Nykii
Nykii
Eilen illalla ajellessani auto alkoi nykiä. Olin ajanut jo pari sataa kilsaa, eli kone oli lämmin. Nykimistä esiintyi 4. ja 5. vaihteilla n. 80 nopeudessa. Totaalisesti meno ei hyytynyt. Kun pysähdyin, kone meinasi sammua hetken päästä, mutta kierrosluku palasi normaaliksi nopeasti. Pienemmillä vaihteilla ei nykinyt. Nykiessä kun painoin kaasun pohjaan, auto lopetti nykimisen, mutta ei tuntunut kiihtyvän normaalisti. Joskus tyhjäkäynti on muutenkin todella alhainen. Uskaltaako tällä autolla lähteä pitemmälle reissulle viikonloppuna?
Päästömittauksessa CO ja HC päästöt todella alhaiset, lambda-arvo huiteli kuitenkin välillä ylärajankin yli 1,03-1,04.
Päästömittauksessa CO ja HC päästöt todella alhaiset, lambda-arvo huiteli kuitenkin välillä ylärajankin yli 1,03-1,04.
ВАЗ-21053 Жигули
Re: Nykii
Mikä auto, konekoko ja vuosimalli?XXX kirjoitti:Eilen illalla ajellessani auto alkoi nykiä. Olin ajanut jo pari sataa kilsaa, eli kone oli lämmin. Nykimistä esiintyi 4. ja 5. vaihteilla n. 80 nopeudessa. Totaalisesti meno ei hyytynyt. Kun pysähdyin, kone meinasi sammua hetken päästä, mutta kierrosluku palasi normaaliksi nopeasti. Pienemmillä vaihteilla ei nykinyt. Nykiessä kun painoin kaasun pohjaan, auto lopetti nykimisen, mutta ei tuntunut kiihtyvän normaalisti. Joskus tyhjäkäynti on muutenkin todella alhainen. Uskaltaako tällä autolla lähteä pitemmälle reissulle viikonloppuna?
Päästömittauksessa CO ja HC päästöt todella alhaiset, lambda-arvo huiteli kuitenkin välillä ylärajankin yli 1,03-1,04.
124/2101 practical beauty
Re: Nykii
Allekirjoituksen mukaan Lada 1500 S, Axtec varmaankin.arpati kirjoitti:Mikä auto, konekoko ja vuosimalli?XXX kirjoitti:Eilen illalla ajellessani auto alkoi nykiä. Olin ajanut jo pari sataa kilsaa, eli kone oli lämmin. Nykimistä esiintyi 4. ja 5. vaihteilla n. 80 nopeudessa. Totaalisesti meno ei hyytynyt. Kun pysähdyin, kone meinasi sammua hetken päästä, mutta kierrosluku palasi normaaliksi nopeasti. Pienemmillä vaihteilla ei nykinyt. Nykiessä kun painoin kaasun pohjaan, auto lopetti nykimisen, mutta ei tuntunut kiihtyvän normaalisti. Joskus tyhjäkäynti on muutenkin todella alhainen. Uskaltaako tällä autolla lähteä pitemmälle reissulle viikonloppuna?
Päästömittauksessa CO ja HC päästöt todella alhaiset, lambda-arvo huiteli kuitenkin välillä ylärajankin yli 1,03-1,04.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja
1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
No minähän en mitään tiedä, mutta jos jotain arvais niin itse moisen vian sattuessa kattelisin ensin ne alipaineletkut murtumien varalta... Se on ainakin helppo homma...
Tuntuu pienetkin murtumat letkuissa aiheuttavan monasti kaikkee kiusaa, varsinkin tyhjäkäynnille...

Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
nykii
Mulla nyki aikaisemmin La Bomba ja pari päivää sitten farkku Le Mon Cherie.
Syynä oli löystyneet sytytysjohdot. Olivat todella löysiä puolan päästä. Helppo korjata. Ottaa vaan irti ja levittää. Kannattaa myös run... hinkata niitä edestakasin, että saa paremman kosketuksen.
Syynä oli löystyneet sytytysjohdot. Olivat todella löysiä puolan päästä. Helppo korjata. Ottaa vaan irti ja levittää. Kannattaa myös run... hinkata niitä edestakasin, että saa paremman kosketuksen.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nykii
No ensimmäinen ja helpoin asia on tarkistaa kaikkien johtimien ja letkujen kiinnitys, sen jälkeen voi vikaa lähtee etsimään;
tulpista, tulpanjohdoista, jakajankannesta, puolanjohdosta, puola, bensapumppu, kaasutin, ilmanputsari, syttyboksi (järjetön sytty), kärjet (järjellinen)
ja sytytys ennakko.
Sit sen jälkeen pitääkin rupee purkaman kaasaria ja konetta jos ei noiden kohteiden huoltamisella, vaihtamisella ja puhdistamisella vika lähde.
Niin että tollasta mää ajattelin.
kaverilta meni just syttyboksi, ei tosin antanu ku pari varotusta ja sit se oli jo menoo
Mulla rupes just kyl itelläki 85vm 1200L temppuilemaan. Lähtee ns. normaalisti valoista niin sammu/tukehtuu.
Tyhjäkäynti on hyvä, kaasu pohjaan - ei ongelmia, kaasu siltä väliltä... ei hyvä... Ei hyvä...
No kyl sil viel pääsee liikkumaan ni ei täs viel hätää, ja tuleepahan valoistakin lähdöt vähän reippaammiksi.
Nii siit lambda-arvosta, se on matemaattinen arvo joka lasketaan niist CO:sta ja HC:stä ja PPM:mistä. En muista just ny kuin se oli mut se arvo on tosiaan täysin laskennallinen, eli jos se on vi.uillaan ni joku muukin on.. siis pielessä.
tulpista, tulpanjohdoista, jakajankannesta, puolanjohdosta, puola, bensapumppu, kaasutin, ilmanputsari, syttyboksi (järjetön sytty), kärjet (järjellinen)

Sit sen jälkeen pitääkin rupee purkaman kaasaria ja konetta jos ei noiden kohteiden huoltamisella, vaihtamisella ja puhdistamisella vika lähde.
Niin että tollasta mää ajattelin.
kaverilta meni just syttyboksi, ei tosin antanu ku pari varotusta ja sit se oli jo menoo

Mulla rupes just kyl itelläki 85vm 1200L temppuilemaan. Lähtee ns. normaalisti valoista niin sammu/tukehtuu.
Tyhjäkäynti on hyvä, kaasu pohjaan - ei ongelmia, kaasu siltä väliltä... ei hyvä... Ei hyvä...
No kyl sil viel pääsee liikkumaan ni ei täs viel hätää, ja tuleepahan valoistakin lähdöt vähän reippaammiksi.
Nii siit lambda-arvosta, se on matemaattinen arvo joka lasketaan niist CO:sta ja HC:stä ja PPM:mistä. En muista just ny kuin se oli mut se arvo on tosiaan täysin laskennallinen, eli jos se on vi.uillaan ni joku muukin on.. siis pielessä.