Ladaan Fiatin 5-vaihteinen loota + muuuta

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Kamrat

Ladaan Fiatin 5-vaihteinen loota + muuuta

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Projektina olisi Latuskaan Fiatin vaihdelaatikko. Kardaanitunneli muutokset rupee olemaan tehty. Kannattaisiko Fiatin vaihdelaatikko muuttaa hydraulitoimiseksi? Onko joku tehnyt kyseisen operaation?

Ohessa vähän kuvia jos toimivat:

Laatikon kohdalta piti vähän nostaa lattiaa.

Kuva

Lyhennetty etukardaani ja uudet nivelet.

Kuva

Kardaanitunneliin annettiin vähän lekaa. Onkohan muuten vähän liian jäykkä vaihdelaatikon perän kiinnitys koriin? Kärsiikö loota?

Kuva

Vielä kun saisi koneen kasattua...

Kuva
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Eikö se olis helpompi tehdä sähkö solenoideilla tai ilma sylintereillä ,en kyllä ymmärrä miksei kepillä voi pykäliä vaihtaa. rakenna mielummin hydraulinen tai paineilmalla säätyvä alusta tai lambo ovet ! onko fiat loota sileä vai ruutuposkinen?
Kamrat

Taisin vähän ilmaista huonosti, eli kytkimen käyttömekanismista oli kyse.

Mitään lambo hökötyksiä ei todellakaan ole tarkoistus tehdä!
spede

Viesti Kirjoittaja spede »

Jaa a, en oikein osaa vastata kysymykseen ku en tiiä kumpi on parempi, mut mun fiiattilaisessa kytkin on vaijerilla.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse tein taasen kytkinkoppaan sovituksen ladan hydrauliselle kytkimelle.
Vauhdin tae - alamäki
larbatzi

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Kamrat mistä oot saanut tuon pakosarjan tohon noin ??
(Täällä on samanlainen mutta ei mitään tietoo mistä autosta se on. :roll:)

Ja mikä tcee toi on ??
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
E__R

kytkin

Viesti Kirjoittaja E__R »

Mulla fiatin vaihteisto ladassa ja kytkin laitettiin vaijerilla, kaikista helpoin ja nopein rakentaa.
Jos käyttää fiatin kytkin haarukkaa niin sitä joutuu hieman lyhentämään että se mahtuu liikkumaan.

Sitten mainitsen vielä että se vaihteiston takapään tuki pitää olla aika hyvin linjassa siis vaihteiston pitää perään nähden olla linjassa muuten tärrää aika paljon.

Sitten jos käyttää ladan starttia niin joutuu tekemään pientä säätöä että saa startin ja vauhtipyörän hampaat ottamaan yhteen nätisti.

jos sulla jotain kysyttävvä tai ongelmia niin pistä YV:nä, niin voin kertoa miten itse tein tuon.
Kamrat

Stefa kirjoitti:Itse tein taasen kytkinkoppaan sovituksen ladan hydrauliselle kytkimelle.
Käytitkö Fiatin vai Ladan kytkimen irroituskäpälää?
Kamrat

larbatzi kirjoitti:Kamrat mistä oot saanut tuon pakosarjan tohon noin ??
(Täällä on samanlainen mutta ei mitään tietoo mistä autosta se on. :roll:)

Ja mikä tcee toi on ??
Ostin pakosarjan käytettynä. Joku viripulju noita myy.

TC on etuveto Regatasta. Ei tosin tule lopullisesti tohon autoon. On vain sovitusta varten siinä.
Kamrat

Re: kytkin

E__R kirjoitti:Mulla fiatin vaihteisto ladassa ja kytkin laitettiin vaijerilla, kaikista helpoin ja nopein rakentaa.
Jos käyttää fiatin kytkin haarukkaa niin sitä joutuu hieman lyhentämään että se mahtuu liikkumaan.

Sitten mainitsen vielä että se vaihteiston takapään tuki pitää olla aika hyvin linjassa siis vaihteiston pitää perään nähden olla linjassa muuten tärrää aika paljon.

Sitten jos käyttää ladan starttia niin joutuu tekemään pientä säätöä että saa startin ja vauhtipyörän hampaat ottamaan yhteen nätisti.

jos sulla jotain kysyttävvä tai ongelmia niin pistä YV:nä, niin voin kertoa miten itse tein tuon.
Jep olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan kytkimen sovelluksestasi. Itse on siis tarkoitus tehdä luotettava systeemi, jotta kestää ajella kadullakin. Mielipiteitä otetaan yleisestikin vastaan miksi on hydraulinen tai vaijerilla.

Mun mielestä toi vaihdelaatikon perä on suoremmassa mitä alkuperäiselle rakenteella oli.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kamrat kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Itse tein taasen kytkinkoppaan sovituksen ladan hydrauliselle kytkimelle.
Käytitkö Fiatin vai Ladan kytkimen irroituskäpälää?
Tuon oman systeemin tein ladan käpälälle, helpoin toteuttaa kun muuttaa tuon systeemin työntäväksi. Mielestäni tuo on kuitenkin helpompi tehdä, mitä ladan polkimen muuttaminen vaijerille.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin