Sivu 1/1

Kiekkamittari ei toimi

Lähetetty: 7.11.2005 23:09
Kirjoittaja nivailija
Apua! Johdot on kyllä kiinni puolassa, mutta ei toimi. Autossa kärjetön sytkä. Puola uusittu, sen jälkeen ei ole toiminut.

Apuuuva!

Lähetetty: 8.11.2005 8:05
Kirjoittaja Nerd-O
Itse testasin tuon niin että kytkin sen alkuperäisen kiekkamittarin johtoihin uuden kiekkamittarin. Yllättäen tämä uusi kyllä toimi, mutta alkuperäinen ei. Joten alkuperäinen kiekkamittari on viallinen.

Lähetetty: 8.11.2005 10:32
Kirjoittaja nivailija
Nerd-O kirjoitti:Itse testasin tuon niin että kytkin sen alkuperäisen kiekkamittarin johtoihin uuden kiekkamittarin. Yllättäen tämä uusi kyllä toimi, mutta alkuperäinen ei. Joten alkuperäinen kiekkamittari on viallinen.
Paljon mahdollista... Saakohan näitä uusia "Nivan alkuperäisiä kierroslukumittareita" mistä?

Lähetetty: 8.11.2005 14:00
Kirjoittaja Castrol
Tuo Kiekkakello on kaikissa vanhemmissa ladoissa sama esim nelivalo kantissa ja nappisfarkussa 1500 kunhan jostain löydät sellasen ladan rundarin niin se käy...
Uudemmankin varmaan muuten kävisi mutta on pikkusen isolla näytöllä mutta luulen että voisi olla sama koneisto niissäkin....

Lähetetty: 8.11.2005 15:50
Kirjoittaja Nerd-O
nivailija kirjoitti:Paljon mahdollista... Saakohan näitä uusia "Nivan alkuperäisiä kierroslukumittareita" mistä?
Mulla on yksi alkuperäinen Nivasta irroitettu rundimittari, mutta se tulee omaan Nivaan :P

Lähetetty: 8.11.2005 16:48
Kirjoittaja nivailija
Nerd-O kirjoitti:
nivailija kirjoitti:Paljon mahdollista... Saakohan näitä uusia "Nivan alkuperäisiä kierroslukumittareita" mistä?
Mulla on yksi alkuperäinen Nivasta irroitettu rundimittari, mutta se tulee omaan Nivaan :P
Kiva, kun kerroit. :(

Lähetetty: 8.11.2005 17:53
Kirjoittaja Nerd-O
nivailija kirjoitti:Kiva, kun kerroit. :(
:P :P Jos haluut niin saat ilmaiseksi tuon mun nykyisen mittarin. Todennäköisesti siellä on jossain mittarin sisässä joku kosketushäiriö. Alkaa yleensä toimimaan hetken ajon jälkeen ja kunnon röykytyksessä se välillä toimii ja välillä pimenee.

Lähetetty: 8.11.2005 23:04
Kirjoittaja LENNY
Nerd-O kirjoitti: Mulla on yksi alkuperäinen Nivasta irroitettu rundimittari, mutta se tulee omaan Nivaan :P
Mulla on kans,2107:n rundimittari.Mutta... sekin tulee omaan Nivaan :D

Lähetetty: 8.11.2005 23:25
Kirjoittaja nivailija
LENNY kirjoitti:
Nerd-O kirjoitti: Mulla on yksi alkuperäinen Nivasta irroitettu rundimittari, mutta se tulee omaan Nivaan :P
Mulla on kans,2107:n rundimittari.Mutta... sekin tulee omaan Nivaan :D
Pientä ironiaa havaittavissa?

Lähetetty: 8.11.2005 23:36
Kirjoittaja LENNY
Jep 8) .Mulla sekos kiekkamittari reilu viikko sitten.Rupes vaan ajossa pomppiin kuin hullun mulk.. edes takas. Vajaan parikymmentä kilsaa jaksoin sitä katsella,mut sit meni hermo ja pistin piuhat poikki.
Purettu tossa yhtä kolaroitua 2107:aa.Koitan sen mittarilla,onko vika siinä vai jossain muualla.Jos Nivan mittari on ehjä,kyllä sä tuon saat.Ilmottelen vaikka yv.nä,jos en tarvi mittaria.Viikon parin sisällä..

Lähetetty: 8.11.2005 23:50
Kirjoittaja nivailija
LENNY kirjoitti:Jep 8) .Mulla sekos kiekkamittari reilu viikko sitten.Rupes vaan ajossa pomppiin kuin hullun mulk.. edes takas. Vajaan parikymmentä kilsaa jaksoin sitä katsella,mut sit meni hermo ja pistin piuhat poikki.
Purettu tossa yhtä kolaroitua 2107:aa.Koitan sen mittarilla,onko vika siinä vai jossain muualla.Jos Nivan mittari on ehjä,kyllä sä tuon saat.Ilmottelen vaikka yv.nä,jos en tarvi mittaria.Viikon parin sisällä..
Kuulostaa hyvältä... Puran kuitenkin varmuuden vuoksi oman mittaristoni, ja tarkastelen liitokset kaiken varalta.

Lähetetty: 9.11.2005 9:52
Kirjoittaja cassu
nivailija kirjoitti:Saakohan näitä uusia "Nivan alkuperäisiä kierroslukumittareita" mistä?
...Äiti Venäjältä... Pöhö-Andreilta kannattanee kysellä.

Lähetetty: 1.12.2005 16:46
Kirjoittaja THI-900
Sankarit ja veljet. Vika EI välttämättä ole mittarissa, jos se rupee pomppimaan ja hyppimään.

Omassa 1200L:ssä oli virranjakaja menny klehaksi (siis suomeksi väjälksi), niin se lähetti sinne mittarille hirmu sykettä! Ja se sitten tietysti vielä rikkokin sen mittarin. Kun oli jakaja vaihdettu, niin ilmotti sadan vauhdis 5-vaihteella (niin siinä on siis eri loota) kaikki 1800 varvs/min. => pulssit tasajännitteeksi muuttava piiri oli kuollu. Mutta olis se kyllä tiukkaa, jos sais oikeesti meneen noin pienellä kierroksilla 8)

Lähetetty: 1.12.2005 23:03
Kirjoittaja LENNY
Vaikee uskoa että mulla virranjakajassa vikaa,kun on lähes uusi kärjetön.Mutta kaikki tietty mahdollista.