Sivu 1/2
turbo garret t2
Lähetetty: 25.10.2005 14:13
Kirjoittaja lada1200
Olisikohan tommonen garretin t2 turbo sopivaa laadaan 1200-1600 kuutioiseen
Lähetetty: 25.10.2005 16:27
Kirjoittaja Stefa
Varmaan suurinpiirtein, mutta jos kertoisit vaikka imu- ja pakoropelien koot ja pesien a/r:t niin voisi sanoa ihan varmaksi. Tai sitten ihan kompressorikartasta näkisi myös hyvin.
Lähetetty: 25.10.2005 17:40
Kirjoittaja lada1200
kompura puoli 48, pakopuoli 63
Lähetetty: 25.10.2005 18:32
Kirjoittaja Stefa
Hurjan isoksi menee väkisinkin. Ilman tarkempia speksejä paha sanoa, mutta ei varmaan alle 2l oikein toimi.
Lähetetty: 25.10.2005 19:06
Kirjoittaja lada1200
ymmärrän ja kiitos neuvosta
Lähetetty: 25.10.2005 19:20
Kirjoittaja lada1200
aatelin nyt tämän saman tien kysyä elikkä,
mitä arvoja suosittelette ladan turbolle "imu pako ja mitä nyt niitä muita mittoja on"

Lähetetty: 25.10.2005 20:23
Kirjoittaja Stefa
No käytöstä ja ahtimesta riippuu aika paljon, mutta 16-sataselle ehkä kompura 40mm tienoilta ja turbiini jostain 50mm kieppeillä. Esimerkiksi garretin kolmosia kasvaa puissa ja noista se yleisin taitaa olla 42/50, riittää jonnekkin 200 tienoille.
Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Lähetetty: 25.10.2005 20:58
Kirjoittaja spede
Stefa kirjoitti:No käytöstä ja ahtimesta riippuu aika paljon, mutta 16-sataselle ehkä kompura 40mm tienoilta ja turbiini jostain 50mm kieppeillä. Esimerkiksi garretin kolmosia kasvaa puissa ja noista se yleisin taitaa olla 42/50, riittää jonnekkin 200 tienoille.
Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Tavoitteena se 100.8hv 1600 TC:stä, radalle jos sais vähän enemmän...
Lähetetty: 25.10.2005 21:01
Kirjoittaja Stefa
Itse olen vähän mitsun tdo4:sta katsellut. Pitäisi nuo kriteerit täyttyä. Noihin vanhoihin garretteihin en ajatellut sekaantua.
Lähetetty: 25.10.2005 21:11
Kirjoittaja lada1200
täytyy alkaa kattelee sellasta vähän pienempää
mutta mimmusta kaasutinta suosittelette tollaselle
mutta kiitos jo näistä tiedoista
Lähetetty: 25.10.2005 21:13
Kirjoittaja Stefa
Weberin DATteja taidettu käyttää aika paljon, mutta oikeastaan lähes mikä vaan käy. Riippuu käytöstä niin paljon. Esimerkiksi lähes mitkä tahansa tuplat saa paineistettua aika helposti.
Lähetetty: 25.10.2005 21:32
Kirjoittaja larkkeni
Stefa kirjoitti:Weberin DATteja taidettu käyttää aika paljon, mutta oikeastaan lähes mikä vaan käy. Riippuu käytöstä niin paljon. Esimerkiksi lähes mitkä tahansa tuplat saa paineistettua aika helposti.
no miten pystyy paineistamaan helposti? ois lorton tuplat ja meinasin laittaa ne turbokäyttöön..
Lähetetty: 25.10.2005 21:49
Kirjoittaja Stefa
Kumitiiviste kohokammioon ja kumikärkinen neulaventtiili, kaikki normaalisti ulkoilmaan menevät putket vedetään paineeseen että kaasutin "näkee" ahtopaineen normaalipaineena. Kertovan paineensäätimen tarvitset myös.
Tästäkin löytyy haulla lisää.
Noita sarjoja myyvät lähes kaikki kaasutinosia myyvät liikkeet, free technics tulee ensimmäisenä mieleen.
Lähetetty: 25.10.2005 22:17
Kirjoittaja spede
Stefa kirjoitti:Itse olen vähän mitsun tdo4:sta katsellut. Pitäisi nuo kriteerit täyttyä. Noihin vanhoihin garretteihin en ajatellut sekaantua.
Oisko sulla tarkempia speksejä tuosta puhaltimesta?
Lähetetty: 25.10.2005 22:59
Kirjoittaja Stefa
Noitakin on monia eri versioita, mutta jotain
http://www.stealth316.com/images/td04-13g-cfm.gif tapaista.
Laskeskelin tuossa että 15 psi:llä 1600cc (100 cu.in) ja 8000rpm tekee noin 357cfm. Näin noilla jenkkiyksiköillä.
Aika hyvä sivu noista on
http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm