En tiiä sanoo mitenkä ne saabin penkit istuu omille kiskoille mutta ainakin Nivan ja 2105:n penkkien kiskot on eri levyset eli jos se saabin penkki käy esim. takapotkun kiskoihin niin se ei siltikään istu Nivaan.
Tossa pari kuvaa kuinka sovitettiin 2105:n penkit Nivan kiskoille
Mulla on Nivassa tietääkseni Saabin penkit. Ilmeisesti on vielä alunperin asemoitu sinne. Takapenkki on samaa verhoilua. Tuskin kukaan alkaa takapenkkiä samalla kankaalla vielä verhoileen Nivan kaltaisessa autossa?
TOVERI NIVA kirjoitti:En tiiä sanoo mitenkä ne saabin penkit istuu omille kiskoille mutta ainakin Nivan ja 2105:n penkkien kiskot on eri levyset eli jos se saabin penkki käy esim. takapotkun kiskoihin niin se ei siltikään istu Nivaan.
oliskohan pyöreälamppuisten ja nivan kiskot samalla etäisyydellä, pyöreelamppuisissa ja kanteissa kun on eri.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladoilla radalle kirjoitti:tähän täytyy sanoa elkää hyvät ihmiset sotkeko saabia autoon..!!
Hahahahahahaaaa... Toi oli hyvä!!! (kuolee nauruun)... Tulee mieleen takavuosilta kaverin lada johon oli laitettu tarra: Koeaja Saab, minä tein sen jo...
No joo, mulla oli aikanaan nappikses 99:n penkit ja ei ne sinne "heittämällä" mee...., mutta pikku puuhastelulla ne saa istumaan sinne ihan mukavasti....
Onhan ne. Ihmetyttää toi Saabin penkkien tunkeminen joka paikkaan. Mullaki on ollu Saabi (tunnustan, voitte sylkeä päälleni miitingeissä) ja oon kyllä sitä mieltä, että se penkki on ihan huonoimmasta päästä. Ei minkäänlaista sivutukea, kuskin selkä väsyy viim. 100 km ajon jälkeen. Täytyy kyllä myöntää sekin, että mun mielestä toinen tosi huono jakkara on kyllä merkkiä BA3.
Jos haluu hyvän ja halvan penkin, niin suosittelen 80-90-luvun etuveto-Lancer GLS:n penkkiä. Tosi hyvät säädöt, kestävä ja tukeva. Ei kyllä sovi kovin leveille kuskeille. Perus-Lancerin penkki on huono.
Minä tykkäsin nappiksen Saab/Talbot-jakkarasta. Sopi ainakin mulle. Eka nappiksen suomipenkit olivat huonommat, kestivät kyllä käyttöä, mutta olivat pikkasen liian matalat. Nuo Saabismiversiot oli tarpeeksi korkeat ja ryhdikkäät.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Noissa penkkihommissa kannattaa olla varovainen. Minun siniseen Wagoneeriin oli laitettu Saabin penkit. Asennus oli liian vasemmalla. Kuski oli kokoajan ovessa kiinni.
Joissakin autoissa istutaan menosuuntaan nähden vinossa. Jos tätsäät tälläsen auton penkin suoraksi kulkusuuntaan nähden, niin ajaminen on pitkillä matkoilla elämyksellisen eläimellistä.
Kaveri osti Recaron penkin joka veivaantuu lähes kaikkiin asentoihin. Tämän jälkeen on autot vaihtuneet, mutta penkki on kestänyt samana. Jos on huonoselkäistä väkeä, niin näin saat autoon , kun autooon parhaan mahdollisen ajoasennon.