missä vika?mitä tehtävissä?mistä johtuu?
mulla sytty toi valo eilen palamaan,ekaksi se rupes palaa vaan tyhjäkäynnillä mut hetken kuluttua se rupes palaa jo 2000rpm/min kohdalla! tulipa mieleen että lieneekö pakkasen tekemää kiusaa kun oli reilut -20 astetta pakkasta?
Miten on leikkaako kone herkästi kiinni jos toi valo syttyy palamaan?
On nimittäin tehny ton saman jo kerran aikasemmin syksyllä...
auto on 1500 koneella vm.92
No jos anturi on ehjä, niin aika huonoissa kantimissa on asiat. Joku joko laakeri on korkannut, ja vuotaa paineet sen kautta, tai sitten öljypumpun poorit on menossa tms. Voi olla sekin, että on öljypohjan kolauttanut johonkin, ja imusihdin varsi alkanut vuotaa.
Jokatapauksessa kannattaa lopettaa ajelut siihen ja tutkia mistä kiikastaa, tai muuten saa alkaa valmistautumaan koneen nostoon nokalta...
Pakkanen yleensä nostaa öljynpainetta, koska öljy pysyy kylmempänä. Ainoa pakkasen tekemä jäynä oli, kun pitkään seisonutta autoa siirrettiin moottorinsa voimalla jonain keväänä. Öljyyn oli kondensoitunut vettä, joka oli muodostanut jäätulpan öljypumpun imusihtiin. Öljy ei lähtenyt lainkaan kiertämään.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
pitäiskö koneesta kuulua jotai epämäärästä?
mulla kone vaikuttaa ihan normaalilta,eikä kuulu mitn ylimääräsiä ääniä.
ei kai nyt laakerit 123000km ajetussa autossa !!!!
se ei vuoda mistään.kun öljynkorkin aukasin (moottorin ollessa käynnissä) niin ei tunnu ainakaa läpivuotoja/ei huohottanu.
tai sitte käy niinku syksylläki että aika sen valon parantaa..
Tämän ohjeen sain kerran korjaamolta ja en vastaa seurauksista. Jos on metallinsirunen jäänyt jumiin öljynsuodattimeen:
- Lämmitä moottori normaalilämpöön; tässä tapauksessa tyhjäkäynnillä.
- Polkaise paikallaan kaasu pohjaan muutamaksi sekunniksi
Tuloksena on komea pilvi pakokaasuaja ehkä sirunen lähtee liikkeelle.
Oma lada tokeni tälläisellä shokkihoidolla.
Voihan ladassasi olla muutakin vikaa ...Ladani oireili vähän samalla lailla; tyhjäkäynnillä alkoi vilkuttamaan öljynpainevaloa. Voithan oheista juttua kokeilla; varsinkin kun koneesta ei kuulu ylimääräisiä kolinoita.
aika rajuja toimenpiteitä ovat korjaamosta sanoneet.mutta kaipa nuo tepsivät.itseasiassa jälleen Lada teki kuten syksyllä.nyt nimittäin ei pala enää öljynpainevalo!! ehkä se vaan halus kiukkuilla mulle
epäilen syyksi kuitenkin sitä pakkasta..äsken oli huomattavasti lämpimämpää kuin eilen illalla...kiitän kuitenki neuvoista ja otan vinkistä vaarin ellen jopa mummon
Kuten jo aikaisemmin sanoin mun Lada on tehny ton jo kerran aiemmin.
Syytä en tiedä miksi ja kyllä näköjään oli ohimenevä juttu
Ota nyt selvää siitä...auto kun on made in russia
Enää ei pala muut valot kuin latauksen valo himmeänä ja sekin taitaa sammua hihnaa kiristämällä...
Ehkä pitäis noi öljyt vaihtaa...mutta antaa olla,kyllä ne kerkeää
Kyllä noita varoitusvaloja kannattaa joskus uskoakin. Mäkin eilen aattelin, kun jarrunesteen varoitusvalo paloi, että kiusallaan herjaa vaan, kyllä siellä nestettä on, mutta kummasti oli kummiskin vähentynyt!
Toivottavasti check enginekin ei tosissaan yritä sanoa jotain tärkeetä .
Kato ensin Nonnis ihan huvikses siitä jarrupääsylkän päältä, missä säiliöstä tulevat letkut liittyvät pääsylkkään, että vuotaako siitä? Mun edellinen 1200S sedan vuoti siitä hieman...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -