ajotietokone

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Miihkali

ajotietokone

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Mistähän löytäisi bk-16 tietsikan asennusohjeen samaraan, kun täällä on tullut vastaan vaan 110:n ohjeita.Kai nyt joku on näitä samaraankin asentanut?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä asensin suoraa venäjänkielisestä ohjeesta :D ei sitä taida olla kerhon puolesta suomennettuna, voisin katsoa jos se venäläinen on tallessa niin voi antaa ohjeistusta tarpeen mukaan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Martigan
Viesti:

ohje

Viesti Kirjoittaja Martigan »

enkös mä tuon sulle jussi antanu, kun se mulle Jämsänkoskella silloin joskus laitettiin. Vai olisko Ladamasterilla. Hetkinen, etten vaan laittanu sitä tänne forumiin...
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Martigan
Viesti:

tässä

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Sain tänään vihdoista viimein asennettua tuon BK-16 tietokoneen Samaraan ja sepäs olikin helppoa.
Punainen johto OBD-III liittimen napaan 16, musta 5, valkoinen 7 ja sininen 11. Vihreä johto ei taida mennä mihinkään. Tai siis translate.ru kertoo seuraavaa: Green wire connect to contact of the switch of dimensional fires, or contact 8 sockets МК.
Noilla ainakin toimii. Tiedä sitten kuinka luotettava tuo on ja tuo kyrillisten kirjainten tulkinta on vielä aika hankalaa

Eli tuo löytyi mittalaite venäjältä ketjusta...
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
ipronin

BK16 ohjeet venäjäksi

Viesti Kirjoittaja ipronin »

Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mul on varmaan silmissä vikaa, mutta en löydä noista ohjeista nykyään enää vihreää johtoa (multa kysyttiin sitä BK-10 osaltakin ja ei löydy), mutta olikohan vihreä johto se joka menee mittarivaloille, ainakaan muut noista johdoista ei sinne mennyt, itse liitin johdon jonnekin kojetaulun valon liittimeen (tais olla tupakansytytimen) lähteenä käytän siis tota http://www.orionspb.ru/instr/bk16.pdf
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ipronin

BK10 ajotietokone

Viesti Kirjoittaja ipronin »

Hankin heinäkuussa Lada 112:een BK10 Ladashopista. Ladakerhon suomenkielisistä ohjeista oli apua, mutta piti kuitenkin yrittää huonolla venäjänkielen taidolla paketissa mukana olleesta ohjeesta täsmentää eri johtojen käyttötarkoitus.

Mitään vihreää johtoa ei koko laitteessa ollut. Järkeilemällä ja venäläistä ohjetta tulkaten löytyi kuitenkin oikeat johdot oikealle paikalle.

Suurin ongelma oli maahantuojan asentama Blaupunkt radio, jonka sähköt oli otettu ajotietokoneen liittimestä ja sitten katkaistu kokonaan osa liittimelle menneistä johdoista. Muutama johdon pää oli irrallaan ja lähes eristämättömänä paljaana. Onneksi apunani oli minua paremmin tuollaisiin asennuksiin tottunut henkilö joka asensi puuttuvat johdot takaisin liittimelle.
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ostin BK-10 ajotietokoneen ladashopista. Minulla on peukalo keskellä kämmentä näissä virta-asioissa.Onkohan näiden sivujen lukijoissa niin kärsivällistä asiantuntijaa, että asentaisi ajotietokoneen paikalleen lataani.Malli on 110 hb-01, Jyväskylästä hiukan etelään sijainti. En pyydä ilmaiseksi tekemään. :?:
warre 353w sedan,
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

nythän ei siis ole kysymys siitä etteikö kukaan laittaisi vaan välimatkoista
minäkin sen voin asentaa mutta olen seinäjoella enkä viitsi ajaa pariasataakilometriä tuon takia
toki jos sinulla kulkua seinäjoella niin ilmoittele
eihän tuohon asennukseen mene kuin 10 min
ff8728

pressa, soitatko kun kerkiät.
0400-385308
warre 353w sedan,
ff8728

Onnistuin lopulta ajotietokoneen asennuksessa ihan mukavasti, kiitos pressan arvokkaiden ohjeiden, kyllä lata nyt piipittää. Kiitoksia, maailma on pieni, ehkä joskus pääsen jotenkin jelppimään. Minkähän autopsykipatrin maailma on minussa menettänyt :?: Vastaan itse, joku tietää vaan ei kerro.
warre 353w sedan,
ff8728

No niin, ajotietokone on käytössä ja hyvin toimii. Vikakoodia antaa 0340- tunnistin virhe-ruiskutus. Mitähän mötikkää olisi koputeltava että vikakoodi häviää, ruiskun merkkivalo sammuu :?:
warre 353w sedan,
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

ff8728 kirjoitti:No niin, ajotietokone on käytössä ja hyvin toimii. Vikakoodia antaa 0340- tunnistin virhe-ruiskutus. Mitähän mötikkää olisi koputeltava että vikakoodi häviää, ruiskun merkkivalo sammuu :?:
Paina tuota "etsi"-nappia sivun ylälaidassa ja kirjoita hakukenttään: 0340. Löytyy jotain juttua...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Miihkali

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

ff8728 kirjoitti:No niin, ajotietokone on käytössä ja hyvin toimii. Vikakoodia antaa 0340- tunnistin virhe-ruiskutus. Mitähän mötikkää olisi koputeltava että vikakoodi häviää, ruiskun merkkivalo sammuu :?:

kokeile vaikka nokka-akselin asentotunnistinta.
ff8728

Joo, asentotunnistin ilmeisesti antaa sen vikakoodin. Meinasin vielä ajella merkkivalo palaen, muuten toimii lata .Katsastukseen lähes vuosi aikaa.
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin