110 sähköikkunoiden napit

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
LadaCala

110 sähköikkunoiden napit

Viesti Kirjoittaja LadaCala »

Minulla on ongelma satakympin sähköikkunoiden kanssa. Kolmesta ikkunasta on hajonnut kytkin. Lasien nostomoottorit ovat edelleen ehjät. Takuuta ei Ladassa enää ole. Saako sitä "ohjauspaneelia" missä ne napit on, uutena? Onko vastaavaa vikaa esiintynyt muilla?
Viimeksi muokannut LadaCala, 2.12.2005 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
corona

Viesti Kirjoittaja corona »

Takuuhan on venyvä käsite; osat joiden pitäisi kaiken järjen mukaan kestää pitempään kuin vuoden, menee kyllä yleensä läpi takuuna vielä toisena ja jopa kolmantena vuonna. Jos on jo korjattu monta kertaa, niin valittamaan vaan. Ja vielä kun on joku osa vaihdettu, niin sen osalta takuu alkaa alusta, taitaa olla vuoden sekin.
110HB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Tuon ku käyt läpi, niin olet jo paljon viisaampi :wink: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=16
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Siis tosiaan, se on kyllä kuluttajansuojalaissa suojeltu, että vehkeen pitää kestää normaalikäytössä normaalin ajan (TJSP) ja viet sen sinne Deltaan korjattavaksi ja jos sanovat etteivät ilmaiseksi korjaa niin soitat kuluttaja-asiamiehelle niin homma hoituu.

Ei ikkunannostimien kuulu hajota parin vuoden sisällä :evil:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

En usko että vika on kytkimessä, yleisin vika on se että moottori jumittuu. Mittaa ensin moottorille tulevat johdot, ja tarkasta sulakkeet.
Jos sähkö tulee moottorin liittimelle ota vasara ja koputa nostimen moottoria ja välillä painele katkaisijaa. AINA on lähtenyt jumissa oleva moottori toimimaan!! Moottori on myös melko helppo purkaa ja voidella, se auttaa, ei mene enää jumiin.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

corona kirjoitti:Takuuhan on venyvä käsite; osat joiden pitäisi kaiken järjen mukaan kestää pitempään kuin vuoden, menee kyllä yleensä läpi takuuna vielä toisena ja jopa kolmantena vuonna. Jos on jo korjattu monta kertaa, niin valittamaan vaan. Ja vielä kun on joku osa vaihdettu, niin sen osalta takuu alkaa alusta, taitaa olla vuoden sekin.
Meillä johtosarjassa ollut vika ei oikeuttanut takuukorjaukseen, vaikka selvästi havaittavissa kasauksessa syntyneeksi.
Olin kuulemma itse rikkonut radiota asentaessani?(minulla autosähkö koulutus) Eivät olleet halukkaita itse edes asiaa tutkimaan/näkemään. Autolla ikää n.2v/4200km. Tein selväksi mielipiteeni liikkeestä/palvelusta takuukäsittelijälle. :evil:
Vastaa Viestiin