Mitä ihmettä se check engine-valo yleensä tarkottaa kun se syttyy.
Ohjekirjassakin käsketään kääntymään valtuutetun Lada-korjaamon puoleen.
Käsittääkseni tuo valo tarkoittaa jotain vikaa bensajärjestelmässä
(kaasarissa),olenko käsittänyt oikein????
kaasutin koneessa jos Check Engine palaa, voi syy olla seoksen ohjainlaitteen (AFR) johtoliitoksissa, tai liian kuumassa katalysaattorissa (jos autossa on katin lämpötunnistin, yleensä ei ole) tai sitten koko ohjainlaite on tohjona. Check Enginen palaminen tarkottaa pidemmän päälle katalysaattorin kannalta tuhoisaa kaasuttimen seoskäyttäytymistä.
Ruiskuautoissa Check Engine taas varoittelee kaikista ruiskun ja sytytyksen vioista ja ne voidaan lukea vikakoodeista, vian paikallistamista varten.
Mulla on kyllä sellanen käsitys että vaikka check engine palaa sillä ei oo mitään virkaa koko kaasari autossa ainakaan sellasessa missä on se axtek kaasari....Mulla ei ainakaan käynti eikä mikään muutu vaikka se typerä valo palaa. Mutta tuohan se joulun tunnelmaa...
Igor kirjoitti:Mulla on kyllä sellanen käsitys että vaikka check engine palaa sillä ei oo mitään virkaa koko kaasari autossa ainakaan sellasessa missä on se axtek kaasari....Mulla ei ainakaan käynti eikä mikään muutu vaikka se typerä valo palaa. Mutta tuohan se joulun tunnelmaa...
Viimeksi kun sitä valoa katselin, se johtui sytytyspoksista, joka oli tohjona. Kipinää siis ei tullut normaaliin tahtiin, mutta en tiedä syttyikö CE sitten sytytyspoksista suoraan vai jotain muuta kautta. Käynti ei ollut aina normaali valon palaessa.
Kauan tuli ajeltua valon kanssa, ja tuloksena olikin paska katti...
Mulla taas käynti on normaali, kun check engine palaa. Koskaan se ei pala maantiellä, vaan yleensä pitemmän tyhjäkäynnin jälkeen lämpimällä koneella kaupunkiajossa (ja yleensä Hämeenlinnassa..).
Nonnis kirjoitti:Mulla taas käynti on normaali, kun check engine palaa.
No sehän on hyvin, onko Axtec vehkeissä joskus normaali käynti?
sori oli ihan pakko todeta vaikkei tää mikään vitsipalsta olekaan!!
vai tarkoititko normaalin epänormaalia käyntiä. Toisaalto jos axtekki on sekaisin niin se saattaa käydäkin vähän paremmin, mutta sitten tosiaan hajoo katti kun seos ei ole aivan täydellinen.
Nonnis kirjoitti:Mulla taas käynti on normaali, kun check engine palaa.
No sehän on hyvin, onko Axtec vehkeissä joskus normaali käynti?
sori oli ihan pakko todeta vaikkei tää mikään vitsipalsta olekaan!!
vai tarkoititko normaalin epänormaalia käyntiä. Toisaalto jos axtekki on sekaisin niin se saattaa käydäkin vähän paremmin, mutta sitten tosiaan hajoo katti kun seos ei ole aivan täydellinen.
Eli siis jos axtekki käy suht tasaisesti niin se onkin vika?
On se kummaa että se johtuis poksista kun vaihdoin ehjän poksin tilalle niin se lopetti check engine valon sytyttämisen ja sitten se alko taas parin viikonpäästä....Öö...Paras vaihtoehto on poistaa valo ja olla tyytyväinen ja sitten kun katsastus häämöttää myydä lada pois
Mulla se rupes taas välkytteleen loppuvuodesta. Aika harvon kuitenkin, abaut kerran viikossa. Yleensä näen punasta kun kone on lämmin, ja on tullut ajeltua pitempiä matkoja viiden - kuudenkympin nopeuksia. Tällöin on usein myös niin, että olen pitänyt parin päivän sapatin auton ajamisesta.
Auton toiminnassa en ole sen kummempaa vaikutusta huomannut.
Mää oon tota kurkkausta konepellin alle aina tilaisuuden tullen toteuttanutkin. Yleensä Lada on ollut tyytyväinen siitä eikä ole herjannut taas vähään aikaan. Kai se kaipaa vaan huomiota.
Ladaperhe kirjoitti:Tuohan oli loistava vaikka tämä ei vitsipalsta olekaan. Tai sitten tämä on hauska vaan meidän turkulaisten mielestä.
Mutta ei se mitään Kai jotkut lempääläisetkin voivat tästä iloa saada...
Misha kirjoitti:Jos Check Engine palaa:
1. pysäytä auto
2. avaa konepelti
3. tsekkaa, onko kone vielä siellä
4. jos on, jatka matkaa
Se on lempääläläiset. Mutta joo tottakai se on tarpeellista automobiilin liikkeen jatkumisen kannalta että se mylly pysyis suhta paikoillaan siä kannen alla. Vaikka KAT:a en tuekkaan...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.