turbo garret t2

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
lada1200

turbo garret t2

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

Olisikohan tommonen garretin t2 turbo sopivaa laadaan 1200-1600 kuutioiseen
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Varmaan suurinpiirtein, mutta jos kertoisit vaikka imu- ja pakoropelien koot ja pesien a/r:t niin voisi sanoa ihan varmaksi. Tai sitten ihan kompressorikartasta näkisi myös hyvin.
Vauhdin tae - alamäki
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

kompura puoli 48, pakopuoli 63
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hurjan isoksi menee väkisinkin. Ilman tarkempia speksejä paha sanoa, mutta ei varmaan alle 2l oikein toimi.
Vauhdin tae - alamäki
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

ymmärrän ja kiitos neuvosta
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

aatelin nyt tämän saman tien kysyä elikkä,
mitä arvoja suosittelette ladan turbolle "imu pako ja mitä nyt niitä muita mittoja on" :?:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

No käytöstä ja ahtimesta riippuu aika paljon, mutta 16-sataselle ehkä kompura 40mm tienoilta ja turbiini jostain 50mm kieppeillä. Esimerkiksi garretin kolmosia kasvaa puissa ja noista se yleisin taitaa olla 42/50, riittää jonnekkin 200 tienoille.

Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Vauhdin tae - alamäki
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Stefa kirjoitti:No käytöstä ja ahtimesta riippuu aika paljon, mutta 16-sataselle ehkä kompura 40mm tienoilta ja turbiini jostain 50mm kieppeillä. Esimerkiksi garretin kolmosia kasvaa puissa ja noista se yleisin taitaa olla 42/50, riittää jonnekkin 200 tienoille.

Pienempiin sitten pienempää, tai tehotavoitteiden mukaan.
Tavoitteena se 100.8hv 1600 TC:stä, radalle jos sais vähän enemmän...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse olen vähän mitsun tdo4:sta katsellut. Pitäisi nuo kriteerit täyttyä. Noihin vanhoihin garretteihin en ajatellut sekaantua.
Vauhdin tae - alamäki
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

täytyy alkaa kattelee sellasta vähän pienempää
mutta mimmusta kaasutinta suosittelette tollaselle
mutta kiitos jo näistä tiedoista
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Weberin DATteja taidettu käyttää aika paljon, mutta oikeastaan lähes mikä vaan käy. Riippuu käytöstä niin paljon. Esimerkiksi lähes mitkä tahansa tuplat saa paineistettua aika helposti.
Vauhdin tae - alamäki
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

Stefa kirjoitti:Weberin DATteja taidettu käyttää aika paljon, mutta oikeastaan lähes mikä vaan käy. Riippuu käytöstä niin paljon. Esimerkiksi lähes mitkä tahansa tuplat saa paineistettua aika helposti.
no miten pystyy paineistamaan helposti? ois lorton tuplat ja meinasin laittaa ne turbokäyttöön..
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kumitiiviste kohokammioon ja kumikärkinen neulaventtiili, kaikki normaalisti ulkoilmaan menevät putket vedetään paineeseen että kaasutin "näkee" ahtopaineen normaalipaineena. Kertovan paineensäätimen tarvitset myös.

Tästäkin löytyy haulla lisää.

Noita sarjoja myyvät lähes kaikki kaasutinosia myyvät liikkeet, free technics tulee ensimmäisenä mieleen.
Vauhdin tae - alamäki
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Stefa kirjoitti:Itse olen vähän mitsun tdo4:sta katsellut. Pitäisi nuo kriteerit täyttyä. Noihin vanhoihin garretteihin en ajatellut sekaantua.
Oisko sulla tarkempia speksejä tuosta puhaltimesta?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Noitakin on monia eri versioita, mutta jotain http://www.stealth316.com/images/td04-13g-cfm.gif tapaista.

Laskeskelin tuossa että 15 psi:llä 1600cc (100 cu.in) ja 8000rpm tekee noin 357cfm. Näin noilla jenkkiyksiköillä.

Aika hyvä sivu noista on http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin