Samara 1,5i GM - käynti pätkii

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Samara 1,5i GM - käynti pätkii

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tätä pätkimistä olen tuolla jo eri aiheissa manaillut, pätkintä lisääntyy päivien myötä.

Tänään lähdettyäni liikenteeseen huomasin myös uuden oireen, tyhjäkäynti ei laskenutkaan normaalitasolle hetki käynnistyksen jälkeen kuten yleensä. aiemmin epäillyt sytkäpuolien tai johtojen vikaa, mutta nyt alkoi mietityttää noi tyhjäkäyntimoottorit yms?

auto siis satunnaisesti tökkäsee kesken ajon epämääräisesti, usein yhtä tökkäsyä seuraa toinen samanlainen ja ehkä kolmaskin, sitten saattaa mennä taas yli 50 km ihan ok. Auto ikäänkuin sammuu ja rullaa takasin käyntiin CE valo ei pala muuten kuin töksäytys hetkellä.

motonetista ei saa ruiskumalliin sytytyskaapeleita ja deltassa ei ollut suoraa hyllyssä, deltan kaapelit on 77 euroa sarja, motonetissa vanhan samaran kaapelit 35 euroa sarja, että hyvät on hinnat deltassa.

vinkkejä esiin, huonotkin tarkistus ideat huomioidaan, ei kai auta muutakuin ruveta kaikista laitteista mittailee vastuksia ja tekee muita testejä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Puola kannattaa ainakin tarkistaa, jos sulla on korjausopas tohon niin voit kattoa siitä miten monta ohmia siinä tulisi olla. Vai onko tuossa edes sellaista perinteistä puolaa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa on suorasytytys eli sellainen hassu neljänpuolan moduuli, joku ohjekirja löytyy josko siitä löytyis testausmenetelmiä. joskus huvikseni testailin tallista löytyviä perinteisiä puolia, eikä se ollut kovin vaikeaa, tiedä sit noista suorasytkistä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

mites polttoainepuoli? Onko jo rajattu ulkopuolelle? Esim. milloin bensaputsari vaihdettu?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No jos vika olisi syttykaapeleissa, ni olisi aika outoa jos kaikki lakkais kerralla muutamaksi sekunniksi toimimasta ja sitte taas toimis. Veikkaisin katkeinta jonkun anturin johdossa, virtalukossa, sulakkeissa, maadoituksissa yms. Onko tuo se auto, joka ei käynnistynyt ollenkaan ku se sulle tuli? Miten se vika korjattiin?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

bensansuodatin vaihdettu 26 tkm sitten, vaihtovälihän on 30 tkm eli sen puolesta pitäisi vielä mennä.

sytkäkaapeleissa epäilen vaan sitä jos niissä kontakti pätkii, mutta tuskin auto siihen vielä sammuis jos yksi kipinä jää väliin.

vikakoodit katsoin ja mitään ei ollut, toi GM jättää koodia lähinnä vain antureiden virheistä. Tässä autossa oli juuri ostaessa vuosi sitten risa lämpötila-anturi ja CE paloi koko ajan, koodista löydettiin vian aiheuttaja ja anturin vaihdolla lähti toimimaan. Nyt auto kyllä käynnistyy ja muuten toimii ok.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Tajuaiskohan tuo Usa-Gm:n testausohjelmasta jotain? Netistä löytyy jotain tietoja varmaankin haulla ALDL? Se on Ameriikanvehkeen testipistoke ja voi olla Lada-Gm:n kanssa samanlainen. Vikakoodit luetaan
Usa-Gm A-B yhteen ja eikö Lada-Gm sama ohje?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

