Saabin penkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Jasser

Saabin penkit

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Olen nähnyt parissa ladasa saabin etupenkit :?:
Meneekö ne ihan suoraan sen kummempia virrustuksia alkuperäisten tilalle? Ajattelin vaan Nivaan laittaa...
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

En tiiä sanoo mitenkä ne saabin penkit istuu omille kiskoille mutta ainakin Nivan ja 2105:n penkkien kiskot on eri levyset eli jos se saabin penkki käy esim. takapotkun kiskoihin niin se ei siltikään istu Nivaan.

Tossa pari kuvaa kuinka sovitettiin 2105:n penkit Nivan kiskoille
Kuva

Kuva
Kuva
Jasser

Viesti Kirjoittaja Jasser »

okei. No entäs samaran penkit ku sellasethan on 1700i nivassa.
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nivailija nimimerkillä vaikuttavalla kaverilla on Euro Samaran penkit Nivassa, kysäseppä siltä että istuuko omille kiskoille vai joutuuko soveltaan.
Kuva
Nerd-O
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Mulla on Nivassa tietääkseni Saabin penkit. Ilmeisesti on vielä alunperin asemoitu sinne. Takapenkki on samaa verhoilua. Tuskin kukaan alkaa takapenkkiä samalla kankaalla vielä verhoileen Nivan kaltaisessa autossa?
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Mulla oli intin jäljiltä Saabin kuskinpenkki. Etupää oli alkup. pultinreijissä ja takapää lattiakaukalon poikki hitsatussa lattaraudassa.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

TOVERI NIVA kirjoitti:En tiiä sanoo mitenkä ne saabin penkit istuu omille kiskoille mutta ainakin Nivan ja 2105:n penkkien kiskot on eri levyset eli jos se saabin penkki käy esim. takapotkun kiskoihin niin se ei siltikään istu Nivaan.
oliskohan pyöreälamppuisten ja nivan kiskot samalla etäisyydellä, pyöreelamppuisissa ja kanteissa kun on eri.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladoilla radalle

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

tähän täytyy sanoa elkää hyvät ihmiset sotkeko saabia autoon..!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

ladoilla radalle kirjoitti:tähän täytyy sanoa elkää hyvät ihmiset sotkeko saabia autoon..!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Hahahahahahaaaa... Toi oli hyvä!!! (kuolee nauruun)... Tulee mieleen takavuosilta kaverin lada johon oli laitettu tarra: Koeaja Saab, minä tein sen jo...

No joo, mulla oli aikanaan nappikses 99:n penkit ja ei ne sinne "heittämällä" mee...., mutta pikku puuhastelulla ne saa istumaan sinne ihan mukavasti.... :lol:
Lada-Mies

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

buahahhahhahhaa täytyykin mennä vaihtamaan taas allekirjoitus "Saabismi on sairaus" niin kuin minulla oli kun liityin tähän kerhoon :twisted:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eikös nämä Talbotin penkit olleet myös Saabin penkit ? :?
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Onhan ne. Ihmetyttää toi Saabin penkkien tunkeminen joka paikkaan. Mullaki on ollu Saabi (tunnustan, voitte sylkeä päälleni miitingeissä) ja oon kyllä sitä mieltä, että se penkki on ihan huonoimmasta päästä. Ei minkäänlaista sivutukea, kuskin selkä väsyy viim. 100 km ajon jälkeen. Täytyy kyllä myöntää sekin, että mun mielestä toinen tosi huono jakkara on kyllä merkkiä BA3. :oops:

Jos haluu hyvän ja halvan penkin, niin suosittelen 80-90-luvun etuveto-Lancer GLS:n penkkiä. Tosi hyvät säädöt, kestävä ja tukeva. Ei kyllä sovi kovin leveille kuskeille. Perus-Lancerin penkki on huono.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Minä tykkäsin nappiksen Saab/Talbot-jakkarasta. Sopi ainakin mulle. Eka nappiksen suomipenkit olivat huonommat, kestivät kyllä käyttöä, mutta olivat pikkasen liian matalat. Nuo Saabismiversiot oli tarpeeksi korkeat ja ryhdikkäät.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
sinihelmi

paras penkki

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

ukon tojotassa huononpi istua kui minun talbotin nojatuoleissa joka nainen ajaa autollaan mutta tosi nainen takavetoisella ladallaan :D
Jyrki-boy

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Noissa penkkihommissa kannattaa olla varovainen. Minun siniseen Wagoneeriin oli laitettu Saabin penkit. Asennus oli liian vasemmalla. Kuski oli kokoajan ovessa kiinni.

Joissakin autoissa istutaan menosuuntaan nähden vinossa. Jos tätsäät tälläsen auton penkin suoraksi kulkusuuntaan nähden, niin ajaminen on pitkillä matkoilla elämyksellisen eläimellistä.

Kaveri osti Recaron penkin joka veivaantuu lähes kaikkiin asentoihin. Tämän jälkeen on autot vaihtuneet, mutta penkki on kestänyt samana. Jos on huonoselkäistä väkeä, niin näin saat autoon , kun autooon parhaan mahdollisen ajoasennon.

Jyrki-boy
Vastaa Viestiin