Volvoonko siirtyminen....
Volvoonko siirtyminen....
Olis tuossa tutulla (tai siis muijan sukulaisella) myynnissä Volvo 340 GL. Vuosimalli on -88. Ajettu 120.000 km. Ollu kahella omistajalla. Ekana papparaisella kesä ajossa, sen jälkeen naisen käytössä, joka pitänyt autoa todella hyvin. Ruostesuojattu kolme vuotta sitten. Tässähän ei oo kattia, joten ainakaan siltä puolen ei tule ongelmia. Onko kellä tietoo, onko kyseisessä kulkuneuvossa mitä yleisiä juttuja, joita kannattaa huomioida etukäteen. Vai voiko olla yhtä luotettava (?) kuin Ladat ovat? Huomenna menen kattomaan ja koeajamaan. Menen kaiken varalta linja-autossa, jos vaikka.......
Viimeksi muokannut Ladisti, 3.11.2005 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko millä koneella?
Anopilla oli 2 litranen sähköruutta -89.
Ruma kuin synti ja huono ajaa. Sen ajan kun hänellä oli käytössä ei ollut muuta ongelmaa kuin katalysaattori piti vaihtaa, eli suhteellisen varmatoimista tekniikkaa. Tosin tuo 2 litranen oli volvon oma kone toisin kuin ne pienemmät jotka on kait jotain renaultin koneita. talvella suhteellisen karmea ajaa koska suht tehokkaan koneen ja lyhyen akselivälin ansiosta paskamainen ajaa liukkaalla => spinnaa todella helposti, paljon vaikeampi vetää hallitussa sladissa kuin esim Lada tai 240 volvo. Vaihdelaatikko on takana perän yhteydessä, samoin kun esim alfa 75:ssä. tasapainottaa hyvin painosuhdetta. Perässä on joku "metallitanko" jonka saa kuuleman mukaan aika helposti poikki jos pyörät lyö tyhjää jäällä ja sitten yhtäkkiä saavatkin pitoa esim asfaltilta. Silloin meno loppuu siihen ja peräremontti edesssä.
Takana on pitkittäiset lehtijouset. Alusta on vakiona karmea kiikkulauta ja moottoritiellä tulee sekä äitiä että isää ikävä jos nostaa nopeuden normaaliin moottorienopeuteen vakiolevyisillä renkailla.
Jälleenmyynti arvoa noilla ei juurikaan ole. eli paljoa ei kannata maksaa, hinta tietenkin koneen ja kunnon mukaan.
EDIT: Ja etujousen alalautaset kannattaa tarkistaa, on paskamainen homma kun se pettää ja päästää jousen alas vauhdissa. Nimimerkillä räntätuiskussa 10cm loskassa rengasta vaihtanut...
Anopilla oli 2 litranen sähköruutta -89.
Ruma kuin synti ja huono ajaa. Sen ajan kun hänellä oli käytössä ei ollut muuta ongelmaa kuin katalysaattori piti vaihtaa, eli suhteellisen varmatoimista tekniikkaa. Tosin tuo 2 litranen oli volvon oma kone toisin kuin ne pienemmät jotka on kait jotain renaultin koneita. talvella suhteellisen karmea ajaa koska suht tehokkaan koneen ja lyhyen akselivälin ansiosta paskamainen ajaa liukkaalla => spinnaa todella helposti, paljon vaikeampi vetää hallitussa sladissa kuin esim Lada tai 240 volvo. Vaihdelaatikko on takana perän yhteydessä, samoin kun esim alfa 75:ssä. tasapainottaa hyvin painosuhdetta. Perässä on joku "metallitanko" jonka saa kuuleman mukaan aika helposti poikki jos pyörät lyö tyhjää jäällä ja sitten yhtäkkiä saavatkin pitoa esim asfaltilta. Silloin meno loppuu siihen ja peräremontti edesssä.
Takana on pitkittäiset lehtijouset. Alusta on vakiona karmea kiikkulauta ja moottoritiellä tulee sekä äitiä että isää ikävä jos nostaa nopeuden normaaliin moottorienopeuteen vakiolevyisillä renkailla.
Jälleenmyynti arvoa noilla ei juurikaan ole. eli paljoa ei kannata maksaa, hinta tietenkin koneen ja kunnon mukaan.
EDIT: Ja etujousen alalautaset kannattaa tarkistaa, on paskamainen homma kun se pettää ja päästää jousen alas vauhdissa. Nimimerkillä räntätuiskussa 10cm loskassa rengasta vaihtanut...
.
Eräällä duunikaverilla on tuollainen. Tietääkseni ollut sillä varmaan jo uudesta lähtien. Kovasti on mieltynyt tuohon autoon. Viime talvena sitä tuossa pihalla tuupittiin kun ei se päässyt pihasta pois. Oli eturengas pienessä kuopassa ja koko auto jäi siihen jumiin
Niin ja tuo kuski on sitten vielä nainen, joten en usko että se kovin kiikkerä on talvella? Tuskin se sitä muuten käyttäisi. Ja tuo yksilö on muuten kanssa hemmetin hyvässä kunnossa. Se huollattaa sitä aina Biliassa.. Siellä kun palvelu on kuulema niin mukavaa 


- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
En oo vielä päässy näkemään enkä kokemaan. Uskoisin kuitenkin, että normaaliajossa ei oo autoa kummempi. Ajetaanhan sitä Ladoillakin;=)noose01 kirjoitti:Niin tuonkin omistaja oli nainen, ja kyllä se sillä töihin pääsi. Normaalissa ajossahan se ei ole niinkään kiikkerä. Mutta jos vähänkään reippaammin ajelee niin sen huomaa kyllä. Oletko päässyt testaamaan sitä?
Mihinkään ralli- eikä rassailu käyttöön se ei olisi tulossakaan ,vaan ihan normaaliksi aikuisten käyttämäksi perheautoksi.
Kohta soittelen omistajalle ja utelen tietoja. No nyt on soitettu ja vähän tietoja tuossa eka viestissäni.
Tuo yksilö on varustettu 1,7 litraisella koneella. Itsellä oli aikoinaan 1,4 litraisella koneella ollut 340:n, jolla ajettiin lähes 300tkm, ennen kuin kone pamahti. Tuli tankattua Venäjällä 92:sta liian pitkään.
Mutta tuota kaameaa ajettavuutta en kyllä allekirjoita, oli mukava peli. Eikä niin traktori kuin kaikki väittivät, vaikka hieman kankea se ehkä oli. Ruoste vei tuon yksilön romuttamoon, mutta eipä sille mitään tehtykkään moneen vuoteen. Hyvällä huolenpidolla olisi varmasti ajettu pitempään.
Mutta tuota kaameaa ajettavuutta en kyllä allekirjoita, oli mukava peli. Eikä niin traktori kuin kaikki väittivät, vaikka hieman kankea se ehkä oli. Ruoste vei tuon yksilön romuttamoon, mutta eipä sille mitään tehtykkään moneen vuoteen. Hyvällä huolenpidolla olisi varmasti ajettu pitempään.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eikös 340 ole joko 1,4 tai 1,7 rellun koneella ja 360 volvon omalla 2,0 koneella? kaikki ranskalainen aina epäilyttää, 360 Volvo on joskus ollut omallakin ostoslistalla, mutta olen kuitenkin aina Ladassa pysynyt.

Joo, DeDion -taka-akseli noissa on. Ajanut en ole, mutta olen kuvitellut, että siitä johtuen tuo 300 -series Vulva olisi kohtuu kiva ajettava talvella.noose01 kirjoitti:talvella suhteellisen karmea ajaa koska suht tehokkaan koneen ja lyhyen akselivälin ansiosta paskamainen ajaa liukkaalla => spinnaa todella helposti, paljon vaikeampi vetää hallitussa sladissa kuin esim Lada tai 240 volvo. Vaihdelaatikko on takana perän yhteydessä, samoin kun esim alfa 75:ssä. tasapainottaa hyvin painosuhdetta.
Seiskavitonen on ainakin ihan unelma ajettava talvella(kin). Painojakauma 50/50, eli perä ei ole heti edellä kun hieman kaasua painaa.
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
Juuri näin. Rellun koneet tunnistaa malli merkinnästä, 1,4 DL ja 1,7 GL. Vanhemmissa taas Volvon omat koneet mallimerkinnällä GLS, GLT tai GLE, riippuen korityypistä. Tällöin kaikki oli mallimerkinnällä 34x, jossa x kertoi ovien määrän.Lada-Jussi kirjoitti:eikös 340 ole joko 1,4 tai 1,7 rellun koneella ja 360 volvon omalla 2,0 koneella? kaikki ranskalainen aina epäilyttää, 360 Volvo on joskus ollut omallakin ostoslistalla, mutta olen kuitenkin aina Ladassa pysynyt.
En noista uusista niin mutta noi vanhat kartaanin vulvat on ihan miehekkään näköisiä ja kokoisia ja yllättävän halpaa kai noidenkin laitto on vaikkei varmasti ladan tasolla? Tuollainen farmarivulva (200 sarja) on oikeinkin mieleeni muttei ole vielä jäänyt haaviin kenenkään nurkistaPavlovits kirjoitti:Ihmettelin, ettei kukaan kirjoittanut Volvon olevan paska auto. Yleensähän kaikki muut merkit Ladaa lukuunottamatta moititaan aivan kelvottomiksi tai ei autoiksi ollenkaan perustelematta asiaa mitenkään.

124/2101 practical beauty
Niin, siis nimenomaan volvon koneet... Noista patongin pureksijoiden keksinnöistä en menis takuuseen... Meillä on mm. noita 300- ja 400-sarjalaisia ollu riesaks asti ja juuri noi 1,4 ja 1,7litraiset on ollu himpun konstikkaita härveleitä.. Myös tuo hollannissa rakennettu kori epäilyttää...., tuppaa happaneen...noose01 kirjoitti:Volvon koneet on sen verran kestäviä että harvalla on pokkaa alkaa haukkua niitä paskoiksi.
Off-topic > Mä oon korviani myöten täynnä noita volvoja, se kun sattuu olemaan faijan suuri suosikki.., ja olen joutunu kuuntelemaan mitä ihmeelisempiä perusteluja ja syitä miksi valita Volvo....

Ei tartte suuttua
