turbo garret t2
turbo garret t2
Olisikohan tommonen garretin t2 turbo sopivaa laadaan 1200-1600 kuutioiseen
No käytöstä ja ahtimesta riippuu aika paljon, mutta 16-sataselle ehkä kompura 40mm tienoilta ja turbiini jostain 50mm kieppeillä. Esimerkiksi garretin kolmosia kasvaa puissa ja noista se yleisin taitaa olla 42/50, riittää jonnekkin 200 tienoille.
Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Vauhdin tae - alamäki
Tavoitteena se 100.8hv 1600 TC:stä, radalle jos sais vähän enemmän...Stefa kirjoitti:No käytöstä ja ahtimesta riippuu aika paljon, mutta 16-sataselle ehkä kompura 40mm tienoilta ja turbiini jostain 50mm kieppeillä. Esimerkiksi garretin kolmosia kasvaa puissa ja noista se yleisin taitaa olla 42/50, riittää jonnekkin 200 tienoille.
Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Kumitiiviste kohokammioon ja kumikärkinen neulaventtiili, kaikki normaalisti ulkoilmaan menevät putket vedetään paineeseen että kaasutin "näkee" ahtopaineen normaalipaineena. Kertovan paineensäätimen tarvitset myös.
Tästäkin löytyy haulla lisää.
Noita sarjoja myyvät lähes kaikki kaasutinosia myyvät liikkeet, free technics tulee ensimmäisenä mieleen.
Tästäkin löytyy haulla lisää.
Noita sarjoja myyvät lähes kaikki kaasutinosia myyvät liikkeet, free technics tulee ensimmäisenä mieleen.
Vauhdin tae - alamäki
Noitakin on monia eri versioita, mutta jotain http://www.stealth316.com/images/td04-13g-cfm.gif tapaista.
Laskeskelin tuossa että 15 psi:llä 1600cc (100 cu.in) ja 8000rpm tekee noin 357cfm. Näin noilla jenkkiyksiköillä.
Aika hyvä sivu noista on http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
Laskeskelin tuossa että 15 psi:llä 1600cc (100 cu.in) ja 8000rpm tekee noin 357cfm. Näin noilla jenkkiyksiköillä.
Aika hyvä sivu noista on http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
Vauhdin tae - alamäki