapään kautta opettanut: Kun se toimii, älä korjaa sitä!
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
foma kirjoitti:
Olisko viel semmonen mahdollisuus, että siin on imuvuoto ykköspytyn kohdalla? Itse en kyl tiedä kuinka paljon tuo laiha seos vaikuttaa karstoittumiseen.
Laiha seos ei karstoita, melkein päinvastoin että vanhatkin karstat palaa pois.
Ite veikkaisin tohon Nonniksen ongelmaan, että toi ykköspytty ja/ tai venanohjurit on väljät?
Itellä ainakin karstottumista edesauttoi vanhat ja kovettuneet venttiilinvarren kumit. Pääsi vetään öljyä sitä kautta. Tulpat oli karstaiset ja pahimmassa osittain öljyinenkin. Eli voisin epäillä tuota että siitä johtuis tuo karstoittuminen..
Tuosta kumin kovuudesta voidaan sanoa että oli sitä luokkaa ettäkun pihdeillä kiinni otti niin se hajos pieninä siruina silmille... Eli oli käytännössä kuin muovia.
Joku essonbaari juttu muistaakseni kertoi, että keulimmainen pytty käy kylmimpänä, eli saattaisi olla syy tommoseen. Toisaalta jos syy olisi tuo, niin miksi kaikkien ladojen ykkös tulppa ei oo karstassa
,_,/ukka kirjoitti:Joku essonbaari juttu muistaakseni kertoi, että keulimmainen pytty käy kylmimpänä, eli saattaisi olla syy tommoseen. Toisaalta jos syy olisi tuo, niin miksi kaikkien ladojen ykkös tulppa ei oo karstassa
,_,/ukka
on mullakin ollut ykkönen usein huonoin, silloin kun linnussa pätki oli yleensä 1 tulpassa vika, joskus kyllä kakkosessakin
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)