audiq kirjoitti:Tajuaiskohan tuo Usa-Gm:n testausohjelmasta jotain? Netistä löytyy jotain tietoja varmaankin haulla ALDL? Se on Ameriikanvehkeen testipistoke ja voi olla Lada-Gm:n kanssa samanlainen. Vikakoodit luetaan
Usa-Gm A-B yhteen ja eikö Lada-Gm sama ohje?
joo just A:ta ja B:tä laitoin yhteen tuolla pihalla ja varmaan ihan kansainvälisiä koodeja noissa, Boschin koneissakin on ihan samoja koodeja niin venäjällä kuin muissakin vehkeissä. mut kattoohan noi koodit ihan tollai johdon pätkän kanssa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Lada-Jussi kirjoitti:mut kattoohan noi koodit ihan tollai johdon pätkän kanssa.
Näkee koodit mutta tarkoitin säätöarvoja mm. lambdan, jolla näkisi, että käykö rikkaalla nykäsyn jälkeen joka viittaisi sytkään. Lisäksi ohjainlaitteen jännite, joka kadotessaan ei välttämättä jätä koodia, voisi näkyä kun jännitteen ilmoittaa, mutta tuleeko boksin läpi sitä en tiedä. Paljon tuntui arvoja kertovan ja ohjelma löytyy netistä ja välikaapelin teko-ohje myös. Eli kallis hankinta tuo ei ole, mutta sen
tarpeellisuuden tiedät parhaiten itse.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

audiq kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mut kattoohan noi koodit ihan tollai johdon pätkän kanssa.
Näkee koodit mutta tarkoitin säätöarvoja mm. lambdan, jolla näkisi, että käykö rikkaalla nykäsyn jälkeen joka viittaisi sytkään. Lisäksi ohjainlaitteen jännite, joka kadotessaan ei välttämättä jätä koodia, voisi näkyä kun jännitteen ilmoittaa, mutta tuleeko boksin läpi sitä en tiedä. Paljon tuntui arvoja kertovan ja ohjelma löytyy netistä ja välikaapelin teko-ohje myös. Eli kallis hankinta tuo ei ole, mutta sen
tarpeellisuuden tiedät parhaiten itse.
tarttis sitten kannettavan autoon kans? mutta kyllä toi olis järkevä systeemi, kun ei tosta tosiaan muuten näke kuin kourallisen koodeja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Oletko muuten tarkistanut ettei virtalukon liitin vain ole löysässä? Yks kanttilamppu teki mulla samaa, korjaantui kun käänteli virtalukonpohjan littiimiä joka toista eri suuntaan jolloin se liitin tarttui tiukasti kiinni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

putsasin ja uudelleen asensin puolamoduulin, tulpanjohdot ja tyhjäkäyntilaitteen, lisäksi suihkuttelin jotain suojaöljyä kaikkiin näkyviin anturien liittimiin sekä putsasin kaiken öljyroiskeen sylinterin kannesta tulppien ympäriltä ja suurinpiirtein nuoleskelin tulpat puhtaaksi. kävin ajamassa 26 km ja mitään ongelmaa ei ilmennyt, tosin ei se vielä todista että olisi kunnossa, jotain kontakti häiriöö jossain on, mutta voi ihan johtua tosta kannen öljyisyydestäkin.

taidampa viedä auton tuohon 130 euron venttiilisäätöön deltaan, ovat ainakin velvollisia laittamaan venttiilikopan kunnolla kiinni ettei vuoda. jos vuotaa niin käyn vaikka joka päivä siellä vaatimassa sitä korjattavaksi (katotaan vaan epäilen että iskeevät sen vain suurinpiirtein kasaan)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt se on toiminut jo yli 50 km pätkimättä, joka on viimeisten päivien ennätys, eli olisiko vika voinut olla vain tuossa likaisuudessa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Lada-Jussi kirjoitti:nyt se on toiminut jo yli 50 km pätkimättä, joka on viimeisten päivien ennätys, eli olisiko vika voinut olla vain tuossa likaisuudessa?


No puhtaus se on noissakin hyvän toiminnan edellytys, kipinä kun karkaa helposti öljytöhnää pitkin ties minne.. Vaikka luulisi että nuo uudemmat kärjettömät systeemit ei olisi niin arkoja lialle kuin ne wanhat kärjelliset?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kimmo86 kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:nyt se on toiminut jo yli 50 km pätkimättä, joka on viimeisten päivien ennätys, eli olisiko vika voinut olla vain tuossa likaisuudessa?


No puhtaus se on noissakin hyvän toiminnan edellytys, kipinä kun karkaa helposti öljytöhnää pitkin ties minne.. Vaikka luulisi että nuo uudemmat kärjettömät systeemit ei olisi niin arkoja lialle kuin ne wanhat kärjelliset?
mulla on ollut paljon noita vanhoja ladoja ja kaikissa sellainen öljysuihke konetilassa että tämä oli ihan uutta, toisaalta takavedoissa ne öljyt seikkailee eripuolella konetta kuin sytkäosat
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin