Weberi ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Weberi ladaan

Viesti Kirjoittaja Hazka »

Mulla ois tollanen weberi mallia 34 DAT 54/250 joka on lähtöisin 2 litrasesta CHT cromasta. Mitenkäs hyvin tuollainen kaasari toimis ladan 1600 myllyn päällä? saako liikaa soppaa?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Säädönhän tuo varmasti tarvisi, mutta niin se vaatii aina jos kaasarin vaihdat, tai saattaa kaivata se orkkiskin. Varmasti toimii hyvin kun säätöihin saa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Nyt kun kaasareista on puhetta Minä sain kaverilta 2litrasen sierran kaasarin kun vanha 2litrasen fordin kaasutin oli väärä ja tuokaan ei käy imusarjaan suoraan ja ei taida olla se 32/36 vai mikä se piti olla että käy suoraan? Siis montakohan joutuu vielä ruinaamaan? Eikös sen pitäny käydä just suoraan Ladan imusarjaan?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei foortin kaasari käykään suoraan, siitä pitää pultin reiät sahata päistä auki.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

lada 1300s kirjoitti:Nyt kun kaasareista on puhetta Minä sain kaverilta 2litrasen sierran kaasarin kun vanha 2litrasen fordin kaasutin oli väärä ja tuokaan ei käy imusarjaan suoraan ja ei taida olla se 32/36 vai mikä se piti olla että käy suoraan? Siis montakohan joutuu vielä ruinaamaan? Eikös sen pitäny käydä just suoraan Ladan imusarjaan?

liian uuden sierran kaasari ei käy. täytyy olla vanha ohc kone.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ai eli sen ei pidäkkään käydä suoraan. No tuo on ihan ohc koneesta eli sahaan ne päät auki ni sitten sopii ja vaijerilla kait se kaasuvipu on tehtävä. Suuttimet saattaa vaan olla vähän turhan isot. Ja tässä mallissa oli ihan sähköryypytki eli mitenkähä toimii. Mutta kiitos vastauksista kokeillaan.
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

Käyhän dgv 32/36 suoraan ladan imusarjaan. jos se on joku muu sierran kaasari niin sitten ei taida käydä. Mä muistelen et dgv:ssä on mekaaninen tai jäähdytysnesteellä toimiva ryyppy ja niissä uudemmissa letkuhässäkkä kaasareissa on sähköryyppy.
Tarkasta mikä sen kaasarin tyyppi on.
Onko tämmöinen?

Kuva

tämä on dgv

Ainoa oikea kaasari ladaan on dgv. Se käy suoraan, kun teet sinne kaasarin ja imusarjan väliin korotus palan että saat ilmanputsarin yli venttiilikopan.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Yritin ehtiä jotain merkintää tuosta kaasarista mutta ei lue mitään. Toisessa oli alumiinilätkä missä luki jotain mutta sen möin jo eteenpäin. Niin tuossa oikeassa näkyy olevan kaasuvivustokin erilainen. Tässä minun mallissa on erilainen vipu. Joutus rakentamaan vaijerin mitä jo teinki. ja jalan reikien väli on 100mm ja Ladassa 90mm Eli kannattaako tätä ihmettä mikä hyllyllä lojuu laittaa edes? Niin ja siinä ekassa oli mekaaninen kakkoskurkku ja vesiletkun väliin tuli ryyppy.
Avatar
Ertzu
Viestit: 192
Liittynyt: 10.8.2004 8:56
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Tuohon kaasarin ja imusarjan väliin tulevaan palaan liittyen sellainen kysymys, että mikä olisi paras materiaali tehdä kyseinen korotuspala? Sellainen, mikä mahdollisimman vähän johtaa lämpöä!?
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mullakin oli joskus tollanen kiinni. eikä mulla ollu mitään korutus palaa alla tosin ilamputsarikin oli ihan ite värkätty. mutta semmoseta lätykästä mikä on samaran kaasarin alla ei olis vaikee tehä tuohonki.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Hazka »

eihän se datti passaakkaan ladaan näköjään suoraan. pikkasen oli pienempi se kaasarin "pulttijako". Tällä hetkellä mulla on tossa paikallaan mirafiorin weberi mallia 32 ADF joka meni heittämällä paikoilleen ja toimii yllättävän hyvin.
-lada racing-

Viesti Kirjoittaja -lada racing- »

weberin dgv kaasari käy kyllä suoraa ladan omaa imusarjaa..eikä tarvi mitää reikii käyä leikkailee ja pelaakii ihan kivast ku löytää vaa hyvät säädöt...:)
Avatar
Ertzu
Viestit: 192
Liittynyt: 10.8.2004 8:56
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Team perseauki racing kirjoitti:mullakin oli joskus tollanen kiinni. eikä mulla ollu mitään korutus palaa alla tosin ilamputsarikin oli ihan ite värkätty. mutta semmoseta lätykästä mikä on samaran kaasarin alla ei olis vaikee tehä tuohonki.
Ei ole tarvinnut ikänä vielä samaraan puuttua niin en tiedä tuosta lätykästä mitään. Mistähän materiaalista se on väsätty? Kun tuo asbestilevykään ei nykyään ole hyvässä huudossa :wink: Tarttis vaa saada ihan pieni korotus kaasarin ja imusarjan välii ja korotuspalan olla sellaista materiaalia ettei se johtaisi lämpöä.
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Mulla on nyt Samaran kaasari 2105:ssä kun ei sen omasa suostunu pelittämään. Siinä oli tosiaan semmonen paksu eriste minkä minäki tyrkkäsin kaasarin alle.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ertzu kirjoitti:Tuohon kaasarin ja imusarjan väliin tulevaan palaan liittyen sellainen kysymys, että mikä olisi paras materiaali tehdä kyseinen korotuspala? Sellainen, mikä mahdollisimman vähän johtaa lämpöä!?
Yleensähän nuo on bakeliittia, itselle tuli ensimmäisenä mieleen ihan tavan nailonlevy, mutta tuon kanssa voi pitkällä aikavälillä tulla ongelmaa. Koska materiaalilla on taipumusta turvota kosteuden myötä, tuo olisi kyllä halpa ja helppo. Ainakin POM toimisi tuossa hienosti.

Tuo miran 32ADF on 16-satasista löytyvä, joten varmaankin aika lähelle säädötkin. Itsellä työn alla "köyhän miehen" tuplat, eli kaksi 34ADF:ää tc:n kylkeen, veikeä tehdä imusarjaa koska pitäisi saada 1 ja 4 toiselle ja 2 ja 3 toiselle kaasuttimelle siten että putket olisi yhtä pitkät ja kaasuvivusto vielä toteutettavissa :D
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin